تقویم اقتصادی در معاملات روزانه

تقویم اقتصادی در معاملات روزانه

تقویم اقتصادی در معاملات روز مهم است. استراتژی‌های معاملات روزانه ی مختلفی وجود دارد که از رویه مشابهی پیروی می‌کنند و داده‌های اقتصادی مشابهی را دنبال می‌کنند.

بنابراین، آگاهی از اینکه چه اخبار اقتصادی و چه زمانی منتشر می شود، مهم است. به این ترتیب از شگفتی های ناخوشایند جلوگیری می کنید و فرصت های کمتری را با تغییر روند سودآور از دست می دهید. علاوه بر این، چنین اخبار و تاریخ هایی اغلب با افزایش نوسانات در ابزارهای خاص همراه است.

دقت به تقویم اقتصادی در معاملات روزانه

بنابراین با بررسی دقیق تقویم اقتصادی به تاریخ های خاصی مانند اعلام آن توجه کنید:

نرخ تورم

تولید ناخالص داخلی

شاخص های قیمت مصرف کننده

با این حال، از آنجایی که رویکرد معاملاتی اخبار کاملاً مخاطره آمیز است، به مبتدیان توصیه می شود که از فیدها دوری کنند تا بخشی از هرج و مرجی که ممکن است به دنبال داشته باشد، در امان باشند. در حال حاضر، سعی کنید از حرکت‌های گاهی قوی قیمت که پس از انتشار در مدت کوتاهی پس از اعلام این ارزش‌های مهم اقتصادی، استفاده می‌کنید.

بیشتر بخوانید: معاملات روزانه چیست؟

اهمیت تحلیل تکنیکال در معاملات روزانه

معاملات درون روز ریسک بالاتری نسبت به معاملات بلندمدت دارد. تغییرات قیمت زیادی در طول یک روز اتفاق می افتد، روندها کوتاهتر هستند و تله های زیادی در انتظار معامله گران بی دقت است.

بنابراین، معامله گر روز حرفه ای، روز را با یک تحلیل گرافیکی در چندین بازه زمانی آغاز می کند. این به فرد امکان می دهد وضعیت فعلی جفت ارز یا CFD مربوطه را ارزیابی کند. این بخش مهمی از یک برنامه معاملاتی است. این امر باعث می شود که خلاصه وقایع چند روز گذشته و درک وضعیت فعلی بازار آسان تر شود. بر این اساس همچنین:

به شناسایی هر گونه روند کمک می کند.

تجزیه و تحلیل نمودار روزانه به شما کمک می کند.

وضعیت فعلی بازار را توصیف می کند.

روندهای صعودی یا نزولی را تعیین می کند.

درمیابید که آیا یک جفت ارز در حال تثبیت است یا خیر.

به یاد داشته باشید که هر چه بازه زمانی که یک روند در آن رخ می دهد بیشتر باشد، اطلاعات بیشتر است. بنابراین، در صورت امکان، به دنبال روند در یک بازه زمانی بزرگتر از زمانی باشید که می خواهید معامله کنید.

سپس به یک بازه زمانی کوچکتر برگردید تا پشتیبانی و مقاومت های کلیدی را با دقت بیشتری پیدا کنید. حمایت‌ها و مقاومت‌هایی را که در طول جلسه معاملاتی روزانه مرتبط و برای استراتژی شما مهم هستند، شناسایی کنید.

وقتی از نمودار روزانه به نمودار ساعتی حرکت می کنید، تصویر به سرعت تغییر می کند. در روند نزولی بزرگی که در نمودار روزانه قابل مشاهده است، بسیاری از روندهای صعودی کوچکتر نیز وجود دارند که واقعاً فقط در نمودار ساعتی قابل مشاهده هستند. در نتیجه، مناطق مقاومت و پشتیبانی جدید پدیدار می شوند. تجزیه و تحلیل فنی را می توان با حرکت به بازه های زمانی حتی کوچکتر به شرح زیر اصلاح کرد:

نمودار ۳۰ دقیقه ای

جدول ۱۵ دقیقه ای

نمودار ۵ دقیقه ای

چدول ۱ دقیقه ای

بیشتر بخوانید: آیا می توان از معاملات روزانه درآمد کسب کرد؟

دقت به تقویم اقتصادی در معاملات روزانه

بهترین اندیکاتورها برای معاملات روزانه کدامند؟

تعداد اندیکاتورهای معاملاتی بسیار زیاد است. بنابراین قضاوت کلی در مورد اینکه کدام اندیکاتورها برای معاملات روزانه بهترین هستند تقریبا غیرممکن است. با این حال، ما می خواهیم دو مورد را به شما ارائه دهیم که ثابت شده است برای بسیاری از معامله گران موفق مناسب هستند:

اصلاحات فیبوناچی به شما کمک می کند مناطق پشتیبانی و مقاومت را پیدا کنید.

اندیکاتور مکدی (MACD) برای شناسایی روندها و حرکت مناسب است.

مهم نیست چه استراتژی معاملاتی روزی را دنبال می کنید یا از چه شاخص هایی استفاده می کنید، همیشه باید از یک ابزار استفاده کنید: توقف ضرر. در بخش بعدی یاد خواهید گرفت که چگونه از آن در معاملات روزانه به بهترین شکل استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معامله گری روزانه به چه معناست؟

چگونه از استاپ ضرر در معاملات روزانه استفاده کنیم؟

بخشی از برنامه معاملاتی شما همیشه باید استاپ ضرر باشد. این به شما امکان می دهد ریسکی را که در هر معامله می پذیرید محدود کنید. توصیه این است که حد ضرر خود را محاسبه کنید تا بتوانید فقط حداکثر ۱ تا ۲ درصد از موجودی حساب خود را در یک معامله از دست بدهید.

وحشت یا ترس از ضرر نباید هیچ نقشی در معاملات شما داشته باشد. بنابراین مهمتر است که قبل از قرار دادن استاپ ضرر به دقت در نظر بگیرید. در این راستا، همچنین توصیه می‌شود که حداکثر ضرر روزانه را برای معامله روزانه خود از قبل تعیین کنید و در آن نقطه معامله روزانه خود را برای آن روز متوقف کنید.

در غیر این صورت، ممکن است به احساسات منفی خود اجازه دهید بهترین استفاده را از شما ببرند و معاملات نسنجیده را باز کنید. که اغلب منجر به ضررهای بزرگتر می شود. به هر حال، در مورد نتایج مثبت هم همینطور است: اینها می توانند به سرعت شما را به سمت اعتماد بیش از حد سوق دهند و باور کنید که از این به بعد دیگر نمی توانید معاملات زیان ده را تحمل کنید.

دقیقاً به همین دلیل است که شما نیاز به یک برنامه معاملاتی روشن با قوانین ثابت دارید که در هر شرایطی صرف نظر از نتیجه نهایی، به آن پایبند باشید.

چگونه بهترین کارگزار را برای معاملات روزانه پیدا کنیم؟

اگر می خواهید تجارت روزانه داشته باشید، یکی از مهم ترین سوالاتی که باید به آن پاسخ دهید، در مورد کارگزار معاملات روزانه مناسب است. نکات زیر باید رعایت شود:

کمسیون کم:

از آنجایی که در معاملات روزانه چندین معامله را در روز انجام می دهید، مهم است که قیمت این معاملات، یعنی اسپرد، خیلی بالا نباشد.

اجرای سریع سفارش:

این امر مخصوصاً برای معامله گران روزانه مهم است، زیرا کسب و کار آنها متکی به استفاده از هر حرکت قیمت، صرف نظر از اینکه چقدر کوچک باشد، است. بنابراین، تأخیر در اجرای سفارش می‌تواند به ضرر شما تمام شود.

بیشتر بخوانید: چگونه می توانید تجارت روزانه را یاد بگیرید؟

تقویم اقتصادی و اهمیت ترازنامه روزانه برای معاملات روزانه چیست؟

در پایان روز، معامله گر روز حرفه ای اطمینان حاصل می کند که در طول جلسه خود هیچ اشتباهی در معاملات انجام ندهد:

آیا مبادلات قابل اجتنابی انجام شد؟

آیا طرح معاملاتی به طور کامل رعایت شده است؟

استراتژی های روزانه شما باید نظارت و ارزیابی شوند. انجام این ارزیابی برای شناسایی زمینه های بهبود در برنامه سرمایه گذاری شما و ارزیابی نظم و انضباط شما در اجرای طرح مهم است.

هدف تقویم اقتصادی این است که هر روز کمتر از روز قبل اشتباه کنید.

بسیاری از رویکردهای مختلف معاملات روزانه به تجزیه و تحلیل آماری برای کنترل بهتر جنبه های مختلف معاملات روزانه متکی هستند. معامله گر روزانه آمار معاملات را به صورت روزانه تجزیه و تحلیل می کند و سوالات زیر را در مورد عملکرد روان استراتژی خود با توجه به شرایط بازار می پرسد. سود و زیان نقش نسبتاً فرعی ایفا می کند.

آیا روز معاملاتی خوبی بود؟

آیا یک روز معاملاتی عادی بود؟

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا روز مورد نظر از نظر آماری رفتاری عادی و مطابق با اتفاقات بازار دارد یا اینکه رویدادهای آن روز در آمارها به صورت منفی جلوه می کند؟ هدف، تحلیل رفتار استراتژی در شرایط فعلی برای ارزیابی اثربخشی و منظم بودن آن است. توجه به این نکته مهم است که آیا وضعیت بازار و نتایج معاملات مطابق با داده های تاریخی است یا اینکه در کل یک روز استثنایی است.

بیشتر بخوانید: نرم افزار اسناد

تقویم اقتصادی

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سرمایه گذاری سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی خواهید داشت.

 نرم افزار مدیریت امور سهام

برنامه سهامداران

 نرم افزار امور سهام و سهامداران

 نرم افزار امور سهام

برنامه مدیریت امور سهام

سامانه مدیریت سبد سهام

برنامه تحلیل سهام

 نرم افزار مدیریت امور سهام

سامانه سهامداران

نرم افزار امور سهامداری

سامانه امور سهام و سهامداران

 نرم افزار سهامداران

سامانه امور سهام

 نرم افزار سهام

 نرم افزار خرید سهام

برنامه پیشنهاد بهترین سهام

بهترین برنامه پیشنهاد سهام

 برنامه پیش بینی قیمت سهام

 برنامه مدیریت سبد سهام

 نرم افزار سهامداری

اپلیکیشن ردیابی سهام

 نرم افزار مدیریت سهام

برنامه مدیریت پرتفولیو

 نرم افزار مدیریت سهام اندروید

برنامه مدیریت سهام در بورس

نرم افزار مدیریت سبد سرمایه گذاری

برنامه مدیریت سبد سرمایه گذاری

نرم افزار مدیریت پورتفولیو

برنامه مدیریت سبد سهام در بورس

برنامه ردیابی سهام