چگونه احساسات خود را هنگام معامله کنترل کنیم؟

چگونه احساسات خود را هنگام معامله کنترل کنیم؟

کنترل احساسات هنگام معامله و دانستن اینکه چگونه می توانید احساسات را هنگام معامله سهام کنترل کنید، تفاوت بین موفقیت و شکست است. وضعیت روانی شما تأثیر مهمی در تصمیماتی که می گیرید، به ویژه اگر تازه وارد تجارت هستید، و داشتن یک رفتار آرام برای تجارت مداوم مهم است. در این بخش، ما اهمیت روانشناسی تجارت روزانه را برای معامله گران مبتدی و باتجربه بررسی می کنیم و به برخی از راهنماهای نحوه تجارت بدون احساسات اشاره می کنیم.

اهمیت کنترل احساسات در حین معامله

تصور کنید که پیش از حقوق و دستمزد غیر مزرعه ای (NFP) معامله ای انجام داده اید با این انتظار که اگر تعداد گزارش شده بیشتر از پیش بینی ها باشد، به سرعت شاهد افزایش قیمت EUR / USD خواهید بود و شما را قادر می سازد کوتاه مدت سود مدت دار

NFP می آید و درست همانطور که امیدوار بودید، تعداد پیش بینی ها را شکست می دهد. اما بنا به دلایلی، قیمت پایین می آید!شما به تمام تجزیه و تحلیل هایی که انجام داده اید، و همه دلایل افزایش EUR / USD فکر می کنید – و هرچه بیشتر فکر کنید، قیمت بیشتر کاهش می یابد.

همانطور که می بینید قرمز در موقعیت از دست رفته شما قرار دارد، احساسات شروع به تسخیر می کنند – این غریزه “جنگ یا پرواز” است. این انگیزه اغلب می تواند ما را از رسیدن به اهداف مانع کند و برای معامله گران، این مسئله می تواند بسیار مشکل ساز باشد، منجر به واکنش های تند و تیز زانو می شود.

معامله گران حرفه ای نمی خواهند این احتمال را بگیرند که تصمیمی عجولانه به حساب آنها آسیب برساند. آنها می خواهند اطمینان حاصل کنند که یک واکنش تند تمام حرفه آنها را خراب نمی کند. یادگیری نحوه به حداقل رساندن معاملات احساسی، ممکن است به تمرینات زیاد و بسیاری از معاملات نیاز داشته باشد.

۳ تجربه معمول معامله گران هنگام معامله با نرم افزار امور سهام

3 تجربه معمول معامله گران هنگام معامله با نرم افزار امور سهام

برخی از رایج ترین احساساتی که تاجران تجربه می کنند شامل این موارد است:

 

  • ترس
  • عصبی بودن
  • اعتقاد به نفس
  • هیجان
  • حرص 
  • اعتماد به نفس بیش از حد 

 

ترس / عصبی بودن

دلیل عمده ترس، تجارت بسیار بزرگ است. تجارت با اندازه نامناسب بی ثباتی را  افزایش می دهد. باعث می شود که اگر تحت فشار قرار نگیرید که خطر ضررهای بزرگتر از حد طبیعی را نداشته باشید، به میزان قابل قبولی که معمولاً انجام نخواهید داد، نخواهید رسید. مقصر دیگر ترس (یا عصبی بودن) این است که شما در یک تجارت “اشتباه” هستید، به این معنی که با برنامه تجارت شما متناسب نیست.

محکومیت / هیجان

محکومیت و هیجان احساساتی کلیدی هستند که می خواهید آنها را تغذیه کنید. این احساسات را باید در هر معامله ای که انجام می دهید احساس کنید. محکومیت قطعه نهایی هر تجارت خوب است. اگر سطح هیجان یا محکومیتی ندارید، این احتمال وجود دارد که در تجارت “مناسب” خود نباشید. منظور ما از “درست” تجارت صحیح طبق برنامه تجارت شما است. معاملات خوب می توانند بازنده باشند همانطور که معاملات بد می توانند برنده باشند. ایده این است که فقط در معاملات خوب، برنده و باخت باشید. اطمینان از محکومیت در تجارت به اطمینان از این امر کمک می کند.

طمع / اعتماد به نفس بیش از حد

حریص نباشید. حرص و طمع شما ممکن است در نتیجه کار خوب باشد. اما اگر مواظب نباشید ممکن است بلغزانید و در نهایت به سقوط کشیده می شوید. همیشه بررسی کنید که از مکانیک تجارت مناسب استفاده می کنید. معامله شلخته در نتیجه اعتماد به نفس بیش از حد می تواند روند قوی را به پایان برساند.