فرهنگ لغت فارکس: اصطلاحات رایج فارکس (بخش دوم)

فرهنگ لغت فارکس: اصطلاحات رایج فارکس (بخش دوم)

این عبارات دلایلی هستند که بیشتر مردم؛ فارکس، بزرگترین بازار جهان از نظر حجم معاملات را مکانی دشوار برای درک می دانند. با این حال، یادگیری پاسخ صحیح به سوال فارکس چیست و فرهنگ لغت فارکس، قطعا بازار را بسیار راحت و در دسترس خواهد کرد.

فرهنگ لغت فارکس

با بخش دوم این محتوا با ما همراه باشید. پرکاربردترین لغات بازار فارکس در این محتوا آمده است:

تراکنش روزانه:

اصطلاحی که برای پوزیشن های باز و بسته شده در یک روز استفاده می شود، تراکنش روزانه نامیده می شود.

پوشش ریسک:

حفاظت از ریسک است. پوشش ریسک، که به منظور به حداقل رساندن زیان انجام می شود، به معنای باز کردن موقعیت در جهت مخالف معامله باز شده در بازار فارکس است.

دستور گرفتن سود:

دستور گرفتن سود برای محافظت از سود در برابر قیمت‌های تغییر فوری با محدود کردن موقعیت فعلی استفاده می‌شود. هنگامی که این سفارش در سیستم پردازش می شود، هنگامی که سطح قیمت ابزار سرمایه گذاری به مقدار محدود می رسد، تراکنش به طور خودکار توسط سیستم بسته می شود. نتیجه بلافاصله در حساب منعکس می شود.

Stop Loss:

این نوع سفارشی است که زیر قیمت بازار ابزار قرار می گیرد. به این ترتیب، حتی اگر موقعیت شما باز باشد، لازم نیست در سکو منتظر بمانید. زمانی که قیمت به نقطه ای که تعیین کرده اید رسید، موقعیت شما بلافاصله بسته می شود و هیچ ضرری نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: معاملات فارکس و نه مورد طلایی

اهرم:

یکی از ویژگی های معاملاتی محبوب بازار فارکس است. مطابق با آخرین مقررات فارکس، امکان کسب سود با نرخ ۱۰ به ۱ را ارائه می دهد.

موقعیت کوتاه:

اگر کاهش قیمت یک ابزار سرمایه گذاری انتظار می رود، با استقراض به فروش می رسد. به آن گرفتن موقعیت کوتاه یا باز کردن یک شورت گفته می شود.

موقعیت طولانی:

اگر افزایش قیمت یک ابزار سرمایه گذاری انتظار می رود، خریدی انجام می شود، این به صورت گرفتن موقعیت خرید یا باز کردن یک موقعیت خرید بیان می شود.

کمیسیون:

کارمزد معامله. اکثر شرکت های فارکس برای اکثر تراکنش هایی که ارائه می دهند کارمزد دریافت نمی کنند. با این حال، اگر می خواهید کمک بیشتری مانند مدیریت پورتفولیو دریافت کنید، مقدار کمی پول پرداخت می شود.

تبدیل پذیری:

تبدیل پذیری که به عنوان تبدیل پذیری نیز شناخته می شود، به طور کلی به فرآیند تبدیل یک مقدار به مقدار دیگر اشاره دارد. قابلیت تبدیل در ارزها؛ یک ارز را می توان به راحتی به یک ارز دیگر تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: ارز و معامله ارز در فارکس راهنمای مبتدیان

نقل قول:

در فارکس، مظنه قیمت خرید و فروش در بازار برای برابری ارز است.

Limit Buy:

در سفارش خرید محدود، معاملات با لیمیتینگ انجام می شود. به عنوان مثال، سطح قیمت ابزار x در ۱٫۲۳۴۳ است، اما شما می خواهید در ۱٫۲۳۲۲ خریداری کنید. برای این معامله لزوماً نیازی به کاهش قیمت به آن سطح نیست.

شما می توانید سفارش خرید محدود را ثبت کرده و تراکنش های خود را به صورت خودکار توسط سیستم انجام دهید. برای اینکه سفارش شما انجام شود، سطح قیمت آن ابزار باید به مقداری که شما محدود کرده اید کاهش یابد.

Limit Sell:

اجرای دستور خرید محدود در جهت فروش است. این سفارش برای فروش به قیمتی بالاتر از قیمت عادی بازار استفاده می شود. از آن به عنوان یک نوع دستور در انتظار نیز یاد می شود.

لات:

در بازار فارکس، ۱ لات به اندازه ۱۰۰۰۰۰ واحد است. اندازه تراکنشی که برای سرمایه گذاری تعیین می کنید در بازار فارکس به مقدار زیادی بیان می شود.

بیشتر بخوانید: چگونه سهام گوگل را در بازار فارکس بخریم؟

مارجین:

سرمایه مورد نیاز برای انجام معاملات فارکس است. مارجین را می توان به عنوان یک سپرده با حسن نیت یا وثیقه مورد نیاز برای باز کردن یک موقعیت و باز نگه داشتن آن در نظر گرفت. این نوعی اطمینان است که می‌توانید تا زمانی که معامله بسته شود، ادامه دهید. کارمزد یا هزینه معامله نیست.

مارجین فراخوان:

مارجین فراخوان زمانی اتفاق می افتد که درصد حقوق صاحبان سهام سرمایه گذار در یک حساب مارجین کمتر از مقدار مورد نیاز کارگزار باشد. حساب حاشیه سرمایه گذار شامل اوراق بهاداری است که با ترکیبی از پول خود سرمایه گذار و پول قرض گرفته شده از کارگزار سرمایه گذار خریداری شده است. معمولا زمانی که ارزش اوراق بهادار نگهداری شده در حساب وثیقه کاهش می یابد، مارجین فراخوانی می شود.

متاتریدر:

نامی است که به پلتفرم معاملاتی فارکس داده شده است. معاملات از طریق این پلتفرم انجام می شود. اگرچه پلتفرم های زیادی وجود دارد، متاتریدر ۴ مورد علاقه سرمایه گذاران است.

کاهش ارزش:

اصطلاحی که نشان می دهد ارزش پول در برابر سایر ارزها از دست می رود. عموماً این معاملات با سیاست ها و بیانیه های رسمی اعمال شده توسط بانک های مرکزی انجام می شود.

تجدید ارزش:

برعکس کاهش ارزش است. افزایش قیمت ارز به دلیل دخالت بانک مرکزی است.

تجزیه و تحلیل فنی:

این یک روش تجزیه و تحلیل است که امکان پیش بینی شکل گیری قیمت های آینده در بازار فارکس را از طریق نمودارهای ریاضی و قیمت فراهم می کند.

تحلیل بنیادی:

روشی است که ارزش ذاتی یک اوراق بهادار را با بررسی عوامل اقتصادی و مالی مربوطه می سنجد. در مقایسه با تحلیل تکنیکال نسبتا ساده تر است. هدف از تحلیل بنیادی تعیین ارزش واقعی یا منصفانه بازار سهام است.

معامله گر:

به کسانی که در بازارهای مالی خرید و فروش می کنند، معامله گر می گویند. یک معامله گر می تواند سرمایه گذاری ها را به نمایندگی از یک شرکت هدایت کند، و همچنین کسانی را که می توانند از طرف خود معامله کنند، منعکس کند.

بیشتر بخوانید: راه های چند برابر شدن پول کم در فارکس

بروکر فارکس:

کارگزاران فارکس شرکت‌هایی هستند که به سرمایه‌گذاران دسترسی به پلتفرمی را می‌دهند تا بتوانند ارزهای خارجی را خریداری و بفروشند. این به عنوان پل ارتباطی بین مبادلات دو کشور مختلف عمل می کند تا مشتریان بتوانند با خیال راحت جفت ارز را خرید و فروش کنند. انتخاب کارگزاران تنظیم شده و قانونی برای سرمایه گذاری موفق بسیار مهم است.

نوسانات:

نوسانات یا نوسانات معیاری است از میزان نوسانات در حرکت قیمت برای هر جفت ارز. این معمولاً محاسباتی را منعکس می کند که نشان می دهد آیا تجارت در این ابزار می تواند منجر به زیان شود یا خیر.

نقدینگی بازار فارکس:

تعریف نقدینگی فارکس توانایی خرید و فروش ارز بدون تأثیر عمده بر نرخ ارز است. سطح بالا به این معنی است که همیشه فعالیت های معاملاتی زیادی برای این جفت وجود خواهد داشت. بنابراین می توان آن را با اطمینان معامله کرد. این یک مزیت است که بازار فارکس نقدشونده ترین بازار در بین تمام بازارهای مالی است.

کابل:

اصطلاحی است که برای برابری GBP/USD در بازار فارکس استفاده می شود.

فیبر:

نام مستعاری است که برای EUR/USD در بازار فارکس استفاده می شود.

در نتیجه؛

فارکس، بازار جهانی تبادل ارز؛ این بازار با نقدینگی بالا و طیف وسیع ابزارهای خود یکی از سودآورترین بازارها است. با این حال، ممکن است پیچیده به نظر برسد. به خصوص برای مبتدیان. دلیل آن شرایطی است که بسیاری از آنها را در بالا به اشتراک گذاشتیم، نه عملکرد بازار. درک این شرایط و نحوه عملکرد آنها راه را برای معاملات موفق در بازار فارکس هموار می کند. هنگامی که اصطلاحات اسپرد، پیپ، اهرم، برابری، حاشیه و سایر اصطلاحات رایج فارکس را یاد می گیرید. شما به وضوح متوجه خواهید شد که چرا بازار توسط بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح داده می شود.

بیشتر بخوانید: نرم افزار اسناد

فرهنگ لغات فارکس

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی داشته باشید.

برنامه سهامداران، نرم افزار سهامداری، نرم افزار امور سهام و سهامداران . نرم افزار امور سهام، برنامه مدیریت امور سهام، نرم افزار مدیریت امور سهام، برنامه تحلیل سهام . نرم افزار مدیریت امور سهام، نرم افزار امور سهامداری، نرم افزار سهامداران، نرم افزار سهام، نرم افزار خرید سهام . برنامه پیش بینی قیمت سهام، برنامه پیشنهاد بهترین سهام، برنامه مدیریت سبد سهام، برنامه ردیابی سهام، اپلیکیشن ردیابی سهام، نرم افزار مدیریت سهام