برای سودآوری بالا در بازار سهام چه باید کرد؟ (بخش دوم)

در بخش اول مقاله، به افزایش سرمایه و سرمایه گذاری در بورس پرداختیم. کسانی که رویای کسب درآمد، سود آوری در بازار سهام و افزایش سرمایه را در سر می پرورانند. در این ادامه ی مطالب به نکات بعدی سود آوری در بازار سهام می پردازیم.

اخبار مرتبط با سهام

یکی دیگر از عوامل موثر در افزایش قیمت سهام، به عبارت دیگر، افزایش تقاضای سهام، اخبار منتشر شده در مورد سهام است.

سرمایه گذارانی که می خواهند با سرمایه گذاری در بورس سود خود را افزایش دهند، باید اخبار مربوط به سهام را به صورت روزانه دنبال کنند. مثلا، ترازنامه های شرکت ها که در برخی از سال ها اعلام می شوند، تأثیر زیادی در قیمت گذاری سهام روز بعد دارند.

اگر ارقام ترازنامه بهتر از حد انتظار باشد، حتی اگر بورس اوراق بهادار در آن روز به فروش برسد، در آن سهام مقداری افزایش خواهد یافت. بنابراین، می توان نتیجه گرفت که اخبار مربوط به سهام در واقع مهمتر از سیاست جهانی است.

مشکلاتی که ممکن است در مدیریت شرکت دیده شود، حراج هایی که شرکت خریداری و از دست داده است. املاک خریداری شده، افزایش سرمایه یا شرایط نزدیک به شرکت تأثیرات زیادی بر سهام آن شرکت دارد.

به عنوان مثال، اگر مناقصه ای که به یک شرکت اعطا شده باعث شود سرمایه گذاران فکر کنند که این شرکت در آینده سود خواهد برد، تأثیر مثبتی بر سهام آن شرکت خواهد داشت. چنین اخباری باید به طور مداوم توسط سرمایه گذاران دنبال شود تا تصمیمات صحیح گرفته شود.

از طرف دیگر، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که به ویژه سرمایه گذاران مبتدی باید توجه داشته باشند که شرایط مرتبط با شرکت اغلب تأثیر بیشتری بر نوسانات قیمت سهام دارند.

پیگیری دستور کار

سرمایه گذاری در بورس سهام

برای بدست آوردن مبالغ هنگفت و سرمایه گذاری در بورس، یک سرمایه گذار بورس باید اقتصاد جهانی، سیاست های داخلی و اخبار مربوط به شرکت را نه تنها در ساعات معاملات بورس، بلکه در ساعات تعطیل بورس دنبال کند. زیرا وقایع برنامه تأثیر قابل توجهی در بورس سهام دارد.

به عنوان مثال، تصور کنید که یک مالک شرکت در حالی که بورس اوراق بهادار بسته است می میرد. این وضعیت از افتتاحیه روز بعد تأثیر منفی بر قیمت آن سهام خواهد داشت.

دنبال کردن اخباری که بازتاب جهانی دارد بسیار دشوار است. اما امروزه این امر بسیار آسان تر از قبل شده است. به این ترتیب می توان تصمیمات دقیق تری گرفت.

ارزها

معمولاً وقتی خبرهای بدی برای کشورهای در حال توسعه به گوش می رسد، ارز ما ارزش خود را از دست می دهد و بالعکس. ارزش پول ما افزایش می یابد. سرمایه گذارانی که می خواهند مبالغ زیادی پول کسب کنند، می توانند با مشاهده روابط قیمت بین ارزها، برای سرمایه گذاری در بورس ایده پیدا کنند.

در حالی که استهلاک ارز ما تأثیر منفی در بورس سهام و سرمایه گذاری در بورس ما در روز بعد ایجاد می کند، افزایش ارزش ریال ایران یا کاهش ارزش سایر ارزها در برابر ریال ایران تأثیر مثبتی بر بورس سهام ما ایجاد می کند.

بنابراین، سرمایه گذاران باید تصمیمات درستی بگیرند. آنها می توانند بین حرکت ریال و بورس اوراق بهادار رابطه غیر مستقیم برقرار نمایند. و مسیر دقیق تری را در روند تصمیم گیری خود دنبال کنند.

در نتیجه، برای به دست آوردن مقدار زیادی پول در بازار سهام و سرمایه گذاری در بورس؛ لازم است تغییرات حجم معاملات سهام به درستی تفسیر شود. اخبار مربوط به سهام و بازارهای جهانی نه تنها در طول روز بلکه در زمان بسته شدن بازار سهام نیز دنبال شود. سرمایه گذاری در بورس سهام منوط به دانستن و تفسیر صحیح چنین اطلاعاتی است.

یادگیری منطق عملیاتی بازار سهام

سرمایه گذاری در بورس سهام افزایش سرمایه

کسب درآمد ار بورس و سرمایه گذاری در بورس سهام یکی از موضوعاتی است که باید به آن توجه کنید، درک صحیح منطق بازار است.

کاملاً اشتباه خواهد بود که انتظار داشته باشید بدون درک بازار سهام هنوز درآمد کسب کنید. نا امید نباشید. آیا قصد دارید از طریق پس انداز خود در بورس سهام درآمد کسب کنید؟. پس ابتدا باید در مورد عملکرد بازار اطلاعات کسب کنید. آموزش های رایگان که می توانید در این زمینه به شما کمک کند.

هنگامی که در مورد بورس سهام در اینترنت تحقیق می کنید، با یک سری اطلاعات روبرو خواهید شد.

  • آموزشها
  • کتابهای الکترونیکی
  • مقالات با کیفیت درباره این موضوع 
  • نظرات متخصصان 
  • فیلم های آموزشی 
  • حساب های آزمایشی

از جمله منابعی است که می توانید استفاده کنید.

برنامه هایی در مبادله وجود دارند که می توانید با پول مجازی آنها را آزمایش کنید. برنامه هایی که می توانیم آنها را بازی های بورس بنامیم. آنها عملکرد بازار و سرمایه گذاری در بورس را بدون ریسک آموزش می دهند. شما می توانید روش هایی را برای افزایش سرمایه و پول مجازی تعریف شده برای خود کشف کنید و استراتژی هایی تهیه کنید که برای شما مفید باشند.

یک کارگزار باتجربه بودن موفقیت شما را در بازار و سرمایه گذاری در بورس افزایش می دهد. شما می توانید تغییرات بازار و ابزارهای سرمایه گذاری در بورس را تسلط و تفسیر کنید. تا از این طریق فرصت های سودآوری را به دست آورید. به همین دلیل، انجام معاملات کوچک تا زمانی که تجربه شما افزایش یابد، از ضررهای کنترل نشده جلوگیری می کند.

ادامه مطلب را در بخش سوم افزایش سرمایه و سرمایه گذاری در بورس همراه ما باشید.

سرمایه گذاری در بورس