بهترین برنامه های بازنشستگی

بهترین برنامه های بازنشستگی

انتخاب بهترین برنامه بازنشستگی برای شما را در این محتوا عنوان کرده ایم. انتخاب برنامه مناسب برای دوران بازنشستگی شما به همان اندازه انتخاب بیمه برای شما مهم و ضروری است. برنامه بازنشستگی شما مشخص می کند که چقدر می توانید سالانه کمک دریافت کنید. چگونه مالیات بر آن تعلق می گیرد. برداشت ها چگونه انجام می شود. در چه چیزی می توانید سرمایه گذاری کنید و چقدر به عنوان کارمزد پرداخت می کنید.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

برنامه بازنشستگی

برای کمک به تصمیم گیری در مورد برنامه های بازنشستگی، گزینه های زیر را در نظر بگیرید:

  • ۴۰۱ (k)

  • ۴۰۳ (ب)

  • ۴۵۷

  • IRA

  • راث ایرا

  • IRA غیر قابل کسر

  • Solo 401 (k)

  • SEP IRA

  • SIMPLE IRA

  • طرح کیوگ

در مورد نرم افزار سهامداری بیشتر بدانید.

برنامه بازنشستگی

در این محتوا ما طرح‌های حمایت‌شده توسط کارفرما، حساب‌های بازنشستگی فردی، و طرح‌هایی را برای افراد خوداشتغال و صاحبان مشاغل کوچک پوشش خواهیم داد.

۴۰۱ (k)

۴۰۱ (k) رایج ترین نوع برنامه بازنشستگی با حمایت کارفرما است. کارفرمای شما چند گزینه سرمایه گذاری را از قبل انتخاب می کند. شما بخشی از هر چک حقوق را به حساب موکول می کنید. اگر شغل خود را ترک کنید، ممکن است وجوه ۴۰۱(k) خود را با خود ببرید یا آنها را در جایی که هستند رها کنید.

در سال ۲۰۲۳، می توانید تا ۲۲۵۰۰ دلار (از ۲۰۵۰۰ دلار در سال ۲۰۲۲) به ۴۰۱(k) به اضافه ۷۵۰۰ دلار اضافی در صورت داشتن ۵۰ سال یا بیشتر (۶۵۰۰ دلار در سال ۲۰۲۲) کمک کنید. برخی از کارفرمایان نیز با بخشی از مشارکت کارکنان مطابقت دارند. به استثنای چند مورد، شما نمی توانید وجوه خود را از ۴۰۱(k) قبل از ۵۹ ۱/۲ بدون جریمه برداشت کنید.

در مورد نرم افزار امور سهام  بیشتر بدانید.

نکات منفی ۴۰۱ (K) PROS 401 (K)

  • محدودیت های سهم بالا با گزینه های سرمایه گذاری محدود

  • پس انداز مالیاتی هزینه ها می تواند بالا باشد

  • تطبیق کارفرما جریمه های خروج زودهنگام قبل از ۵۹ ۱/۲

  • وام های موجود با برخی طرح ها وام ها اگر به موقع بازپرداخت نشوند به عنوان توزیع اولیه مالیات می شوند.

در مورد برنامه مدیریت سهام  بیشتر بدانید.

اگر می خواهید بیشترین بهره را از ۴۰۱(k) خود ببرید، سرمایه گذاری های خود را با دقت انتخاب کنید تا هزینه ها را به حداقل برسانید. همچنین باید مراقب برنامه سرمایه گذاری شرکت خود باشید. که تعیین می کند چه زمانی می توانید وجوه مطابق با کارفرما را نگه دارید.

مزایای مالیاتی:

اکثر ۴۰۱ (k) با مالیات به تعویق می‌افتند. به این معنی که مشارکت‌های شما درآمد مشمول مالیات شما را در سال جاری کاهش می‌دهد. اما بر توزیع‌های خود مالیات می‌پردازید. این معمولاً هوشمندانه استالبته در صورتی که فکر می کنید در بازنشستگی در گروه مالیاتی پایین تری نسبت به امروز هستید.

اما Roth 401 (k) نیز در حال افزایش محبوبیت است. مشارکت در این حساب‌ها درآمد مشمول مالیات شما را برای سال کاهش نمی‌دهد. اما توزیع‌ها معاف از مالیات هستند. اگر امروز در گروه مالیاتی مشابه یا پایین تری قرار دارید، با Roth 401(k) بیشتر از زمانی که بازنشسته می شوید، در مالیات صرفه جویی خواهید کرد. وجوه تطبیق کارفرما همچنان با این طرح ها مشمول مالیات هستند.

در مورد نرم افزار سهام  بیشتر بدانید.

۴۰۱ (k) وام:

این به شما امکان می دهد در مقابل پس انداز دوران بازنشستگی خود وام بگیرید و آن پول را با بهره در طول زمان بازپرداخت کنید. اما اگر نتوانید همه چیز را تا پایان مدت وام بازپرداخت کنید، دولت از مانده مالیات به عنوان توزیع مالیات می گیرد.

IRA

IRA یک حساب بازنشستگی است که هر کسی می‌تواند باز کند و در آن مشارکت کند. البته تا زمانی که در طول سال درآمد کسب می‌کند یا با شخصی ازدواج کرده است. IRA ها گزینه های سرمایه گذاری متنوع تری را نسبت به اکثر برنامه های حمایت شده توسط کارفرما ارائه می دهند.

IRA ها تنوع بسیار بیشتری از گزینه های سرمایه گذاری را نسبت به اکثر برنامه های بازنشستگی تحت حمایت کارفرما ارائه می دهند. به این معنی است که ممکن است بتوانید هزینه های خود را با IRA کمتر از برنامه های ذکر شده در بالا نگه دارید.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

نکات منفی IRA PROS IRA Cons

  • طیف گسترده ای از گزینه های سرمایه گذاری محدودیت های کم مشارکت

  • افراد با درآمد بالا نمی توانند به Roth IRA کمک کنند

  • صرفه جویی در مالیات جریمه های خروج زودهنگام قبل از ۵۹ ۱/۲

  • هزینه ها می تواند کمتر از طرح های حمایت شده توسط کارفرما باشد

در مورد برنامه مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

بهترین استفاده از IRA شامل انتخاب دقیق کارگزار و سرمایه گذاری برای به حداقل رساندن کارمزدها است. در حالی که سرمایه گذاری های شما متنوع و متناسب با تحمل ریسک شما است. شما همچنین باید نوع مناسب IRA – سنتی یا Roth – را انتخاب کنید که بر اساس آن فکر می‌کنید بیشترین مزایای مالیاتی را برای شما به ارمغان می‌آورد و هر سال تا آنجا که می‌توانید کمک کنید.

پس انداز مالیاتی:

IRAهای سنتی دارای مالیات معوق هستند. یعنی سهم شما قبل از مالیات است. بنابراین درآمد مشمول مالیات شما در سال را کاهش می دهد و مالیات بر توزیع ها می پردازید. Roth IRA از دلارهای پس از کسر مالیات استفاده می کند. بنابراین مشارکت شما هیچ تاثیری بر مالیات شما در سال جاری ندارد. اما پس از آن می توانید پس انداز خود را بدون مالیات در دوران بازنشستگی برداشت کنید.

در مورد نرم افزار اسناد بخوانید.

محدودیت های مشارکت:

در سال ۲۰۲۳، شما فقط می توانید تا سقف ۶۵۰۰ دلار به یک IRA (6000 دلار در سال ۲۰۲۲) به اضافه ۱۰۰۰ دلار اضافی اگر ۵۰ سال یا بیشتر دارید کمک کنید. می‌توانید در همان سال به یک برنامه بازنشستگی با حمایت کارفرما و یک IRA کمک کنید، و می‌توانید همزمان به حساب‌های معوق مالیاتی و Roth کمک کنید، اما نمی‌توانید بیش از ۶۵۰۰ دلار (یا ۷۵۰۰ دلار اگر ۵۰ سال به بالا) داشته باشید. مشارکت سنتی و Roth IRA در سال ۲۰۲۳ و ۶۰۰۰ دلار (۷۰۰۰ دلار در صورت ۵۰+) در سال ۲۰۲۲٫

انواع IRA

علاوه بر IRA های سنتی، انواع مختلفی از IRA وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. در اینجا چند جایگزین کلیدی وجود دارد.

Roth IRAs

آیا می خواهید در دوران بازنشستگی توزیع های معاف از مالیات دریافت کنید؟ Roth IRA ممکن است برای شما مناسب باشد.

IRAهای غیر قابل کسر

افراد پردرآمدی که همچنین دارای یک برنامه بازنشستگی با حمایت کارفرما هستند ممکن است مشارکت های سنتی IRA خود را از مالیات خود کسر نکنند. بنابراین در نهایت با یک IRA غیر قابل کسر مواجه می شوند.

برنامه های بازنشستگی برای خوداشتغالی و صاحبان مشاغل کوچک

برنامه های بازنشستگی برای خوداشتغالی و صاحبان مشاغل کوچک

افراد خوداشتغال و صاحبان مشاغل کوچک ممکن است به یک IRA کمک کنند، اما چندین طرح بازنشستگی ویژه نیز وجود دارد که فقط برای آنها در دسترس است که به آنها امکان می دهد سالانه پول بیشتری را کمک کنند، زیرا آنها از مزایای بازنشستگی با حمایت کارفرما برخوردار نیستند. طرح. در اینجا نگاهی به برخی از رایج ترین برنامه های بازنشستگی برای صاحبان مشاغل کوچک و خوداشتغال ها می اندازیم.

Solo 401 (k)

خوداشتغالی ها برای بازنشستگی نیز باید پس انداز کنند و این یک راه است.

SEP IRA

SEP IRA نوعی IRA است که برای افراد خوداشتغال و صاحبان مشاغل کوچک در دسترس است. در سال ۲۰۲۳، شما ممکن است تا کمتر از ۲۵ درصد غرامت یا ۶۶۰۰۰ دلار (۶۱۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۲) کمک کنید. اگر کارمند دارید، باید همان درصدی از درآمد کارمندان خود را به SEP IRA آنها اختصاص دهید.

در مورد نرم افزار سهامداران بیشتر بدانید.

SIMPLE IRA

طرح مسابقه تشویقی پس انداز برای کارکنان (SIMPLE) IRA برای مشاغل کوچک با کمتر از ۱۰۰ کارمند طراحی شده است. می توانید تا سقف ۱۵۵۰۰ دلار در سال ۲۰۲۳ (۱۴۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۲) کمک کنید. کارفرمایان موظفند مقداری پول به IRAهای ساده کارمندان کمک کنند، اگرچه آنها می توانند بین سه درصد مشارکت یا سهم غیرانتخابی ۲ درصد یکی را انتخاب کنند.

طرح کیوگ

طرح Keogh نوعی طرح بازنشستگی است که برای افراد خوداشتغال و مشاغل غیرشرکتی در دسترس است. البته نه برای پیمانکاران مستقل. آنها مشمول مالیات معوق هستند و می توانند دارای مزایای تعریف شده باشند، مانند حقوق بازنشستگی که در آن کارفرما تامین مالی را انجام می دهد، یا مشارکت تعریف شده، که در آن کارمندان تامین مالی را انجام می دهند.

IRA