زمان بندی بازار چیست؟ چگونه کار می کند؟

از نظر تئوریک؛ زمان بازار یا ورود و خروج از بازار یعنی: هنگامی که تصمیم به سرمایه گذاری در سهام می گیریم و می خواهیم این کار را در زمان مناسب انجام دهیم. بنابراین سعی می کنیم کم بخریم و بالا هم بفروشیم.

دلیل تئوریک نامیدن زمان بازار، این است که به احتمال ۹۹٪ امکان خرید در پایین ترین سطح و فروش در بالاترین سطح وجود ندارد و تقریباً غیرممکن است که بدانیم کاهش یا افزایش تا چه نقطه ای ادامه خواهد داشت.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بیشتر بدانید.

زمان بندی بازار چیست؟

زمان بندی بازار چیست؟

این یک استراتژی سرمایه گذاری در سهام است که شامل فرضیاتی درباره قیمت یک سهم اوراق بهادار در یک زمان معین می شود.

این استراتژی می تواند نزولی یا صعودی باشد. این کار را می توان با در نظر گرفتن حرکت کوتاه مدت یا بلند مدت نیز انجام داد. یک سرمایه گذار صرفاً براساس اعتقاد خود به اینکه قیمت اوراق بهادار تا کجا پیش می رود عمل می کند.

زمان بندی بازار به هر پیش بینی سرمایه گذار درباره اقدام قیمت اشاره دارد. این زمانی است که سرمایه گذار فکر می کند قیمت سهام در یک روز خاص بالاتر یا پایین از قیمت معینی خواهد بود.

این می تواند برای هر ابزاری اعمال شود. سهام متداول ترین نمونه این استراتژی هستند. با این حال، می تواند برای هدایت سرمایه گذاری در اوراق قرضه، طلا یا ارز خارجی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

به طور خلاصه می توان با استفاده از این استراتژی هر ابزاری را که تحت نیروهای بازار باشد، معامله کرد. مهمترین چیزی که باید بدانید این است که این نوع از سرمایه گذاری یک استراتژی پرخطر بوده و احتمال موفقیت مکرر نیز کم است.

در مورد سامانه افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

زمان بندی بازار بر چه اساسی کار می کند؟

زمان بندی بازار بر چه اساسی کار می کند؟

از زمان بازار می توان از جهات مختلف به عنوان یک استراتژی سرمایه گذاری در سهام استفاده کرد. این وضعیت با توجه به افکار سرمایه گذار تغییر می کند.

به عبارت دیگر، او می تواند یک فرآیند خرید را شروع کند، با این تصور که سهم آن که دوشنبه ۱۰ ریال است، در روز چهارشنبه به ۱۲ ریال افزایش می یابد.

این معاملات که با هر دو فکر نزولی و صعودی انجام می شوند، به عنوان زمان بندی بازار تعریف می شوند. اگر این حرکات درست و در حد انتظار باشد، سرمایه گذار درآمد کسب می کند. با این حال، اگر انتظارات برآورده نشود، با ضرر روبرو می شود.

اگر سرمایه گذار فکر کند که قیمت سهام افزایش خواهد یافت، می تواند سرمایه گذاری بلند مدت را مد نظر قرار دهد. این معاملات که به امید کسب سود بالا انجام می شود، به معنای ریسک بالا است.

در مورد نرم افزار افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

اگر یک سرمایه گذار سهام خود را به امید سقوط سهم بفروشد، این نیز نمونه ای از زمان بندی بازار است.

زمان بندی بازار غیرممکن است. استراتژی های تجارت کوتاه مدت ؛ با استفاده از تجزیه و تحلیل نمودار، پیش بینی های اقتصادی، برای معامله گران حرفه ای روز، مدیران نمونه کارها و معامله گران تمام وقت ثابت شده است.

اما تعداد کمی از این سرمایه گذاران برتری قابل توجهی نسبت به سرمایه گذاران سهام بلند مدت خواهند داشت. زیرا پیش بینی تغییرات بازار به طور مداوم دشوار است.

در مورد نرم افزار سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

جوانب مثبت و منفی زمان بندی بازار

رصد بازار به صورت روزانه یا حتی ساعتی لازم است. به همین دلیل برای سرمایه گذار تازه وارد بهتر است که وارد زمان بندی بازار و بازی های آن  نشود. در عوض تمرکز روی سرمایه گذاری در سهام بلند مدت ممکن است نتایج بهتری داشته باشد.

از سوی دیگر، سرمایه گذاران فعال معتقدند که سرمایه گذاران بلند مدت با اجتناب از زمان بندی بازار، سود بالایی را از دست می دهند. با این حال، سرمایه گذاران بلند مدت و ارزشی با از بین بردن نوسانات می توانند بازده پایدارتری داشته باشند.

اندازه گیری جهت آینده بازار سهام بسیار دشوار است. سرمایه گذارانی که سعی در ورود و خروج از زمان دارند معمولاً عملکرد کمتری نسبت به سرمایه گذاران دیگر دارند.

در مورد نرم افزار سهام بیشتر بدانید.

علاوه بر این، معامله گران فعال با معاملات مداوم در معرض کارمزد معاملات بالاتر قرار دارند. طرفداران این استراتژی می گویند که این روش به آنها امکان می دهد با خروج از صنایع بدون ضرر، سود بیشتری کسب کنند و ضرر و زیان خود را به حداقل برسانند. در محدوده این اطلاعات:

مزایای زمان بندی بازار را می توان به شرح زیر ذکر کرد:

  • سود بیشتری حاصل می شود

  • تلفات را کاهش می دهد

  • اجتناب از نوسانات

  • با استراتژی های سرمایه گذاری کوتاه مدت منطبق است

نکات منفی استراتژی به شرح زیر است:

  • رصد روزانه بازارها

  • پیگیری تمام بازار و اتفاقات آن

  • زمان بر بودن این استراتژی

  • هزینه معاملات و کارمزد بیشتر

  • سود سرمایه کوتاه مدت محروم از مالیات

  • زمان بندی ورود و خروج مشکل است

تحقیقات در مورد استراتژی اجازه می دهد تا جوانب مثبت و منفی را مشاهده کنید.

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

برخی از بزرگترین جهش ها در یک دوره بی ثبات هنگامی رخ می دهد که بسیاری از سرمایه گذاران از بازار فرار می کنند. اگر بتوانید این خطر را بپذیرید، بازده خوبی خواهید داشت. با این حال، اگر می خواهید از خطر جلوگیری کنید، استراتژی طولانی مدت مناسب شما است.

ورود و خروج از معامله به طور مداوم باعث می شود که هر بار کارمزد و کمیسیون پرداخت کنید. این بدان معنی است که شما این مبالغ را با کسر از درآمد خود محاسبه می کنید. در یک تجارت طولانی مدت، حق کمیسیون فقط یک بار وجود دارد.

خرید کم و فروش بیش از حد، اگر با موفقیت انجام شود، عواقب مالیاتی بر سود دارد. اگر سرمایه کمتر از یک سال نگه داشته شود، سود با نسبت سود کوتاه مدت سرمایه محاسبه می شود. در بلند مدت، محاسبه از نرخ عادی مالیات بر درآمد انجام می شود.

برای یک سرمایه گذار متوسط​​، زمان استفاده از بازار با استفاده از یک استراتژی خرید و نگهداری یا روش سرمایه گذاری غیرفعال دیگر، احتمالاً کمتر خواهد بود. این منجر به بازده کمتری می شود.

در مورد شبکه اجتماعی بیشتر بدانید.

تفاوت بین ارزش گذاری و زمان بندی بازار سهام

تفاوت بین ارزش گذاری و زمان بندی بازار سهام

تفاوتهای واضحی بین سرمایه گذاری در ارزش و زمانبندی بازار وجود دارد که تصور می شود مشابه است. هر دو یک رویکرد سیستماتیک ندارند. آنها فقط استراتژی های مبتنی بر پیش بینی هستند.

در اینجا نکات برجسته سرمایه گذاری در ارزش برای درک تفاوت ها را بیان می کنیم:

  • سرمایه گذاری در ارزش تلاشی برای تخمین ارزش شرکت است.

  • قیمت سهام فقط مربوط به ارزش است.

  • ارزش با استفاده از گزارش ها و نسبت های مالی محاسبه می شود.

ویژگی های برجسته در زمان بندی بازار به شرح زیر است:

  • این تلاشی برای پیش بینی قیمت سهم در کدام قسمت است.

  • این فقط در مورد قیمت سهام است.

  • الگوهای نمودار و احساسات سرمایه گذار را بررسی می کند.

در مورد افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

ارزیابی شامل تجزیه و تحلیل مالی پیچیده ای است که به حقیقت پشت قیمت سهام پی می برد. نسبت های مختلف مالی احتمالاً برای فراهم آوردن زمینه بیشتر در مورد میزان درآمد شرکت، نحوه درآمدزایی و احتمال افزایش درآمد شرکت مورد استفاده قرار می گیرد.

برای بدست آوردن اطلاعات مورد نیاز برای محاسبه این معادلات، سرمایه گذاران ؛ باید ترازنامه، صورت های درآمد و هرگونه اسناد مالی دیگری را که دریافت می کنند، تخلیه کنند.

پس از بررسی ارزش یک شرکت، یک سرمایه گذار ارزش به قیمت سهام نگاه می کند. زیرا قیمت سهام برای این نوع سرمایه گذار اهمیت چندانی ندارد.

آنچه در عوض مهم است نحوه مقایسه قیمت سهام با ارزش کلی شرکت است. اگر قیمت سهام کمتر از ارزش باشد، سرمایه گذار آن را خریداری می کند. اگر بسیار بالاتر از ارزش واقعی شرکت باشد، سرمایه گذار فرصت های دیگری را جستجو خواهد کرد.

زمان بندی بازار فقط به قیمت هر سهم مربوط می شود. ارزش اصلی شرکت مهم نیست. تنها چیزی که مهم است پیش بینی دقیق قیمت در یک روز است.

یک سرمایه گذار نمودارها را مطالعه می کند تا سعی کند الگوهای قیمت سهام را بیاموزد. با این حال، نیازی به بررسی گزارش های مربوط به وضعیت مالی شرکت نیست.

سرمایه گذاری در سهام