معامله گری روزانه به چه معناست؟

معامله گری روزانه به چه معناست؟

تجارت و معامله گری روزانه چیست؟ در معاملات روزانه چه چیزی در نظر گرفته می شود؟ معامله یک روزه زمانی اتفاق می افتد که شما همان اوراق بهادار را در یک حساب مارجین در همان روز بخرید و بفروشید (یا بفروشید و بخرید). این قانون برای معاملات روزانه در هر نوع اوراق بهاداری، از جمله اختیار معامله، اعمال می شود. معاملات روزانه در حساب نقدی به طور کلی ممنوع است.

معامله گر روزانه نوعی معامله گر است که حجم بالایی از معاملات کوتاه و طولانی را انجام می دهد تا از اقدام قیمت داخل بازار استفاده کند. هدف این است که از حرکت های بسیار کوتاه مدت قیمت سود ببرید. معامله گران روز همچنین می توانند از اهرم فشار برای افزایش بازده استفاده کنند. این کار می تواند ضرر را افزایش دهد.

در مورد سامانه جامع تحلیل بازار بخوانید.

سال‌ها پیش بود تنها افرادی که می‌توانستند در بازار سهام فعالانه معامله کنند، کسانی بودند که در مؤسسات مالی بزرگ، کارگزاری‌ها و خانه‌های تجاری کار می‌کردند. با این حال، در ۲۵ سال گذشته، تحولاتی مانند رشد کارگزاری‌های تخفیف و معاملات آنلاین، همراه با انتشار فوری اخبار در سراسر جهان و کمیسیون بسیار کم، زمینه تجارت را هموار کرده است. در سال‌های اخیر، محبوبیت پلت‌فرم‌های معاملاتی و ۰% کمیسیون، تلاش برای سرمایه‌گذاران خرده‌فروش را آسان‌تر از همیشه کرده است.

نکات مهم:

  • معامله‌گران روزانه، معامله‌گران فعالی هستند که استراتژی‌های درون روز را اجرا می‌کنند تا از تغییرات قیمت یک دارایی سود ببرند.

  • معاملات روزانه از طیف گسترده ای از تکنیک ها و استراتژی ها برای سرمایه گذاری بر ناکارآمدی های بازار استفاده می کند.

  • معاملات روزانه اغلب با تجزیه و تحلیل فنی مشخص می شود و به درجه بالایی از نظم و انضباط شخصی و عینی نیاز دارد.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

معاملات روزانه می تواند شغلی پردرآمد باشد (به شرطی که آن را به درستی انجام دهید). اما برای تازه‌کارها نیز می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد. به‌ویژه کسانی که یک استراتژی خوب برنامه‌ریزی شده کامل ندارند. حتی باتجربه‌ترین معامله‌گران روزانه نیز می‌توانند ضرر را تجربه کنند.

در حالی که بسیاری از استراتژی ها توسط معامله گران روز به کار گرفته می شوند، اقدام قیمتی مورد نظر در نتیجه عدم کارآیی عرضه و تقاضای موقتی ناشی از خرید و فروش دارایی است.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بخوانید.

اصول یک تاجر در معامله گری روزانه

اصول یک تاجر در معامله گری روزانه

برای تبدیل شدن به تاجر و معامله گر روزانه شرایط خاصی لازم نیست. در عوض معامله گران روز بر اساس دفعات معاملات خود طبقه بندی می شوند. FINRA و NYSE معامله گران روز را بر اساس اینکه آیا در طول پنج روز چهار بار یا بیشتر معامله می کنند طبقه بندی می کنند. به شرط آنکه تعداد معاملات روزانه بیش از ۶٪ از کل فعالیت تجاری مشتری در آن دوره باشد یا شرکت کارگزاری / سرمایه گذاری در جایی که آنها تجارت می کنند. یک حساب باز کرده اند آنها را یک معامله گر روز می داند. معامله گران روز مشمول شرایط نگهداری سرمایه و حاشیه هستند.

یک معامله گر روزانه اغلب قبل از پایان روز، کلیه معاملات را می بندد. به این ترتیب که یک شبه موقعیت های باز نداشته باشد. اثربخشی معامله گران در یک روز ممکن است توسط گسترش پیشنهادات، کمیسیون های معاملاتی و همچنین هزینه های اخبار بی درنگ خبرها و نرم افزار تجزیه و تحلیل محدود شود.

در مورد نرم افزار ارسال مراسلات بخوانید.

مبانی معاملات روزانه

مبانی معاملات روزانه

معاملات روزانه معمولاً به خرید و فروش اوراق بهادار در یک روز معاملاتی اشاره دارد. این می تواند در هر بازاری رخ دهد، اما در بازارهای ارز خارجی (فارکس) و بورس رایج است. معامله گران روزانه معمولاً تحصیلات خوبی دارند و از بودجه خوبی برخوردار هستند. آن‌ها از مقادیر بالایی از اهرم‌ها و استراتژی‌های معاملاتی کوتاه‌مدت استفاده می‌کنند تا از تغییرات قیمتی کوچکی که در سهام یا ارزهای با نقدشوندگی بالا رخ می‌دهد، سرمایه‌گذاری کنند.

معامله گران روزانه با رویدادهایی که باعث حرکت های کوتاه مدت بازار می شوند هماهنگ هستند. تجارت بر اساس اخبار یک تکنیک محبوب است. اعلامیه های برنامه ریزی شده مانند آمارهای اقتصادی، درآمد شرکت ها یا نرخ بهره تابع انتظارات بازار و روانشناسی بازار است. بازارها زمانی واکنش نشان می دهند که این انتظارات برآورده نشود یا از آنها فراتر رود – معمولاً با حرکت های ناگهانی و قابل توجه – که می تواند سود زیادی برای معامله گران روزانه داشته باشد.

در مورد شبکه اجتماعی سهامداران بیشتر بدانید.

معامله گران روزانه از استراتژی های متعدد درون روزی استفاده می کنند. این استراتژی ها عبارتند از:

اسکالپینگ:

این استراتژی تلاش می کند تا با تغییرات اندک قیمت در طول روز سودهای کوچک متعددی به دست آورد.

معاملات محدوده:

این استراتژی در درجه اول از سطوح حمایت و مقاومت برای تعیین تصمیمات خرید و فروش استفاده می کند.

تجارت مبتنی بر اخبار:

این استراتژی معمولاً فرصت های معاملاتی را از نوسانات شدید در اطراف رویدادهای خبری می گیرد.

تجارت با فرکانس بالا (HFT):

این استراتژی ها از الگوریتم های پیچیده برای بهره برداری از ناکارآمدی های بازار کوچک یا کوتاه مدت استفاده می کنند.

در مورد افزایش سرمایه الکترونیک بیشتر بدانید.

تجارت روز موفق به دانش و تجربه گسترده ای نیاز دارد. معامله گران روز از روش های مختلفی برای تصمیم گیری در مورد معاملات استفاده می کنند. برخی از معامله گران از مدل های معاملاتی رایانه ای استفاده می کنند. یعنی برای محاسبه احتمالات مطلوب از تجزیه و تحلیل تکنیکال بهره می برند. در حالی که برخی بر اساس غریزه خود تجارت می کنند.

یک معامله گر روزانه در درجه اول به ویژگی های عملکرد قیمت سهام توجه دارد. این برخلاف سرمایه گذارانی است که از داده های اساسی، برای تصمیم گیری در مورد خرید، فروش یا نگهداری سهام خود استفاده می کنند.

نوسان قیمت و دامنه متوسط ​​روز برای یک تاجر روز بسیار مهم است.

یک اوراق بهادار باید یک حرکت قیمت کافی برای یک معامله گر روزانه برای دستیابی به سود داشته باشد. حجم و نقدینگی نیز بسیار مهم است. زیرا ورود سریع و خروج از معاملات برای گرفتن سود ناچیز در هر تجارت بسیار حیاتی است. اوراق بهادار با دامنه روزانه کم یا حجم کم روزانه مورد توجه یک معامله گر روزانه نخواهد بود.

در مورد نرم افزار آرشیو الکترونیک اسناد بخوانید.

معامله گران سهام روزانه