آیا هنگام کاهش قیمت طلا باید سرمایه گذاری کرد؟

آیا هنگام کاهش قیمت طلا باید سرمایه گذاری کرد؟

طلا، فلز گرانبها به عنوان سنتی ترین ابزار سرمایه گذاری در هر شرایطی سود را برای ما فراهم می کند. نه تنها از پول ما در برابر تورم محافظت می کند، بلکه سرمایه گذارانی که سال ها طلا را نگه داشته اند، سود خوبی از قیمت طلا به دست آورده اند.

به عبارت دیگر، اشتباه نیست اگر بگوییم طلا ابزاری است که در بلندمدت سود می دهد. اگرچه ممکن است در کوتاه مدت نوساناتی را تجربه کند، اما این توانایی را دارد که حتی در زمان سقوط نیز کسب سود کند.

وقتی به آنچه بر قیمت طلا تأثیر می گذارد نگاه می کنیم، می بینیم که عوامل زیادی برجسته می شوند. به طور خلاصه، هر عاملی که بر عوامل عرضه و تقاضا تأثیر می گذارد، باعث نوسانات قیمت طلا می شود. در حالی که افزایش قیمت دلار باعث کاهش اونس طلا می شود، افزایش نرخ دلار باعث افزایش گرم طلا می شود. بنابراین، تصمیم بانک مرکزی آمریکا (FED) نرخ بهره باعث ایجاد نوسان در قیمت طلا می شود. عوامل زیادی مانند انتظارات بحران جهانی، تورم و ریسک های ژئوپلیتیکی نیز بر قیمت طلا تاثیر می گذارد.

مطلب مرتبط: بهترین پوشش در برابر تورم چیست؟ (سوالات متداول)

بنابراین، آیا می توان با کاهش قیمت طلا درآمد کسب کرد؟ حال بیایید به پاسخ این سوال نگاه کنیم:

آیا هنگام کاهش قیمت طلا باید سرمایه گذاری کرد؟

افزایش مداوم قیمت طلا وجود ندارد. طبیعتاً گاهی اوقات شاهد عقب نشینی قیمت هستیم. چنین مواقعی برای برخی سرمایه گذاران فرصت های خرید ایجاد می کند. اما گاهی اوقات شخصی که با قیمت بالا خرید کرده ضرر می کند. بنابراین، آیا می توانید زمانی که قیمت ها در حال کاهش است سرمایه گذاری کنید؟

البته! افرادی که تمایلی به خرید با افزایش قیمت ندارند در حالی که قیمت طلا در حال کاهش است، می توانند با یک استراتژی تدریجی شروع به خرید کنند. با این حال، نظر عمومی این است که در این صورت ضرر و زیان وجود خواهد داشت. با این حال، خرید با کاهش قیمت ها یک فرصت قبل از افزایش است.

زمانی که قیمت طلا در حال کاهش است، می توانید از طریق فارکس و VIOP موقعیت فروش ایجاد کنید. در فارکس و VIOP که دارای ویژگی های معاملاتی دو طرفه هستند، فروش می تواند در پاسخ به کاهش قیمت ابزار انجام شود. این فروش کوتاه نامیده می شود و به شما امکان می دهد برای دارایی که مالک آن نیستید، سفارش فروش را وارد کنید. به این ترتیب می توانید با موضع گیری در برابر کاهش قیمت ها سود کسب کنید.

در هر دو بازار فارکس و VIOP، طلا بر حسب اونس و گرم معامله می شود. در حالی که اونس طلا به طور کلی به دلار قیمت گذاری می شود، گرم طلا با ریال ردیابی می شود. همه عوامل موثر بر برابری طلا بسته به عوامل عرضه و تقاضا متفاوت است. بنابراین، شما باید اطلاعاتی در مورد عوامل عرضه و تقاضا به دست آورید. وقتی بتوانید نحوه تغییر جهت قیمت ها را پیش بینی کنید، می توانید از مزایای تجارت دو طرفه بهره مند شوید.

مطلب مرتبط: راهنمای معامله سهام در فارکس

آیا هنگام کاهش قیمت طلا باید سرمایه گذاری کرد؟

به لطف فارکس می توانید از تغییرات روند طلا سود ببرید.

به همین دلیل، اکثر سرمایه گذاران معاملات دو طرفه را ترجیح می دهند. برای درک بهتر موضوع مثالی می زنیم:

بیایید فرض کنیم زمانی که طلا در برابر دلار آمریکا ۱٫۸۲۲ بود، روی طلا سرمایه گذاری کردید. فرض کنید فکر می کنید روند نزولی خواهد بود. در این مورد، کاری که باید انجام دهید این است که یک تراکنش فروش با برابری XAU/USD باز کنید.

در این معامله شما طلا می فروشید و به جای آن دلار می خرید. به این ترتیب زمانی که کاهش ها اتفاق می افتد سود می کنید.

زیرا طلا اغلب با دلار حرکت قیمتی معکوس دارد. به این ترتیب، می توانید با بهره گیری از اثر معکوس، از پول خود استفاده کنید. در حالت مخالف، کاری که باید انجام دهید این است که یک سفارش خرید برای برابری قرار دهید. بنابراین، شما طلا می‌خرید و در ازای آن دلار می‌فروشید. وقتی روند شروع به افزایش کرد، انتظارات شما برآورده می شود. در این زمینه نباید فراموش کنید که حتماً فرضیات قیمتی خود را به درستی انجام داده اید. منطق همانطور که می بینید ساده است.

اگر به درستی پیش‌بینی کنید که ارزش طلا چگونه توسعه می‌یابد، می‌توانید به تدریج پس‌انداز خود را از طریق معاملات دو طرفه به مقادیر هدف خود افزایش دهید.

در VIOP، شما در قراردادهای آتی طلا موقعیت فروش دارید. به عبارت دیگر، شما موضع کوتاهی می گیرید. اگر پیش بینی دارید که قرارداد طلای آتی پس از ۱ ماه سقوط می کند، مثلاً برای قرارداد مربوطه موقعیت فروش باز می شود. زمانی که انتظار محقق شد، از کاهش طلا سود حاصل می شود و معامله با باز کردن موقعیت خرید خاتمه می یابد. برای اطلاع از اینکه موقعیت کوتاه چیست کلیک کنید.

نکنه:

شخصی که با کاهش قیمت در VIOP سرمایه گذاری می کند، ابتدا با قرض گرفتن طلایی که ندارد، موقعیت فروش باز می کند و آن را به طرف مقابل می فروشد. هنگامی که قیمت ها کاهش می یابد، او موقعیت خرید را باز می کند و با جایگزینی طلایی که ندارد و به صورت امانتی به قیمت کمتری فروخته است، موقعیت را می بندد.

اولین موقعیتی که در یک معامله دو طرفه باز می شود، موقعیت فروش است. تا زمانی که این موقعیت باز باشد، سرمایه گذار سود می کند، اما زمانی که قیمت ها افزایش می یابد، از این موقعیت ضرر می کند. با این حال، امکان خروج از موقعیت قبل از حرکت به سمت روند صعودی وجود دارد. برای این منظور می توان با انجام معامله خرید، موقعیت مربوطه را فسخ کرد.

در نتیجه، حتی زمانی که قیمت طلا در حال کاهش است، می توانید با بهره گیری از ویژگی های بازارهای مالی مانند فارکس و VIOP درآمد کسب کنید. نکته مهم این است که پیش بینی کنیم قیمت ها چگونه و در چه جهتی حرکت خواهند کرد. علاوه بر این، اگر قصد معامله در این بازارها را دارید، باید تجربه داشته باشید. برای این کار، توصیه می کنیم از حساب های آزمایشی رایگان استفاده کنید.

 

نرم افزار مدیریت امور سهام پارس سیستم آشنا برای سازماندهی سبد سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر کدام از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی داشته باشید. نرم افزار امور سهام تمام انتظارات شما از یک برنامه خرید و مدیریت سهام را مدیریت و پشتیبانی می کند.

نرم افزار مدیریت امور سهام، نرم افزار امور سهامداری، نرم افزار سهامداران، نرم افزار سهام، نرم افزار خرید سهام، برنامه پیش بینی قیمت سهام، برنامه پیشنهاد بهترین سهام، برنامه مدیریت سبد سهام

قیمت طلا