نحوه استفاده از حساب های بهره مرکب

نحوه استفاده از حساب های بهره مرکب

بهره مرکب را هشتمین عجایب جهان نامیده اند. در این محتوا نحوه استفاده از آن برای تبدیل ۱ هزار دلار پس انداز به ۱۱۷ هزار دلار آمده است. اگر حساب سرمایه‌گذاری شما سود مرکب به دست می‌آورد، در این صورت شما سودی را به همراه سرمایه‌های خود دریافت می‌کنید. بهره مرکب بدون شک مهمترین مفهومی است که هنگام ساختن ثروت برای بلندمدت باید فهمید.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

بهره مرکب چگونه کار می کند؟

ترکیب زمانی اتفاق می‌افتد که سرمایه‌گذاری شما هر سال رشد می‌کند. زمانی که میزان سرمایه‌گذاری شما نیز افزایش می‌یابد. ارزش سرمایه‌گذاری که درآمد ایجاد می‌کند، با درآمدهایی ترکیب می‌شود که خود درآمد ایجاد می‌کنند.

این یک مفهوم نسبتا ساده است، اما با امکاناتی شگفت‌انگیز. هر چه بیشتر اجازه دهید سرمایه گذاری های خود رشد کنند، سریع تر رشد می کنند.

در مورد نرم افزار سهامداری بیشتر بدانید.

یک سرمایه گذاری ۱۰۰۰ دلاری را در نظر بگیرید که سالانه ۱۰ درصد رشد می کند:

توجه داشته باشید که طی پنج سال اول، سرمایه گذاری متوسط ۱۰۰۰ دلاری ۶۱۱ دلار رشد می کند. اما دهه‌ها بعد، بدون سرمایه‌گذاری پول اضافی، این سرمایه‌گذاری ده‌ها هزار دلار در همان چند سال رشد می‌کند.

حالا تصور کنید چه اتفاقی می افتد اگر با ۵۰۰۰ یا ۱۰۰۰۰ دلار شروع کنید. و به طور منظم پول بیشتری را به حساب خود اختصاص دهید. سپس انتخاب های سرمایه گذاری هوشمندانه ای برای افزایش بازده خود داشته باشید.

در مورد نرم افزار امور سهام  بیشتر بدانید.

سود ساده در مقابل بهره مرکب

در حالی که بهره مرکب شامل سود به دست آمده از سود قبلی است، سود ساده فقط نرخ بهره ضرب در سرمایه گذاری یا مبلغ اصلی است. سود ساده اغلب در زمینه وام یا اوراق قرضه استفاده می شود که در آن بهره در هر دوره یکسان است و ترکیبی وجود ندارد. بهره مرکب در زمینه های سرمایه گذاری و پس انداز استفاده می شود.

فرمول سود ساده A = P (1 + RT) است. این بدان معناست که ارزش حساب برابر با مبلغ سرمایه گذاری اولیه ضربدر ۱ است، به اضافه نرخ ضرب شده در زمان. فرمول بهره ساده به پیچیدگی فرمول ترکیبی زیر نیست. زیرا فاکتور ترکیبی را شامل نمی شود.

در مورد برنامه مدیریت سهام  بیشتر بدانید.

فرمول بهره مرکب

بیایید فرمول بهره مرکب را مرور کنیم و هر یک از متغیرها را تعریف کنیم.

P(1 + R/N)^(NT) = A

اصل: P سرمایه گذاری یا مانده اصلی در شروع سرمایه گذاری است. اگر از یک صفحه گسترده یا یک ماشین حساب مالی برای محاسبه سود استفاده می کنید، اصل سرمایه به عنوان ارزش فعلی نیز شناخته می شود.

نرخ: R نرخ بهره ای است که از سرمایه گذاری به دست می آید.

عدد: N تعداد دفعاتی است که در هر دوره بهره مرکب می شود. به عنوان مثال، بسیاری از حساب‌های پس‌انداز ماهانه ترکیب می‌شوند. اما نرخ بهره سالانه دارند.

دوره های زمانی: T تعداد دوره های زمانی است.

مقدار حساب: از فرمول برای محاسبه ارزش حساب استفاده می شود، A. این متغیر به عنوان ارزش آینده نیز شناخته می شود.

فرض کنید ۱۰۰۰۰ دلار در یک حساب پس انداز سرمایه گذاری کرده اید که ماهانه ۱٪ سود ترکیبی ارائه می دهد. پس از پنج سال، مقدار پس انداز را به صورت زیر محاسبه می کنید:

۱۰,۰۰۰ دلار (۱+.۰۱/۱۲)^(۱۲*۵) = ۱۰,۵۱۲٫۴۹ دلار

در مورد نرم افزار سهام  بیشتر بدانید.

کدام نوع حساب ها سود مرکب را ارائه می دهند؟

کدام نوع حساب ها سود مرکب را ارائه می دهند؟

شما چندین گزینه برای استفاده از سود ترکیبی برای ایجاد ثروت دارید. هر یک از این استراتژی های سرمایه گذاری سود مرکب ایجاد می کند:

حساب‌های پس‌انداز:

بانک‌ها پول نقدی را که در حساب پس‌انداز قرار می‌دهید قرض می‌دهند و در ازای برداشت نکردن وجوه به شما سود می‌پردازند. حساب‌های پس‌اندازی که روزانه ترکیب می‌شوند، برخلاف هفتگی یا ماهانه، بهترین هستند. زیرا سود مرکب اغلب موجودی حساب شما را سریع‌تر افزایش می‌دهد.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

حساب‌های بازار پول:

این حساب‌ها عمدتاً مشابه حساب‌های پس‌انداز هستند. با این تفاوت که حساب‌های بازار پول به شما امکان می‌دهند چک بنویسید و برداشت‌های خودپرداز را انجام دهید. حساب‌های بازار پول معمولاً نرخ بهره کمی بالاتر از حساب‌های پس‌انداز می‌پردازند. نقاط ضعف حساب‌های بازار پول این است که اکثر آنها تعداد تراکنش‌هایی را که می‌توانید در هر ماه انجام دهید محدود می‌کنند. و اگر موجودی شما کمتر از مقدار مشخصی باشد، برخی کارمزد دریافت می‌کنند.

اوراق قرضه کوپن صفر:

این اوراق معادل بهره مرکب را برای جبران ریسک مربوط به نگهداری اوراق قرضه کوپن صفر ایجاد می کند. دارنده اوراق قرضه کوپن صفر، اوراق قرضه را با تخفیف زیاد خریداری می کند. در ازای نگهداری اوراق، هیچ سودی (کوپن) دریافت نمی کند و در زمان سررسید اوراق، به ارزش اسمی اوراق پرداخت می شود. این خطر وجود دارد که شرکت نتواند ارزش اسمی کامل اوراق را در پایان دوره بازپرداخت کند.

در مورد نرم افزار اسناد بخوانید.

سهام سود سهام:

سهامی که سود سهام پرداخت می کند، در صورت سرمایه گذاری مجدد سود سهام، سود مرکب ایجاد می کند. شما می توانید به کارگزاری خود دستور دهید که به طور خودکار تمام پرداخت های سود سهام دریافتی را مجدداً سرمایه گذاری کند و سهام بیشتری خریداری کند.

در حالی که حساب‌های پس‌انداز و حساب‌های بازار پول هر دو گزینه‌های بسیار امنی هستند، بعید است که حسابی پیدا کنید که حتی ۱٪ سود پرداخت کند. برای سود قابل توجهی از سود مرکب، مهم است که پول خود را با انواع مختلف حساب ها و سرمایه گذاری متنوع کنید.

در مورد نرم افزار سهامداران بیشتر بدانید.

قدرت ترکیب سود

سود ترکیبی می تواند سرمایه گذاری های ناچیز را در طول زمان به ثروت تبدیل کند. اما تنها در صورتی که هر چه زودتر سرمایه گذاری را شروع و سپس سرمایه گذاری کنید.

هر چه زودتر سرمایه گذاری را شروع کنید، زمان بیشتری برای ترکیب سود در اختیار خواهید داشت. سرمایه گذاری ۱۰۰۰ دلاری در مثال بالا از سال ۵ تا سال ۱۰ به میزان ۹۸۳ دلار و از سال ۲۵ تا سال ۳۰ به میزان ۷۰۶۴ دلار افزایش یافته است.

سرمایه گذاری ماندن برای به حداکثر رساندن اثرات سود مرکب کلیدی است. اگر دائماً در حال جابجایی یا برداشت پول خود در هر زمان که بازار کاهش می یابد باشید، بسیاری از سود ترکیبی بالقوه را از دست خواهید داد.

در مورد برنامه مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

ماندن در سرمایه گذاری می تواند از طریق افت بازار سخت باشد. اگر یک سبد به ارزش ۱۰۰۰۰۰ دلار دارید و بازار ۲۰ درصد کاهش می یابد، به نظر می رسد که ۲۰۰۰۰ دلار از دست داده اید. اما به خاطر داشته باشید که تا زمانی که تصمیم به فروش نگیرید، ضرر واقعی وجود ندارد. اگر روی خرید کسب‌وکارهای قوی تمرکز کنید که می‌توانند در دوره‌های عملکرد اقتصادی بد ادامه داشته باشند، قیمت‌ها در طول زمان دوباره افزایش خواهند یافت.

چه کسی سود می برد؟

هم مؤسسات مالی و هم مصرف کنندگان از بهره مرکب سود می برند. بانک‌ها در ازای عدم برداشت وجوه به مصرف‌کنندگان، سود مرکب را با نرخ‌های بهره پایین به مصرف‌کنندگان می‌پردازند. همزمان پول سپرده‌شده را برای به دست آوردن جریان‌های سود وام می‌دهند.

در مورد برنامه سهام  بیشتر بدانید.

بهره مرکب