چگونه در بورس اوراق بهادار فروش کوتاه مدت انجام دهیم؟

چگونه در بورس اوراق بهادار فروش کوتاه مدت انجام دهیم؟

در مقالات قبلی بررسی کردیم که موقعیت فروش در بازار سهام به چه معناست. از انتظار کاهش قیمت ها در آینده صحبت کردیم. بیان کردیم که با انتظار کاهش، سرمایه گذار با استقراض، موقعیت فروش بر روی دارایی مالی خود ایجاد می کند. گرفتن یک موقعیت فروش کوتاه مدت پر ریسک است.

مشخص است که پوزیشن های فروش به خصوص در بازار سهام دارای ریسک هستند. در عین حال، در موقعیت کوتاه، سرمایه گذار ممکن است در موقعیت بدهکاری نیز قرار گیرد.

تفاوت پوزیشن لانگ و فروش کوتاه

فرق بین این دو نوع موقعیت برای اطمینان از تعادل پرتفوی مهم است. زیرا برای افزایش تنوع در پرتفوی و محافظت در برابر ریسک ها، هر دو موقعیت خرید و فروش با یکدیگر استفاده می شوند. بسیاری از مدیران صندوق با استفاده از هر دو نوع موقعیت سعی می کنند بازده صندوق را در حداکثر سطح نگه دارند. برای اینکه بدانید صندوق سرمایه گذاری چیست، به مقاله مرتبط ما مراجعه کنید.

مطلب مرتبط: صندوق سرمایه گذاری چیست؟ نحوه خرید چگونه است؟

سرمایه‌گذاری که در سهام موقعیت خرید و فروش می‌کند، طرفی است که سهمی را خریداری کرده و مالک آن است. در بازار اختیار معامله، سرمایه‌گذار طولانی‌مدت، طرفی است که اختیار خرید یا فروش را خریداری کرده یا نگه می‌دارد. این سرمایه گذار حق خرید یا فروش به قیمت معین را دارد. برای اینکه بدانید اختیار معامله چیست، از مقاله مربوطه ما دیدن کنید.

مطلب مرتبط: اختیار معامله در میان محصولات مشتقه چیست؟

می‌توان گفت سرمایه‌گذاری که در اختیار معامله قرار می‌دهد، طرفی است که اختیار خرید یا فروش را می‌فروشد. سرمایه‌گذاری که این کار را انجام می‌دهد باید این گزینه را به مالک یا خریدار موقعیت خرید بفروشد یا بخرد.

فروش کوتاه مدت در بورس چیست؟

هنگامی که معنای فروش کوتاه مدت در بازار سهام را بررسی می کنیم، می توانیم بگوییم که این یک نوع معامله برای فروش ابزارهایی است که در سبد سهام نیستند، یعنی ابزارهایی که مالکیت ندارند. به لطف این معامله بسیار سودمند، سرمایه گذاران می توانند پس انداز خود را حتی زمانی که ارزش ابزارها کاهش می یابد، سرمایه گذاری کنند. اما این روند پر ریسک است.

برای استفاده از ویژگی معامله فروش کوتاه مدت، باید یک قرارداد چارچوب فروش کوتاه مدت با شرکت کارگزاری امضا کنید. از طریق این قرارداد می توانید از این ویژگی استفاده کنید. بنابراین کلیه معاملات طبق قوانین انجام می شود. در این زمینه قوانین فروش کوتاه مدت در بورس تعیین شده و باید معاملات بر این اساس انجام شود.

زمانی که قوانین فروش کوتاه مدت در بازار سهام بررسی می شود، مشاهده می شود که در صورت اعمال بر سهام، افراد شاغل در شرکت مورد نظر از استفاده از این ویژگی منع می شوند. در عین حال همسر یا فرزندان آنها نمی توانند به چنین فعالیتی بپردازند. ابتدا باید در مورد قوانین تحقیق کنید. یا باید مستقیماً از نماینده مشتری خود در صرافی بخواهید که به شما کمک کند.

چگونه در بورس اوراق بهادار فروش کوتاه مدت انجام دهیم؟

چگونه در بورس اوراق بهادار فروش کوتاه مدت انجام دهیم؟

معاملات فروش کوتاه مدت ریسکی، اما انتخاب اکثر سرمایه گذاران هستند. داشتن امکان کسب درآمد در هنگام سقوط بازارها سودمند است. اما ریسک پذیرفته شده در این زمینه باید به خوبی مشخص شود.

برای اینکه این اتفاق بیفتد، شرکت کارگزاری شما باید اختیار انجام فروش های کوتاه مدت را داشته باشد. این روش بیشتر در مبادلات ارزی استفاده می شود. به همین دلیل، هر مؤسسه ای گواهی مجوز ندارد. اگر قصد فروش کوتاه دارید، باید به این موضوع توجه کنید.

هنگامی که به نحوه باز کردن یک موقعیت خرید بلند مدت نگاه می کنیم، ابتدا معامله فروش و سپس خرید در موقعیت فروش انجام می شود. منطق در اینجا این است که ابزار سرمایه گذاری، یعنی ابزار مشمول فروش کوتاه مدت، قبل از کاهش ارزش آن، به قیمت بالا بفروشیم.

وقتی ارزش کاهش پیدا می کند، وقت خرید است. بنابراین، معمولاً با افزایش قیمت ها سود حاصل می شود و نیز زمانی که قیمت ها کاهش می یابد. نقطه مقابل این فرآیند فروش کوتاه مدت است. برای کسب درآمد از منطق مخالف کوتاه فروشی پیروی می شود. این همان منطق کسب درآمد در بورس است.

نحوه باز کردن یک موقعیت کوتاه مدت در بازار سهام

شما شرکت های مشمول فروش کوتاه مدت را ارزیابی کردید و متوجه شدید که ساختار مالی چندین شرکت درست نیست. در این صورت پیش بینی می کنید که ارزش سهام در آینده کاهش یابد.

فرض کنید ارزش ۱ لات از سهام در مثال ما ۵ دلار است و شما ۵۰ لات را با سررسید ۳۰ روزه فروخته اید. در نتیجه، اگر ارزش لات کمتر از ۵ باشد، آنطور که شما انتظار دارید، سود و اگر بیشتر باشد، ضرر خواهد داشت. شرکتی که در وضعیت بد مالی قرار دارد ممکن است برای اینکه ارزش خود را از دست ندهد با شرکای دیگر به توافق رسیده است. به همین دلیل، باید اوراق بهادار ارزشمندی را که می‌فروشید، پیگیری کنید. بر این اساس، وقتی متوجه شدید که کاهشی در ارزش وجود نخواهد داشت، باید معامله خود را خاتمه دهید.

در مثال بالا، با فرض کاهش ارزش ۱ لات به ۲ دلار . (۵۰ * ۵ = ۲۵۰)، (۵۰ * ۲ = ۱۰۰) در این صورت (۲۵۰ – ۱۰۰ = ۱۵۰) ۱۵۰ دلار سود به دست می آید. برعکس، وقتی ۱ لات ۸ دلار است، (۵۰ * ۸ = ۴۰۰)، (۴۰۰ – ۲۵۰ = ۱۵۰) ۱۵۰ دلار از بین می رود.

کلیک کنید: نرم افزار مدیریت اسناد

تعیین قیمت ها با دانش

برای کسب درآمد، قطعاً باید تعیین کنید که آیا قیمت ها روند صعودی یا نزولی خواهند داشت. زیرا اگر نتوانید آن را تعیین کنید، خطر باخت شما بیشتر است. به همین دلیل است که باید در مورد اینکه بورس چیست تجربه داشته باشید.

باید بتوانید شکل‌های قیمتی که انتظار می‌رود در ارزش ابزارهای سرمایه‌گذاری در آینده رخ دهد را به‌طور دقیق پیش‌بینی کنید. همچنین باید بازار سهام به صورت روزانه دنبال کنید. بنابراین، با استفاده از فروش کوتاه مدت در سطوح مناسب، می توانید بازده مورد انتظار خود را بدست آورید.

 

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی داشته باشید.

نرم افزار مدیریت سهام، برنامه سهامداران، نرم افزار سهامداری، نرم افزار امور سهام و سهامداران . نرم افزار امور سهام، برنامه مدیریت امور سهام، نرم افزار مدیریت امور سهام، برنامه تحلیل سهام . نرم افزار مدیریت امور سهام، نرم افزار امور سهامداری، نرم افزار سهامداران، نرم افزار سهام، نرم افزار خرید سهام . برنامه پیش بینی قیمت سهام، برنامه پیشنهاد بهترین سهام، برنامه مدیریت سبد سهام

فروش کوتاه مدت