تفاوت سرمایه گذاری و معامله

تفاوت سرمایه گذاری و معامله

تفاوت سرمایه گذاری و معامله در چیست؟ دو نوع بازیگر در بازار سهام وجود دارد. سرمایه گذاران و معامله گران. اسامی اغلب جا به جا در نظر گرفته می شوند. که این فرض را بر این می گذارد که سرمایه گذاران و معامله گران یکسان هستند. اینطور نیست. تفاوت های کلیدی بین این دو وجود دارد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداران

سرمایه گذاری و معامله دو مکانیسم متفاوتی هستند که برای کسب سود در بازارهای مالی به کار می روند. اگرچه ممکن است هر دو سرمایه‌گذاری و معامله به عنوان بخش‌هایی از یک فرآیند برای کسی که در بازار مالی نسبتاً بی‌تجربه است به نظر برسد. اما در واقع این دو به دور از شباهت هستند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهام و سهامداران

اجازه دهید این دو را جداگانه بررسی کنیم تا تفاوت بین آنها را درک کنیم.

بیشتر بخوانید: : نرم افزار امور سهامداری

سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری به طور سنتی مربوط به خرید سهام یا سایر ابزارهای مالی است که انتظار می رود در یک دوره زمانی طولانی بازده داشته باشند. آنها اغلب برای چندین سال نگه داشته می شوند. به همین دلیل، مهم است که سرمایه گذاران سهام یا اوراق قرضه شرکت هایی را انتخاب کنند که انتظار می رود در بلندمدت رشد کنند.

بیشتر بخوانید: برنامه سهامداران

بنابراین، سرمایه‌گذاری شامل تحقیقات بنیادی شدید در مورد هدف سرمایه‌گذاری بالقوه است. خواه سهام باشد یا یک اوراق قرضه بلندمدت. هدف یک سرمایه گذار ایجاد یک سبد متوازن از سهام و اوراق قرضه مختلف است. که از طریق افزایش ارزش و همچنین سود سهام یا درآمد بهره، بازدهی را به همراه دارد. این او را قادر می سازد تا به امنیت مالی دست یابد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداری

در نتیجه، سرمایه گذاران دارایی های خود را به طور منظم نمی فروشند. فقط در مواقع اضطراری یا زمانی که سهام به اهداف بلندمدت خود دست یافته است اقدام به فروش می کنند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت امور سهام

تفاوت سرمایه گذاری و معامله

معامله (تجارت) چیست؟

معاملات مشخصاً با خرید و فروش سهام، کالاها، ارزها، اوراق قرضه یا سایر ابزارهای مالی در دوره‌های کوتاه‌تر مرتبط است. این در درجه اول برای کسب سود از حرکت های کوتاه مدت قیمت این اوراق است.

بیشتر بخوانید: برنامه تحلیل سهام

بنابراین، معامله گران اساسا از نوسانات سود می برند. ارزیابی فرصت های معاملاتی خوب معمولاً از سیستم های معاملاتی یا تکنیک های مبتنی بر نمودار برای شناسایی الگوهای کوتاه مدت قیمت ها استفاده می کند. به این می گویند تحلیل تکنیکال. این شامل خرید و فروش بیشتر سهام یا سایر ابزارهای مالی است.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهام

تفاوت های سرمایه گذاری و معامله

تفاوت اصلی بین تجارت و سرمایه گذاری در این است که اولی فرصتی را برای تحقق سود از روندهای نوسان در بازار فراهم می کند. در سرمایه گذاری، سود و زیان کوتاه مدت برای سود بلندمدت نادیده گرفته می شود که با رشد شرکت حاصل می شود.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت سهام

یک معامله گر روی ارزش بازار درک شده سهام تمرکز می کند. او علاقه ای به سلامت مالی شرکت پایه ندارد. هر چند یک سرمایه گذار به طور کامل به عملکرد مالی شرکت بیشتر از روند سهام علاقه مند است.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهام

معاملات مستلزم نگه داشتن سهام یا ابزار مالی برای یک روز یا شاید تا رسیدن به هدف کوتاه مدت است. سرمایه گذاری شامل نگهداری سهام برای مدت طولانی تر است. معامله شامل فروش سهام / ابزار مالی به محض رسیدن به قیمت هدف یا عبور از آستانه ضرر (که قیمت توقف ضرر نیز نامیده می شود) است. سرمایه گذاری شامل رهایی از روندهای نزولی بازار و عدم فروش جز در موارد ضروری است.

بیشتر بخوانید: برنامه مدیریت امور سهام

تفاوت های سرمایه گذاری و معامله