سرمایه گذاری در طلا

سرمایه گذاری در طلا

اگر می خواهید یک سرمایه گذار موفق طلا باشید، باید بدانید که چگونه سودآورترین و دقیق ترین سرمایه گذاری در طلا را انجام دهید. در اینجا نکاتی برای سرمایه گذاری فلز زرد وجود دارد:

سرمایه گذاری در طلا (فلز زرد)

طلا که ویژگی پناهگاه امن را دارد از جمله ابزارهایی است که سرمایه گذاران نمی توانند از آن دست بکشند. طلا از قدیم الایام یکی از ارزشمندترین فلزات برای بشر بوده است. با وجود اینکه زمینه های مختلف استفاده ظاهر شده است، هرگز ارزش خود را از دست نداده است.

امروزه اغلب برای اهدافی مانند تنوع سبد، محافظت در برابر تورم، سودآوری و پس انداز ترجیح داده می شود. نه تنها برای سرمایه گذاران بلکه برای دولت ها نیز حیاتی است.

به خصوص زمانی که اقتصاد بدتر می شود یا عدم اطمینان در افق در حال افزایش است، بانک های مرکزی طلای بیشتری می خرند.

در نتیجه، این فلز گرانبها برای قرن ها پایه و اساس سیستم مالی جهانی بوده است و در طول زمان از سکه های ساده به ابزارهای مالی پیچیده ای که در سرتاسر جهان معامله می شوند، تبدیل شده است.

برای کسانی که می خواهند سواد مالی موفقی داشته باشند و سرمایه گذاری طلای مناسبی انجام دهند باید بدانند:

بیشتر بخوانید:

از کدام روش برای سرمایه گذاری طلا استفاده خواهید کرد؟

اگر می خواهید در طلا سرمایه گذاری کنید، اولویت شما باید تصمیم گیری باشد که از کدام روش یا روش هایی استفاده می کنید. همانطور که می دانید دنیای مالی امروز جایگزین های زیادی برای سرمایه گذاری طلا به جز جواهرات یا خرید فیزیکی ارائه می دهد.

بنابراین، شما باید با جزئیات نحوه سرمایه گذاری در طلا را یاد بگیرید. جدا از روش سنتی خرید طلا از جواهرفروش و پنهان کردن آن در زیر بالش، بازارها و ابزارهای مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد.

سرمایه گذاری در طلا به صورت آنلاین یکی از گزینه های پیشرو است. بازار فارکس، معاملات آتی و گزینه ها (VIOP) و معاملات بانکی را می توان به سرعت به صورت آنلاین انجام داد. در عین حال، کسانی که خریدهای فیزیکی را ترجیح می دهند، می توانند با خیال راحت و به سرعت آنلاین روی طلا سرمایه گذاری کنند.

قراردادهای آتی طلا یکی از موارد ترجیحی در این مرحله است. زیرا سرمایه گذار در مقابل ریسک های قیمتی آتی با قراردادهای آتی طلا محافظت می شود.

شما می توانید از سودآورترین روش های سرمایه گذاری طلا را در فارکس که بزرگترین بازار دنیا از نظر حجم معاملات است، استفاده کنید.

شما می توانید با یادگیری چیستی فارکس، که دارای مزایایی مانند اهرم، کسب در زمان کاهش یا افزایش قیمت، نقدینگی بالا، ۲۴ ساعت شبانه روز، ۵ روز هفته و نحوه سرمایه گذاری در طلا در بازار است، قدم اول را بردارید.

افتتاح حساب طلا در بانک ها یکی از بهترین سرمایه گذاری های طلا است. در میان ترجیحی ترین گزینه های حساب طلا، انواعی مانند حساب های طلای جاری یا پیش رو، حساب های مشارکت طلا، حساب های پس انداز و طلای جواهرات وجود دارد.

کسانی که قصد سرمایه گذاری بلندمدت دارند می توانند صندوق های بازنشستگی خصوصی مبتنی بر طلا را در نظر بگیرند. کسانی که می خواهند پول خود را در ابزارهای کم ریسک سرمایه گذاری کنند، می توانند صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر طلا را در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: قوانین طلایی سرمایه گذاری

اوراق قرضه طلا و اوراق اجاره صادر شده توسط وزارت خزانه داری و دارایی از سودآورترین محصولات طلا هستند.

همچنین می توانید پس انداز خود را با سرمایه گذاری در طلا در بورس یا بورس های معروف جهان ارزیابی کنید. شما می توانید با خرید سهام کم و فروش سهام شرکت های بخش معدن و طلا بازدهی کسب کنید. ضمانت‌نامه‌هایی که ناشناخته هستند، اما سود بسیار خوبی به همراه دارند، از جمله گزینه‌های سرمایه‌گذاری طلا هستند. مانند موارد دیگر، شما باید بیاموزید که ضمانت نامه چیست و با درک عملکرد بازار شروع به معامله کنید.

درباره انواع طلا بیاموزید

طبیعتا یکی از مواردی که سرمایه گذاران طلا باید بدانند انواع طلاست! این تنها راهی است که می توانید تصمیم بگیرید که کدام طلا متناسب با بودجه یا اهداف مالی شما است.

به همین ترتیب، لازم است از سازگاری طلایی که انتخاب می کنید با بازار اطمینان حاصل کنید. فرض کنید تصمیم به سرمایه گذاری در طلا در بازار فارکس برای بازدهی میان مدت یا کوتاه مدت گرفته اید.

سرمایه گذاری در طلا

شما در قراردادهای آتی استاندارد و محصولات CFD سرمایه گذاری می کنید که طلا دارایی اساسی در بازار با حجم بالا است.

به عبارت دیگر، بر اساس اونس طلا است، نه انواع طلا مانند چهارم یا گرم. در عین حال، قیمت طلای گرم و اونس طلا که از ابزارهای سرمایه گذاری مورد علاقه کشورمان هستند، ممکن است همیشه به موازات هم حرکت نکنند. قیمت اونس و گرم ممکن است به دلیل اثراتی مانند تحولات بین المللی یا محلی و نرخ ارز متفاوت باشد.

به طور خلاصه، برای تصمیم گیری درست در مورد اینکه کدام طلا بیشترین سود را دارد، باید با انواع طلا و عواملی که قیمت ها را هدایت می کنند آشنا شوید.

بیاموزید که چه چیزی بر قیمت طلا تأثیر می گذارد

قیمت طلا توسط متغیرهای زیادی از جمله قدرت دلار، نرخ ارز محلی، قیمت نفت و داده های کلان اقتصادی مانند نرخ بهره و تورم کنترل می شود. شواهد تاریخی نشان می دهد که قیمت طلا با واحد پول آمریکا همبستگی منفی دارد.

بنابراین زمانی که دلار آمریکا ارزش خود را از دست می دهد، قیمت طلا افزایش می یابد. زیرا اونس طلا به دلار برای سرمایه گذاران ارزان می شود.

بیشتر بخوانید: آیا طلای دیجیتال یک سرمایه گذاری مطمئن است؟

یک سرمایه گذار موفق طلا می داند که چه چیزی بر قیمت فلز زرد تأثیر می گذارد.

ارزش طلا تمایلی به حرکت در جهتی مشابه با سایر دارایی ها مانند سهام یا دارایی ندارد. ریسک پذیری برای فلز زرد بسیار مهم است که معمولاً در زمان سقوط بازار سهام افزایش می یابد. این عدم همبستگی با سایر دارایی‌ها می‌تواند طلا را به ابزاری معقول برای تنوع پرتفوی تبدیل کند، زمانی که به عنوان بخش کوچکی از یک سبد متوازن نگهداری شود.

البته عرضه و تقاضا مانند سایر ابزارها از جمله عوامل تعیین کننده قیمت طلا هستند. عواملی مانند وضعیت اقتصاد جهانی، قیمت نفت، سیاست های پولی و جنگ نیز در قیمت گذاری فلز زرد موثر است.

حواستان باشد که طلا خطراتی هم دارد

اگرچه طلا جزو ابزارهای سرمایه گذاری کم ریسک است، اما بدون ریسک نیست. سرمایه گذاران اغلب طلا را به عنوان یک پناهگاه امن در مواقع عدم اطمینان می بینند، اما همانطور که در بالا ذکر کردیم، هر عاملی می تواند بر قیمت تاثیر بگذارد.

بنابراین، اگرچه همه کارت‌ها به افزایش طلا اشاره می‌کنند، اما رویدادهای غیرمنتظره مانند شروع جنگ می‌تواند به طور ناگهانی مسیر فلز زرد را تغییر دهد.

بنابراین، باید با توجه به این که طلا می تواند یک سرمایه گذاری نوسان و خطرات باشد، اقدام کنید. شما باید عاقلانه تصمیم بگیرید که بسته به وضعیت بازار چه مقدار از سبد شما طلا باشد.

انتظار بازده بالایی نداشته باشید

شما نباید انتظار بازدهی بالایی از طلا داشته باشید مگر زمانی که نوسانات بسیار زیاد است یا زمانی که مقادیر زیادی معامله می شود. اگر می‌خواهید از سرمایه‌گذاری‌های خود درآمد کسب کنید، باید بدانید که طلا به شما سود یا سودی نمی‌دهد.

در عوض، طلا بازده سرمایه و پوشش ریسک بلندمدت را برای شما فراهم می کند. با این حال، مانند سایر انواع سرمایه گذاری، هیچ تضمینی وجود ندارد و احتمال بازگشت کمتر از سرمایه گذاری شما وجود دارد.

هنگام خرید طلای فیزیکی مراقب باشید

به یاد داشته باشید که سرمایه گذارانی که می خواهند طلای فیزیکی بخرند در معرض خطرات و هزینه های بیشتری هستند. اگرچه انواعی مانند شمش و گرم ارزش خود را از دست نمی دهند، اما جواهرات طلا مانند دستبند و گردنبند ممکن است به دلیل هزینه های نیروی کار و فرسودگی ارزش خود را از دست بدهند.

در عین حال به مکانی برای نگهداری ایمن طلا نیاز است. حتی اگر برای این کار به بانک ها مراجعه کنید، آنها برای ذخیره دارایی های شما هزینه ای از شما دریافت می کنند.

حتی اگر بخواهید به جای اینکه در بانک یا گاوصندوق طلاهای خود را با وسایل شخصی خود نگهداری کنید، با خطرات دیگری مانند سرقت و بلایای طبیعی مواجه خواهید شد. بنابراین، قبل از سرمایه گذاری در طلای فیزیکی، باید مطمئن شوید که تمام جزئیات را یاد گرفته اید.

بیشتر بخوانید: آیا هنگام کاهش قیمت طلا باید سرمایه گذاری کرد؟

طلا را با پس انداز خود بخرید نه با اعتبار

هر کسی که می خواهد طلا بخرد باید قبل از سرمایه گذاری پس انداز کند. این ستون فقرات یک اقتصاد سالم است. نظام کنونی مبتنی بر بدهی، اعتبار و مصرف است. این درست برعکس اقتصاد سالم است. بنابراین می توانید با خارج شدن از زنجیره بدهی، اعتبار و مصرف، خرید طلای خود را انجام دهید.

شما باید با پس انداز خود در طلا سرمایه گذاری کنید

اگر قصد خرید طلا را دارید، باید با پس انداز خود این کار را انجام دهید. سرمایه گذاری در طلا با گرفتن بدهی که سود خواهد داشت، نامناسب است. زیرا هرگز نمی دانید در بازار چه اتفاقی خواهد افتاد و ممکن است مجبور شوید وام خود را قبل از افزایش قیمت طلا پس دهید.

در مجموع، سرمایه گذاری در طلا به طور کلی خیلی پیچیده نیست.

اما مبتدیان باید برای درک دارایی وقت بگذارند و راه های مختلفی را برای سرمایه گذاری در طلا در نظر بگیرند. برای تعیین اینکه آیا طلا با پرتفوی شما مطابقت دارد یا خیر، باید میزان تحمل ریسک، اهداف سرمایه گذاری و چارچوب زمانی خود را در نظر بگیرید. اگر به دنبال تنوع، ثبات در بازارهای بی ثبات یا محافظت در برابر تورم هستید، طلا. می تواند جایگزین بسیار معقولی باشد.

در بیشتر موارد، دریافت مشاوره از مشاوران سرمایه گذاری می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند، اما می توانید گزینه ها را بر اساس امکانات و تحقیقات خود ارزیابی کنید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار اسناد

سرمایه گذاری در طلا

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی داشته باشید.

برنامه سهامداران، نرم افزار سهامداری، نرم افزار امور سهام و سهامداران . نرم افزار امور سهام، برنامه مدیریت امور سهام، نرم افزار مدیریت امور سهام، برنامه تحلیل سهام . نرم افزار مدیریت امور سهام، نرم افزار امور سهامداری، نرم افزار سهامداران، نرم افزار سهام، نرم افزار خرید سهام . برنامه پیش بینی قیمت سهام، برنامه پیشنهاد بهترین سهام، برنامه مدیریت سبد سهام، برنامه ردیابی سهام، اپلیکیشن ردیابی سهام، نرم افزار مدیریت سهام