ارزش گذاری سهام در نه مرحله

ارزش گذاری سهام در نه مرحله

در این محتوا در مورد ارزش گذاری سهام صحبت خواهیم کرد. بسیاری از سرمایه گذاران تازه وارد بازار سهام نمی دانند که کدام سهام را برای خرید و سرمایه گذاری انتخاب کنند.

انتخاب و ارزش گذاری سهام

ما در نه مرحله ساده به شما نشان می‌دهیم که چگونه به‌عنوان یک سرمایه‌گذار، می‌توانید ارزش یک سهم را قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام در پرتفوی خود با سود ارزیابی کنید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار حضور و غیاب رایگان

معیارهای انتخاب سهام را در نظر بگیرید

این فقط قیمت سهم نیست که به ما اجازه می دهد تا در مورد ارزش یک سهم ایده بگیریم. سرمایه گذاران باتجربه اوراق بهادار را با توجه به معیارهای مختلف انتخاب می کنند:

بخشی که شرکت سهامی عام در آن فعالیت می کند.

محیط بازار و پیشنهادات فروش منحصر به فرد محصولات.

توسعه سیاسی و اقتصادی در محل کار شرکت سهامی عام.

تقاضا و تغییر شرایط بازار.

خلاقیت و نوآوری های محصول.

بیشتر بخوانید: مزایای استفاده از نرم افزار سهام پارس سیستم آشنا

نسبت قیمت به درآمد را محاسبه کنید

در مورد ارقام کلیدی مورد نیاز شرکت سهامی عام تحقیق کنید و به این ترتیب نسبت قیمت سهم به سود شرکت را محاسبه کنید. اگر می خواهید فقط برای کوتاه مدت سرمایه گذاری کنید، سهامی با نسبت P/E پایین بخرید. سهامی با نسبت P/E بالا نیز می‌تواند سودمند باشد اگر سرمایه‌گذاری نمایانگر بخشی از امنیت دوران سالمندی شما باشد یا بخواهید در درازمدت برای تحصیل فرزندانتان پس‌انداز کنید.

جهت ارزش گذاری سهام سایر چهره های کلیدی را شناسایی کنید

علاوه بر نسبت P/E، ارقام کلیدی نقدینگی بازار و جریان نقدی نیز اطلاعاتی در مورد ارزش یک شرکت و توسعه سهام ارائه می دهند. جریان نقدی قدرت مالی یک شرکت را در یک دوره زمانی مشخص نشان می دهد. شرکت های سهامی با نقدینگی خوب در بازار، مشمول خرید و فروش زیادی از سهام خود می شوند. با توجه به تقاضای زیاد، احتمال بیشتری وجود دارد که هنگام فروش سهام خود خریدار پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با نرم‌افزار مدیریت پورتفولیو پارس سیستم آشنا

شرکت ها را با یکدیگر مقایسه کنید

از نسبت های محاسبه شده برای مقایسه شرکت های مختلف که در یک صنعت تجارت می کنند استفاده کنید. مقایسه به ویژه برای شرکت هایی که در یک حوزه تجاری فعالیت می کنند مفید است. برای مثال، پس از مقایسه تحلیل‌های بنیادی مختلف و نسبت‌های دیگر، می‌توانید تصمیم بگیرید که ترجیح می‌دهید سهام کدام شرکت سازنده کالاهای ورزشی را بخرید.

انتخاب و ارزش گذاری سهام 

سود سهام یک شرکت سهامی عام را در نظر بگیرید

علاوه بر سودهای قیمتی، سود سهام پرداخت شده توسط یک شرکت سهامی عام، بازدهی شما را افزایش می دهد. بنابراین، پرداخت سود سهام در سال های اخیر نیز باید در ارزیابی سهام شما لحاظ شود. شرکت ها در مجمع عمومی در مورد میزان سود سهام تصمیم می گیرند.

بیشتر بخوانید: برنامه پیشنهاد بهترین سهام؛ مدیریت ریسک و انطباق

نسبت بدهی به دارایی را در نظر بگیرید

در یک شرکت از نظر اقتصادی قوی، دارایی ها حداقل دو برابر بدهی های جاری است. به عنوان یک سرمایه گذار، هم به بدهی های کوتاه مدت و هم به بلندمدت شرکت توجه کنید.

برای ارزش گذاری سهام با میزان سود شرکت آشنا شوید

نکته دیگری که در ارزیابی سهام باید در نظر گرفت این است که شرکت در ۱۰ سال گذشته چقدر سود داشته است. برخی کارشناسان انتظار سود حداقل ۳۰ درصدی دارند. با این حال، بستگی به صنعت و سن شرکت دارد، بنابراین رشد سود نیز ممکن است کمتر باشد.

بیشتر بخوانید: سامانه مودیان پرشین رایگان

از نسبت ها و محاسبات نترسید و تمرین کنید

فقط با یک سهام شناخته شده شروع کنید که می توانید به سرعت و به راحتی در مورد ارقام آن تحقیق کنید. قیمت فعلی سهم را با قیمت های تاریخی مقایسه کنید و در نظر بگیرید که آیا سهام را چند سال پیش می خریدید یا خیر. این به شما ایده ای از ارزش گذاری سهام می دهد و به شما امکان می دهد به سرعت در مورد خریدهای آینده تصمیم بگیرید.

افزایش بازده برای ارزش گذاری سهام

علاوه بر ارزش گذاری معنی دار سهام، باید با انتخاب حساب مناسب اوراق بهادار، سود بیشتری از معاملات سهام کسب کنید. بورس یک حساب نگهداری آنلاین با بهترین شرایط را به شما ارائه می دهد و از شما در مدیریت دارایی پشتیبانی می کند. این کار سود بیشتری را برای شما به جا می گذارد و بازدهی از معاملات سهام را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار اسناد

ارزش گذاری سهام

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سرمایه گذاری سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی خواهید داشت.

 نرم افزار مدیریت امور سهام

برنامه سهامداران

 نرم افزار امور سهام و سهامداران

 نرم افزار امور سهام

برنامه مدیریت امور سهام

سامانه مدیریت سبد سهام

برنامه تحلیل سهام

 نرم افزار مدیریت امور سهام

سامانه سهامداران

نرم افزار امور سهامداری

سامانه امور سهام و سهامداران

 نرم افزار سهامداران

سامانه امور سهام

 نرم افزار سهام

 نرم افزار خرید سهام

برنامه پیشنهاد بهترین سهام

بهترین برنامه پیشنهاد سهام

 برنامه پیش بینی قیمت سهام

 برنامه مدیریت سبد سهام

 نرم افزار سهامداری

اپلیکیشن ردیابی سهام

 نرم افزار مدیریت سهام

برنامه مدیریت پرتفولیو

 نرم افزار مدیریت سهام اندروید

برنامه مدیریت سهام در بورس

نرم افزار مدیریت سبد سرمایه گذاری

برنامه مدیریت سبد سرمایه گذاری

نرم افزار مدیریت پورتفولیو

برنامه مدیریت سبد سهام در بورس

برنامه ردیابی سهام