فروش سود در بازار سهام

فروش سود در بازار سهام (تحقق سود چیست؟)

بحث فروش سود در بازار سهام در دوره هایی که یک دوره نوسان غالب است موضوع داغی برای گفتگو است. در این مقاله با تمام جزئیات این مبحث آشنا خواهیم شد.

بازار سهام یک بازار پر نوسان با فراز و نشیب است. این بارزترین ویژگی بازارهای مالی است. بنابراین نمی توان انتظار داشت که به طور مداوم افزایش یابد. قیمت ها که بر اساس اصل عرضه و تقاضا عمل می کنند، مستقیماً تحت تأثیر عملکرد سرمایه گذاران قرار می گیرند. بنابراین طبیعی است که پس از صعودهای قوی شاهد روند کاهشی باشیم. در واقع، این اغلب با این اظهار نظر بیان می شود که “وقت فروش سود در بازار سهام رسیده است”.

بیشتر بخوانید: برنامه تحلیل سهام

بنابراین، فروش سود در بازار سهام چیست، چگونه انجام می شود؟ آیا این حرکت درستی است یا یک حدس و گمان برای آرام کردن بازار در نوسانات است؟

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهام

پاسخ به این سوالات روشن است. همانطور که در بازار نوسان وجود دارد، طبیعی است که سرمایه گذاران از یک نقطه خرید کنند و از نقطه دیگر بفروشند. بالاخره مقداری پول به بازار گره خورده است و سرمایه گذار می خواهد پس از رسیدن به سطح معینی از سود، آن را با فروش دوباره در جیب خود بگذارد.

حال بیایید بررسی کنیم که فروش سود یا تحقق سود در بورس چیست، چگونه انجام می شود:

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت امور سهام

سود فروش (تحقق سود) در بورس چیست؟

فروش سود در بورس که به عنوان تحقق سود نیز شناخته می‌شود، فروش بخشی از سود یا بسته شدن کل موقعیت در صورت کسب سود در موقعیت اخذ شده در ابزار سرمایه‌گذاری است. یعنی تحقق سود در بورس یعنی خارج کردن سود از بازار و گذاشتن آن به جیب سرمایه گذار.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداری

نه تنها با فروش بخشی که منطبق بر سود است، بلکه با بستن کل موقعیت فروش سود می کنید. به طور کلی، مشاهده می شود که سرمایه گذاران پس از حرکت مثبت بازار برای مدت طولانی، سود می فروشند. زیرا اگر اوضاع وارونه شود، سود بدون کاهش از بازار خارج می شود.

از جمله توصیه های بورس، تحقق سود پس از افزایش معین بدون طمع است. حتی استراتژی معاملاتی افزایشی نیز بر این اساس است. البته قبل از همه آنها باید دقیقا دانست که بورس چیست.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهام و سهامداران

فروش سود در بازار سهام چگونه حاصل می شود؟

پس از کسب سود معین در موقعیتی که در بازار سهام گرفته اید، می توانید تنها با بستن قسمتی که مربوط به سود است یا بستن کل موقعیت، سود را بفروشید. بیایید با یک مثال موضوع را واضح تر کنیم:

فرض کنید برای هر سهم ۱۰۰ دلار برای ۱۰ سهم ABC سرمایه گذاری کرده اید. بنابراین شما ۱۰۰۰ دلار سهام ABC خریدید. فرض کنید پس از مدتی قیمت سهم ۱۵۰ دلار است. در این صورت با در دست گرفتن ۱۰ لات در مجموع ۵۰۰ دلار سود خواهید داشت.

بخوانید: نرم افزار امور سهام

در چنین معامله ای ممکن است بخواهید با گذاشتن ۵۰۰ دلار در جیب خود به سرمایه گذاری با ۱۰۰۰ دلار ادامه دهید. برای این کار، مقدار زیادی معادل ۵۰۰ دلار می فروشید. بنابراین با فروش ۳ یا ۴ سهم، سود خود را مستقیماً در جیب حساب خود قرار می دهید. این معامله فروش سود یا تحقق منفعت است.

جدا از بستن کل پوزیشن، حفظ مبلغی که به طور مداوم شروع به معامله کرده اید، نتایج بهتری نسبت به بسیاری از سرمایه گذاران معروف دارد. به عبارت دیگر، می توانید به سودی که در موقعیت خود به دست آورده اید پی ببرید و با پول باقی مانده به سرمایه گذاری ادامه دهید.

بیشتر بخوانید: برنامه سهامداران

سود فروش (تحقق سود) در بورس چیست؟

بیایید مثالی از این موضوع بزنیم:

فرض کنید با فروش ۳ سهمی که مطابق با سود سهام ABC است، ۴۵۰ دلار در جیب خود گذاشته اید. سرمایه شما ۱۰۵۰ دلار باقی مانده است. اگر ۱۰ لات داشته باشید به ۷ لات کاهش می یابد. فرض کنیم قیمت سهم به ۱۵۰ دلار رسید و افزایش ادامه داشت و به ۲۰۰ دلار رسید.

هر سهم ۷ لات از ۲۰۰ دلار تا ۱۴۰۰ دلار ارزش دارد. به این ترتیب شما ۳۵۰ دلار بیشتر از معادله ۱۴۰۰ – ۱۰۵۰ سود خواهید داشت. در ابتدا ۴۵۰ سود بود. الان ۳۵۰ دلار دیگر به دست آمده است. به این ترتیب ۸۰۰ دلار سود کردید و سرمایه اصلی شما از ۱۰۰۰ + ۸۰۰ دلار به ۱۸۰۰ دلار رسید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت امور سهام

اما اگر در ابتدا با شکستن کل پوزیشن به سود رسیدید، یعنی اگر ۱۰ سهم را با ۱۵۰ دلار مبادله می کردید، ۱۵۰۰ دلار داشتید. به همین ترتیب، اگر در ابتدا مایل بودید کمی بیشتر صبر کنید، سرمایه اصلی شما ۲۰۰۰ دلار خواهد بود.

فروش سود در بورس به روش هایی که در مثال ها ذکر کردیم صورت می گیرد. این معامله ای است که به شما امکان می دهد از سرمایه خود در برابر خطر برگشت بازار محافظت کنید. در عین حال، فروش سود را می توان در سهام سود سهامی مشاهده کرد.

چه زمانی تحقق سود در بورس انجام می شود؟

فروش برای سود بسیار مهم است، به ویژه در بازارهای ناامن و بسیار پر نوسان. برای کسانی که در یک محیط بسیار ناپایدار مانند بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنند حیاتی است. زیرا در چنین بازارهایی، افزایش در حال حاضر می تواند به سقوط تبدیل شود. بنابراین می توان سود حاصل را نیز پاک کرد.

علاوه بر این، نباید خیلی روی سود بردن حساب کنید. (نقاط توقف ضرر در بازارهایی که هنوز مکانیسم کنترل رسمی ندارند، مانند بازار پول کریپتو). سرمایه گذارانی که نهنگ نامیده می شوند با انجام حرکات آنی این سطوح را خنثی می کنند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهامداری

فروش سود در بازار سهام: تحقق سود چه زمانی در بورس انجام می شود؟

پاسخ به این سوال برای هر سرمایه گذار متفاوت است. از آنجایی که زمان ورود هر فرد به یک موقعیت متفاوت است، زمان فروش نیز متفاوت خواهد بود. همه چیز در مورد انتظارات و سطح ریسکی است که می توان انجام داد. لحظه ای که انتظارات شما برآورده می شود، بدون طمع، بفروشید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت سهام

اشتباهاتی وجود دارد که معمولا در بورس انجام می شود. یکی از آنها این است که به محض تحقق انتظارتان از بازار خارج نمی شوید. به طور معمول، زمانی که معامله را شروع می کنید، می گویید: “وقتی قیمت در این سطح باشد، خارج می شوم”. با این حال، پول شیرین می شود و ما افکاری مانند “کاش می توانستم کمی بیشتر بمانم، سود من کمی بیشتر می شد” داریم. در این مرحله، شاخص های بورس محصولات مالی هستند که می توانند به شما کمک کنند.

بیشتر بخوانید: برنامه مدیریت امور سهام

شاخص‌های بورس که امکان تفسیر وضعیت کلی بازار را فراهم می‌کنند، پیگیری روند بازار را نیز آسان‌تر می‌کنند. بنابراین، زمان فروش سود را می توان از این شاخص ها آموخت. به طور خلاصه، اگر فکر می کنید بازار سهام به اشباع خاصی رسیده است، باید در آن لحظه موقعیت های خود را ببندید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداران

فروش سود در بازار سهام