نماینده خدمات سهامداران به چه معناست؟

نماینده خدمات سهامداران به چه معناست؟

نماینده خدمات سهامداران به چه معناست، چگونه کار می کند؟ در این محتوا به این پرسش پاسخ می دهیم. یک نماینده خدمات سهامداران معمولاً یک نهاد شخص ثالث است که با یک شرکت سهامی عام یا صندوق سرمایه گذاری مشترک برای تأمین نیازهای جاری سهامداران شریک می شود.

کارگزاران خدمات سهامداران مسئول نگهداری سوابق سرمایه گذار، ارتباطات و برخی دیگر از مسئولیت های اداری هستند. آنها همچنین به مشکلات یا نگرانی های سهامداران رسیدگی می کنند.

نماینده خدمات سهامداران

کارگزاران خدمات سهامداران یکی از بسیار نهادهایی هستند که صندوق سرمایه گذاری مشترک برای مدیریت فعالیت های عملیاتی یک صندوق با آنها همکاری می کند. نمایندگی های خدمات سهامداران نیز در ظرفیت های مختلف به شرکت های بزرگ خدمات رسانی می کنند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهام و سهامداران پارس سیستم آشنا

شرکت ها

هنگامی که یک شرکت خصوصی به اندازه کافی رشد کرد و تصمیم به عمومی شدن گرفت، باید مقررات دولتی در مورد افشای اطلاعات و حقوق سهامداران را رعایت کند. بسیاری از شرکت‌های دولتی به دنبال تخصص یک عامل خدمات سهامداران هستند تا اطمینان حاصل کنند که نیازهای سهامدارانشان به طور کارآمد رسیدگی می‌شود. حتی اگر خدمات سهامداران در داخل از طریق یک نماینده انجام شود، آنها یکی از هزینه های اضافی مربوط به یک شرکت سهامی عام را در مقابل یک شرکت خصوصی نشان می دهند.

کارگزاران خدمات سهامداران معمولاً در ارتباط با بخش روابط با سرمایه گذار شرکت کار می کنند. روابط سرمایه گذار معمولاً واحد تجاری است که از نزدیک با عامل خدمات سهامداران شرکت شریک می شود و ارتباط بین شرکت و سرمایه گذاران آن را هدایت می کند.

نماینده خدمات سهامداران

کامپیوترشر

Computershare یکی از شناخته شده ترین نمایندگی های خدمات سهامداران در سطح جهانی است. این شرکت می‌تواند طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها از جمله طرح‌های حقوق صاحبان سهام، خدمات وام مسکن، درخواست پروکسی، ارتباطات سهامداران، پشتیبانی از عرضه‌های عمومی اولیه، و بسیاری از خدمات دیگر را که شامل امور مالی و حاکمیتی است، انجام دهد.

بیشتر بخوانید: چه کسی مسئول محافظت از منافع سهامداران است؟

وجوه مدیریت شده

در همه انواع صندوق های مدیریت شده و به طور خاص صندوق های سرمایه گذاری مشترک، شرکت سرمایه گذاری با بسیاری از اشخاص ثالث مختلف برای خدمات عملیاتی صندوق شریک خواهد شد. ارائه دهندگان خدمات شخص ثالث ممکن است شامل متولیان، حسابداران، مدیران و نمایندگان خدمات سهامداران باشند. در برخی موارد، مسئولیت‌های یک نماینده خدمات سهامداران ممکن است با مسئولیت‌هایی که سایر ارائه‌دهندگان خدمات عملیاتی و به‌ویژه مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک انجام می‌دهند، همپوشانی داشته باشد.

گاهی اوقات ممکن است نمایندگان خدمات سهامداران به عنوان نمایندگان انتقال نیز شناخته شوند. با وجوه مدیریت شده، این نهادها می توانند طیف گسترده ای از خدمات را هم برای عملیات صندوق های مشترک و هم برای ارتباطات سرمایه گذاران ارائه دهند. مسئولیت‌های خدماتی نماینده خدمات سهامداران می‌تواند شامل ارائه ارتباطات مانند اقدامات یا پرداخت‌های شرکتی، دسترسی به سوابق حرفه‌ای و ارسال پستی یا الکترونیکی گزارش‌های صندوق حرفه‌ای باشد. کارگزاران خدمات سهامداران همچنین ممکن است مسئول ارائه ارتباط با واسطه های مشاور مالی و پشتیبانی از گزارش انطباق و انطباق باشند. نمایندگان خدمات سهامداران پیشرو برای صندوق های مشترک شامل خدمات داده مالی بوستون، بانک نیویورک ملون، خدمات صندوق بانکورپ ایالات متحده و خدمات صندوق UMB هستند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار اسناد ، برنامه مودیان ، برنامه حضور و غیاب

نماینده خدمات سهامداران

روابط عمومی شرکت پارس سیستم آشنا

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سرمایه گذاری سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی خواهید داشت.

 نرم افزار مدیریت امور سهام

برنامه سهامداران

 نرم افزار امور سهام و سهامداران

 نرم افزار امور سهام

برنامه مدیریت امور سهام

سامانه مدیریت سبد سهام

برنامه تحلیل سهام

 نرم افزار مدیریت امور سهام

سامانه سهامداران

نرم افزار امور سهامداری

سامانه امور سهام و سهامداران

برنامه مدیریت سهامداران

 نرم افزار سهامداران

سامانه امور سهام

 نرم افزار سهام

 نرم افزار خرید سهام

برنامه پیشنهاد بهترین سهام

بهترین برنامه پیشنهاد سهام

 برنامه پیش بینی قیمت سهام

 برنامه مدیریت سبد سهام

 نرم افزار سهامداری

اپلیکیشن ردیابی سهام

 نرم افزار مدیریت سهام

برنامه مدیریت پرتفولیو

 نرم افزار مدیریت سهام اندروید

برنامه مدیریت سهام در بورس

نرم افزار مدیریت سبد سرمایه گذاری

برنامه مدیریت سبد سرمایه گذاری

نرم افزار مدیریت پورتفولیو

برنامه مدیریت سبد سهام در بورس

برنامه ردیابی سهام