سرمایه گذاران قدرتمند

ده سرمایه گذار قدرتمند جهان (بخش اول)

در بازار سرمایه گذاری چند نام بسیار مهم وجود دارد. این نام ها به عنوان سرمایه گذاران قدرتمند شناخته شده هستند. برخی از ستاره های دنیای سرمایه گذاری را در اینجا به اختصار معرفی می کنیم. روشنگری در استراتژی ها و نظرات آنها برای شما مفید خواهد بود.

در مورد سامانه جامع تحلیل بازار و امور سهام بخوانید.

بنجامین گراهام و توصیه های او

سرمایه گذاران قدرتمند

بنجامین گراهام یک استاد کامل و به عنوان مدیر سرمایه گذاری و مربی مالی است. کتاب او ، “سرمایه گذار هوشمند“، هنوز هم راهنمای مهمی است.

این سرمایه گذار آمریکایی در سال ۱۸۹۴ متولد شد. وی به عنوان یک اقتصاددان و به عنوان پدر سرمایه گذاری ارزشی شناخته می شود.

او معلم بسیاری از نام های مهم مانند وارن بافت و سر جان تمپلتون بوده است. مطالعات وی در زمینه اقتصاد و سرمایه گذاری از جمله اطلاعاتی است که امروزه همچنان در حال مرور است.

بسیاری از درسها را می توان از اصول اصلی سرمایه گذاری بن گراهام آموخت، که به عنوان بزرگترین سرمایه گذار در تمام دوران شناخته می شود.

گراهام که به عنوان پدر سرمایه گذاری ارزشی شناخته می شود، قصد داشت دارایی را خریداری کند که قیمتی پایین تر از ارزش واقعی خود داشت باشد. به این ترتیب، او هم به دنبال یک فرصت بازگشت بود و هم خطرات بازار بورس و سرمایه گذاری را به حداقل می رساند.

در مورد خطرات بازار بورس بخوانید.

وی تجارت با حاشیه ایمنی و انتظار سودهای ناشی از نوسان را توصیه کرد. او معتقد است که شما باید بدانید که چه نوع سرمایه گذاری هستید.

جان تمپلتون و توصیه های او

سرمایه گذاران قدرتمند

سر جان تمپلتون، بنیانگذار صندوق رشد تمپلتون، بزرگترین و موفق ترین صندوق های سرمایه گذاری بین المللی را ایجاد کرد. الیزابت؛ ملکه دوم، لقب شوالیه را به وی اعطا کرد.

وی موفقیت های خود را در تاریخ با استراتژی هایی که در دوران رکود بزرگ پیش گرفت، ثبت کرد. در سال ۱۹۹۹، مجله Money او را به عنوان بزرگترین جمع کننده سهام قرن توصیف کرد.

او توصیه می کند برای سودآوری حداکثری، حدس و گمان را کنار بگذارید. همچنین خاطرنشان می کند برای به دست آوردن بهترین سود، نباید از مواردی مانند تورم و مالیات غافل شوید. او پیشنهاد می کند منفی نباشید و ذهنیت باز داشته باشید.

توماس روو پرایس جونیور و توصیه های او

سرمایه گذاران قدرتمند

توماس روو پرایس، با استفاده از روش های انتخاب سهام مورد توجه است. همچنین یکی از کسانی است که شرکت سرمایه گذاری خود را تاسیس کرد.

وی اظهار داشت که مشتری ها علاقه ای به پرداخت کمیسیون ندارند. به همین دلیل، او به جای کمیسیون، راه های مختلفی را در پیش گرفت.

پریس که پدر سرمایه گذاری رشد محسوب می شود، برای مقابله با رکود اقتصادی شناخته شده است.

با ارائه مشاوره در مورد موفقیت شغلی و سرمایه گذاری، پرایس شما را ترغیب می کند تا بر ایده های اصلی خود متمرکز باشید. با در نظر گرفتن چرخه بازارها، پرایس ایده سرمایه گذاری در یک شرکت خوب را در طولانی مدت اتخاذ کرده است.

طبق فلسفه سرمایه گذاری او ؛ سرمایه گذاران باید در بلندمدت بیشتر روی جمع آوری سهام منفرد متمرکز باشند. وی نظم، روند، ثبات و تحلیل بنیادی را به عنوان مبنای موفقیت نام می برد.

در مورد سرمایه گذاری بلند مدت در بازار سهام بخوانید.

جان نف و توصیه های او

سرمایه گذاران قدرتمند

جان نف، یکی از سرمایه گذاران قدرتمند بازار بورس و رئیس صندوق Vanguard Windsor است. او روش قیمت پایین/ درآمد بالا را در پیش گرفته است. جان نف، که باعث شد صندوق بتواند ۵۷ بار در طی ۳۰ سال رشد قابل توجهی داشته باشد، با سبک سرمایه گذاری خاصِ خود، توجهات را به خود جلب کرد.

روش سرمایه گذاری نف شامل سرمایه گذاری غیرمستقیم در صنایع محبوب است. شرکت او بر روی سهم هایی با نسبت قیمت/سود پایین و بازده سود سهام قوی تمرکز داشت. به همین دلیل، وی در زمره سرمایه گذاران ارزشی قرار داشت.

نف، که همیشه در سهامِ با چشم انداز خوب سرمایه گذاری کرده، در سهام با نرخ رشد سالانه بیش از ۷ درصد با ارزش پایین سرمایه گذاری کرده است. نف بر عملکرد سود سهام و تجزیه و تحلیل بنیادی متمرکز است. در مورد تحلیل بنیادی بیشتر بدانید.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بخوانید.

جسی لیورمور و توصیه های او

سرمایه گذاران قدرتمند

جسی لیورمور یکی از سرمایه گذاران موفق است که از سن بسیار کم وارد این صنعت شد و با قوانین تجارت خود توجه ها را جلب کرد. لیورمور که با نوشتن قیمت سهام و کالاها روی تخته سیاه با گچ شهره است به افسانه ی دنیای سرمایه گذاری تبدیل شده است.

لیورمور با مهارت گمانه زنی که ایجاد کرد، میلیون ها دلار درآمد داشت. و البته مبلغ بسیار زیادی از سرمایه خود را نیز از دست داد. با این حال تخمین زده می شود که ارزش فعلی ثروتی که وی کسب کرده معادل ۱۴ میلیارد دلار باشد.

لیورمور که در مرکز تجارت تجربه کسب کرده است، گفته که هیچ چیز جدیدی در وال استریت وجود ندارد. وی خاطرنشان كرد كه این یكی از درسهایی است كه از اوایل فعالیت در بازار بورس آموخته است. وی معتقد بود که حرکات پول تکراری است.

ادامه ی مقاله سرمایه گذاران قدرتمند جهان را در بخش دوم بخوانید.

10 سرمایه گذار با نفوذ جهان