Save translation راهنمای جامع نمودارهای بازار سهام

نحوه خواندن نمودارهای سهام (راهنمای جامع نمودارهای سهام)

اگر می‌خواهید به‌عنوان سرمایه‌گذار بازار سهام فعالانه سهام معامله کنید، باید بدانید که چگونه نمودارهای سهام را بخوانید. حتی معامله‌گرانی که عمدتاً از تحلیل بنیادی برای انتخاب سهام جهت سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند، هنوز هم اغلب از تحلیل تکنیکال حرکت قیمت سهام برای تعیین نقاط خرید، ورود، فروش و یا خروج استفاده می‌کنند.

نمودارهای سهام به صورت رایگان در وب سایت هایی مانند Google Finance و Yahoo Finance در دسترس هستند. کارگزاری های سهام همیشه نمودارهای سهام را برای مشتریان خود در دسترس قرار می دهند.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

ساخت نمودار سهام – خطوط، میله ها، شمعدان

نمودارهای سهام می توانند در ساخت خود از نمودار میله ای تا نمودار شمعی گرفته تا نمودار خطی تا نمودار نقطه ای و شکلی متفاوت باشند. تقریباً همه نمودارهای سهام به شما این امکان را می دهند که بین انواع مختلف نمودارها جابجا شوید و همچنین امکان قرار دادن اندیکاتورهای فنی مختلف بر روی نمودار را فراهم می کند. همچنین می توانید بازه زمانی نشان داده شده توسط نمودار را تغییر دهید. در حالی که نمودارهای روزانه احتمالاً متداول ترین نمودار مورد استفاده هستند، روزانه، هفتگی، ماهانه، سال تا به امروز (YTD)، ۵ ساله، ۱۰ ساله و طول عمر تاریخی کامل سهام نیز در دسترس هستند.

در مورد سامانه افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

مزایا و معایب نسبی برای استفاده از سبک های مختلف ساخت نمودار و استفاده از فریم های زمانی مختلف برای تجزیه و تحلیل وجود دارد. اینکه چه سبک و چارچوب زمانی برای شما به‌عنوان یک تحلیلگر یا سرمایه‌گذار بهتر عمل می‌کند، چیزی است که فقط از طریق انجام تجزیه و تحلیل نمودار سهام واقعی می‌توانید کشف کنید. شما می توانید نشانه های ارزشمندی از حرکت احتمالی قیمت سهام را از هر نمودار سهام بدست آورید. شما باید سبک نموداری را انتخاب کنید که خواندن و تجزیه و تحلیل نمودار را برای شما آسان‌تر می‌کند و سودآور معامله می‌کند.

در مورد تحلیل بازار بخوانید.

نگاهی به نمودارهای سهام

در زیر نمودار روزانه سالانه شرکت اپل (AAPL) توسط stockcharts.com آمده است. این نمودار یک نمودار شمعی است که شمع‌های سفید روز را برای سهام و شمع‌های قرمز روزهای آف را نشان می‌دهند. علاوه بر این، به این نمودار چندین شاخص فنی اضافه شده است:

میانگین متحرک ۵۰ دوره و میانگین متحرک ۲۰۰ دوره که به صورت خطوط آبی و قرمز روی نمودار ظاهر می شود. نشانگر قدرت نسبی (RSI) که در یک پنجره جداگانه بالای پنجره نمودار اصلی ظاهر می شود. نشانگر واگرایی میانگین متحرک (MACD) که در یک پنجره جداگانه در زیر نمودار ظاهر می شود. در امتداد پایین پنجره نمودار اصلی، حجم معاملات روزانه نشان داده شده است.

در مورد نرم افزار سهام بیشتر بدانید.

به جهش بزرگ حجمی که در ۱ فوریه رخ داد، توجه کنید، زمانی که سهام افزایش یافت و یک روند صعودی قوی را آغاز کرد که تا اوایل ژوئن ادامه داشت. همچنین به مقدار بالای حجم فروش (که با نوارهای حجم قرمز مشخص می شود که روزهایی با حجم فروش بیشتر از حجم خرید نشان می دهد) توجه داشته باشید که زمانی رخ می دهد که سهام به شدت در حوالی ۱۲ ژوئن به سمت پایین حرکت می کند.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد بخوانید.

نگاهی به نمودارهای سهام

اهمیت حجم

حجم تقریباً در هر نمودار سهامی که پیدا می کنید ظاهر می شود. به این دلیل که تقریباً هر سرمایه‌گذار سهام، حجم معاملات را یک شاخص فنی مهم در نظر می‌گیرد. در نمودار بالا، علاوه بر نمایش سطح کل حجم معاملات برای هر روز، روزهایی که حجم خرید بیشتری دارند با نوار آبی و روزهایی که حجم فروش بیشتری دارند با نوار قرمز نشان داده شده اند.

اکثریت قریب به اتفاق خرید و فروش در بازار سهام توسط معامله گران نهادی بزرگ، مانند بانک های سرمایه گذاری، و توسط مدیران صندوق، مانند مدیران صندوق های سرمایه گذاری مشترک یا صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) انجام می شود. هنگامی که آن سرمایه گذاران خرید یا فروش عمده یک سهام را انجام می دهند، حجم معاملات بالایی ایجاد می کند.

در مورد نرم افزار افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

فروش عمده توسط سرمایه گذاران بزرگ است که معمولاً سهام را بالاتر یا پایین تر می برد.

بنابراین، معامله‌گران فردی یا نهادی دیگر ارقام حجم را برای نشانه‌هایی از فعالیت خرید یا فروش عمده توسط موسسات بزرگ مشاهده می‌کنند. از این اطلاعات می توان برای پیش بینی روند قیمت آتی سهام یا برای شناسایی سطوح حمایتی و مقاومتی کلیدی قیمت استفاده کرد.

در واقع، بسیاری از سرمایه گذاران فردی تصمیمات خرید و فروش خود را تقریباً صرفاً بر اساس پیگیری اقدامات شناسایی شده معامله گران نهادی اصلی تعیین می کنند. آنها زمانی سهام می خرند که حجم و حرکت قیمت نشان می دهد که موسسات عمده در حال خرید هستند، و زمانی که نشانه هایی از فروش عمده نهادی وجود دارد، سهام را می فروشند یا از خرید اجتناب می کنند.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بیشتر بدانید.

چنین استراتژی زمانی بهترین کارایی را دارد که در مورد سهام عمده ای که عموماً معاملات زیادی دارند اعمال شود. زمانی که در مورد سهام شرکت‌های کوچکی که هنوز در رادار سرمایه‌گذاران بزرگ نهادی نیستند و حجم معاملات نسبتاً کمی دارند، حتی در روزهایی که سهام شدیدتر از حد معمول معامله می‌شود، احتمالاً کمتر مؤثر خواهد بود.

الگوهای اصلی حجم

الگوهای اصلی حجم

چهار الگوی حجم اصلی وجود دارد که معامله گران معمولاً به عنوان اندیکاتور مشاهده می کنند.

  • معاملات با حجم بالا در روزهای صعودی:

این نشانه صعودی است که قیمت سهام همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد

در مورد سامانه جامع تحلیل بازار بخوانید.

  • معاملات با حجم کم در روزهای نزولی:

این نیز یک نشانه صعود است. زیرا نشان می دهد در روزهایی که قیمت سهام کمی کاهش می یابد، سرمایه گذاران زیادی در معاملات شرکت نمی کنند. بنابراین، چنین روزهای نزولی که در یک بازار صعودی کلی اتفاق می‌افتند، معمولاً به‌عنوان اصلاحات موقتی تعبیر می‌شوند تا به عنوان شاخص‌های حرکت قابل توجه قیمت در آینده.

  • معاملات با حجم بالا در روزهای نزولی:

یک شاخص نزولی است. زیرا نشان می دهد معامله گران اصلی سازمانی به شدت سهام را می فروشند.

  • معاملات با حجم کم در روزهای صعودی:

این یک شاخص نزولی دیگر است، اگرچه به اندازه معاملات با حجم بالا در روزهای کاهشی قوی نیست. حجم پایین تمایل دارد تا معامله معاملات را در روزهایی که اهمیت کمتری دارند و معمولاً نشان از یک اصلاح کوتاه‌مدت متضاد روند صعودی در یک روند نزولی بلندمدت باشد، تثبیت کند.

در مورد آرشیو اسناد الکترونیک بخوانید.

استفاده از شاخص های فنی

در تجزیه و تحلیل نمودارهای سهام برای سرمایه گذاری در بازار سهام، سرمایه گذاران از شاخص های فنی مختلفی استفاده می کنند تا به آنها کمک کند تا حرکت قیمت را با دقت بیشتری شناسایی کنند. روندها را شناسایی کنند. برای پیش بینی برگشت بازار از روندهای صعودی به روندهای نزولی و بالعکس…

یکی از متداول ترین شاخص های فنی که استفاده می شود میانگین متحرک است. میانگین متحرکی که بیشتر در نمودارهای سهام روزانه اعمال می شود میانگین متحرک ۲۰ روزه، ۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه است. به طور کلی، تا زمانی که میانگین متحرک دوره کوتاه‌تر بالاتر از میانگین متحرک دوره طولانی‌تر باشد، یک سهم در یک روند صعودی کلی در نظر گرفته می‌شود. برعکس، اگر میانگین‌های متحرک کوتاه‌مدت کمتر از میانگین‌های متحرک بلندمدت باشد، این نشان‌دهنده یک روند نزولی کلی است.

در مورد نرم افزار سهام بیشتر بدانید.

اهمیت میانگین متحرک ۲۰۰ روزه

معامله گرانی که نسبت به یک سهم صعودی هستند می خواهند ببینند که قیمت سهام بالاتر از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه باقی بماند. معامله گران نزولی که سهام کوتاه می فروشند می خواهند ببینند قیمت سهام زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه باقی بماند. اگر قیمت سهام از زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه به بالاتر از آن برسد، معمولاً به عنوان یک معکوس بازار صعودی تفسیر می شود. تقاطع نزولی قیمت از بالای میانگین متحرک ۲۰۰ روزه به عنوان یک نشانه نزولی برای سهام تفسیر می شود.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد بخوانید.

تعامل بین میانگین متحرک ۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه نیز به عنوان یک شاخص قوی برای حرکت قیمت در آینده در نظر گرفته می شود. هنگامی که میانگین متحرک ۵۰ روزه از پایین به بالاتر از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه می رسد،”صلیب طلایی” نامیده می شود. صلیب طلایی اساساً نشان دهنده این است که سهام “طلا” است که برای قیمت های بسیار بالاتر تعیین شده است.

از طرف دیگر، اگر میانگین متحرک ۵۰ روزه از بالا به پایین تر از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه برسد، تحلیلگران از آن به عنوان “صلیب مرگ” یاد می کنند.

شاخص های روند و حرکت

شاخص های روند و حرکت

تقریباً یک لیست بی پایان از شاخص های فنی وجود دارد که معامله گران می توانند از بین آنها در تجزیه و تحلیل نمودار انتخاب کنند. شاخص های مختلف را آزمایش کنید. شاخص هایی را پیدا کنید که برای سبک خاص معاملاتی شما و مطابق با سهام خاصی که معامله می کنید به کار می روند. متوجه خواهید شد که برخی از شاخص ها در پیش بینی حرکت قیمت برای برخی سهام برای شما بسیار خوب عمل می کنند. اما برای برخی دیگر نه. تحلیلگران فنی اغلب از شاخص هایی از انواع مختلف در ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند.

شاخص های فنی به دو نوع اصلی طبقه بندی می شوند:

شاخص های روند، مانند میانگین های متحرک، و شاخص های حرکت، مانند MACD یا شاخص جهت دار متوسط ​​(ADX).

  • شاخص‌های روند برای شناسایی جهت کلی قیمت سهام، بالا یا پایین استفاده می‌شوند.

  • شاخص‌های مومنتوم، قدرت حرکت قیمت را می‌سنجند.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بیشتر بدانید.

نتیجه گیری – با استفاده از تحلیل نمودار سهام

نتیجه گیری – با استفاده از تحلیل نمودار سهام

تجزیه و تحلیل نمودار سهام حتی در دست متخصص ترین تحلیلگر فنی نیز خطاناپذیر نیست. اگر چنین بود، هر سرمایه گذار سهام یک مولتی میلیونر بود.

تجزیه و تحلیل نمودار سهام یک مهارت است و مانند هر مهارت دیگری، تنها با تمرین در آن متخصص می شود. بنابراین، به نفع شما به عنوان یک سرمایه گذار است که تحصیلات خود را در تحلیل نمودار سهام شروع کنید یا ادامه دهید.

نمودارهای سهام