مزیت عرضه عمومی چیست؟

مزیت عرضه عمومی چیست؟

در این محتوا نگاهی به مزیت عرضه عمومی داریم. در شماره های قبلی مقاله، روش های عرضه عمومی را مورد بررسی قرار دادیم. حالا که یاد گرفتیم چگونه یک عرضه عمومی انجام دهیم، بیایید نگاهی به مزایای آن بیندازیم.

پلتفرم هایی که به این سوال پاسخ می دهند که کجا باید بازار سهام را دنبال کرد، به شما این امکان را می دهد که ببینید سهام پس از عرضه اولیه چقدر برای سرمایه گذاران خود درآمد داشته است.

مطلب مرتبط: اخبار بورس را کجا و چگونه دنبال کنیم؟

مزیت عرضه عمومی

یکی از مزیت های عرضه عمومی این است که شرکت ها منابع مالی را تامین می کنند. البته تمام مزایا به این محدود نمی شود. همچنین بازدهی را برای سرمایه گذاران کوچک فراهم می کند.

ارائه منبع تامین مالی

زمانی که شرکت‌ها سهام خود را به مردم عرضه می‌کنند، نسبت به روش‌های جایگزین، با هزینه کمتر و بدون بازپرداخت، تامین مالی می‌کنند. در عین حال، این شرکت؛ این فرصت را دارد که از طریق یک بازار متشکل، شفاف، منظم و قابل اعتماد، سرمایه به دست آورد.

بسته به روش استقراض، عرضه عمومی منبعی را فراهم می کند که نیازی به بازپرداخت جریان نقدی شرکت مانند اصل و بهره ندارد.

با افزایش نسبت بدهی شرکت با روش استقراض، یافتن منبع بدهی دشوارتر می شود. ظرفیت استقراض شرکتی که ساختار سرمایه آن با عرضه عمومی تقویت می شود، افزایش می یابد. یافتن منابع مالی برای شرکت هم آسان تر و ارزان تر می شود.

شرکت ها می توانند بعد از ورود به بورس تامین مالی را فراهم کنند. مشروط بر اینکه با استفاده از سهام معامله شده در بورس به عنوان وثیقه، از فرصت استفاده از وام و انتشار اوراق بدهی استفاده کنند.

مزیت عرضه عمومی: افزودن نقدینگی

سهام یک شرکت عرضه شده عمومی را می توان در هر زمان خرید و فروش کرد. این با قیمت هایی که بر اساس عرضه و تقاضای بازار تعیین می شود، صورت می گیرد. بدین ترتیب نقدینگی در اختیار سهام قرار می گیرد.

تامین نقدینگی فرصت های مهمی را برای شرکای موجود فراهم می کند. به این ترتیب شرکای شرکت می توانند از سهام معامله شده در بورس به عنوان وثیقه در معاملات وام استفاده کنند. در عین حال، می تواند یک دارایی بیکار را به ابزار تامین مالی تبدیل کند.

مطلب مرتبط: صندوق سرمایه گذاری چیست؟ نحوه خرید چگونه است؟

به رسمیت شناختن محلی و جهانی

اطلاعات مربوط به یک شرکت سهامی عام، شناسایی محلی و جهانی را در چارچوب عملکرد شفافیت و افشای عمومی بورس اوراق بهادار فراهم می کند.

مزیت عرضه عمومی

با افزایش آگاهی شرکت، امکان همکاری با شرکت های فعال در همان بخش اعم از داخلی و خارجی نیز افزایش می یابد. در عین حال، فرصت کار روی موضوعاتی مانند ایجاد سرمایه گذاری مشترک نیز وجود خواهد داشت.

مزیت عرضه عمومی: نهادینه شدن

همانطور که می دانید عرضه عمومی پس از بازرسی اسناد توسط بورس و بانک مرکزی و بازار سرمایه انجام می شود. طی این فرآیند، صورتهای مالی شرکت توسط حسابرسان مستقل مورد بررسی قرار می گیرد. بدین ترتیب شرکا و مردم به طور مرتب در جریان قرار می گیرند.

همه این معاملات باعث می شود شرکت در انضباط بازار سرمایه شروع به فعالیت کند. اطلاعات مهم اجباری در اختیار عموم قرار می گیرد. گزارش ها به طور منظم تهیه و تهیه می شود. بنابراین، شرکت می تواند به سرعت نهادینه شود.

سهولت برای یافتن وام

اعتبار شرکتی که سهام آن در بورس معامله می شود در بازار بانکی و پولی افزایش می یابد. این شرکت این امکان را دارد که وام های آسان تر و ارزان تری پیدا کند.

زمانی که سهام یک شرکت در بورس اوراق بهادار معامله می شود، سوژه اخبار و تحلیل رسانه ها می شود. شرکت های کارگزاری گزارش های سرمایه گذاری در مورد شرکت تهیه می کنند. اینها آگاهی آنها را بیشتر می کند.

گفتیم که آگاهی شرکت ها در چارچوب اصل شفافیت و عملکرد افشای عمومی بورس افزایش می یابد. آگاهی قابل اعتماد، منظم و مستمر در مورد شرکت باعث شناخت هم در بازارهای مالی و هم در بخش های فعالیت خود می شود. پیدا کردن وام نیز در این شرایط آسان تر می شود.

فرصت عرضه عمومی ثانویه

پس از عرضه اولیه، شرکت ها نیز فرصت عرضه عمومی ثانویه را دارند. در حالی که سهام آنها در حال معامله است، ممکن است بسته به نیازهای منابعی که برای نیازهای آنها مانند سرمایه گذاری ایجاد می شود، برای عرضه عمومی ثانویه اقدام کنند.

شرکت ها می توانند با محدود کردن حق تقدم شرکای موجود، یک عرضه عمومی ثانویه انجام دهند. این به شرکت اجازه می دهد تا منبع تامین مالی مجدد را پیدا کند.

مزیت عرضه عمومی: جهانی شدن

شرکت هایی که سهام آنها در بورس معامله می شود به راحتی می توانند ابزار بازار سرمایه را در کشورهای خارجی منتشر کنند. آنها می توانند اطمینان حاصل کنند که ابزارهای بازار سرمایه در آن کشور معامله می شوند. به این ترتیب آنها فرصت جهانی شدن در بازارهای خارجی را دارند.

 

نرم افزار مدیریت امور سهام پارس سیستم آشنا برای سازماندهی سبد سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر کدام از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی داشته باشید. نرم افزار امور سهام تمام انتظارات شما از یک برنامه خرید و مدیریت سهام را مدیریت و پشتیبانی می کند.

نرم افزار مدیریت امور سهام، نرم افزار امور سهامداری، نرم افزار سهامداران، نرم افزار سهام، نرم افزار خرید سهام، برنامه پیش بینی قیمت سهام، برنامه پیشنهاد بهترین سهام، برنامه مدیریت سبد سهام

مزایای عرضه عمومی