سرمایه گذاری یوروباند چگونه انجام می شود؟

سرمایه گذاری یوروباند چگونه انجام می شود؟

چگونه در اوراق قرضه یورو سرمایه گذاری کنیم؟ یوروباند یک ابزار سرمایه گذاری سودآور به ویژه در سبد سرمایه گذاران ارزی است. ابزارهای بدهی جذاب برای سرمایه گذاران با ریسک پذیری پایین می توانند در هر کشور و ارزی غیر از واحد پول کشور صادرکننده منتشر شوند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت سهام

مسائلی مانند ناشر، سود و بازده در ابتدای مواردی است که باید در سرمایه گذاری در یوروباند مورد توجه قرار گیرد. این اوراق که به سازمان ها امکان می دهد سرمایه خود را با ارز خارجی با نرخ بهره پایین افزایش دهند، نقدشوندگی بالایی دارند و در بورس اوراق بهادار معامله می شوند.

سرمایه گذاران می توانند اوراق قرضه یورو را از طریق بانک ها یا شرکت های کارگزاری خریداری و بفروشند. علاوه بر این، معاملات خرید و فروش یوروباند از طریق برخی از صندوق های سرمایه گذاری مشترک انجام می شود.

بیشتر بخوانید: برنامه سهامداران

اگر تا سررسید نگهداری شوند، اصل و سود کوپن توسط مؤسسه صادرکننده تضمین می شود. اما اگر بدون انتظار سررسید واگذار شوند، با توجه به شرایط بازار، خطر از دست دادن اصل سرمایه وجود دارد. از سوی دیگر، قیمت ها و نرخ بهره بازار در جهت مخالف حرکت می کنند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداری

زمانی که نرخ بهره بازار افزایش می یابد، قیمت اوراق یورو کاهش می یابد. سپس زمانی که نرخ بهره کاهش می یابد، قیمت ها افزایش می یابد.

این یکی از مواردی است که در محاسبه بازده یوروباند مورد توجه قرار می گیرد. در عین حال باید دانست که چرا هنگام سرمایه گذاری قیمت ارز تحت تاثیر قرار می گیرد و چرا ارزش اوراق بدهی خارجی تغییر می کند.

بخوانید: نرم افزار امور سهام

در غیر این صورت در نتیجه سرمایه گذاری های انجام شده زیان وارد می شود. سرمایه گذاری یوروباند هم از طریق بانک ها و هم از طریق بازار فارکس انجام می شود. شما می توانید در اوراق قرضه یورویی که حجم تراکنش بالایی دارند از اکثر بانک ها سرمایه گذاری کنید. این ابزارها که به عنوان ابزارهای بدون ریسک دیده می شوند، تحت تاثیر بسیاری از اتفاقات قرار دارند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت امور سهام

برای این کار باید به کارگزاری یا بانک مراجعه کرده و حساب سرمایه گذاری باز کنید. پس از اتمام مراحل محاسبه، می توانید برای خرید سفارش دهید. اوراق قرضه یورو که ابزار سرمایه گذاری خوبی برای کسانی است که پس انداز زیادی دارند، توجه کسانی را که پس انداز کمی دارند نیز به خود جلب می کند.

اوراق قرضه یورو در بازارهای خارجی سرمایه گذاری می شود. به طور خاص، بورس لندن بازاری است که حجم معاملات بالای اوراق بدهی خارجی در آن محقق می شود.

جدای از این، بورس نیویورک ترجیح سرمایه گذاران برای معاملات یوروباند است. اما حجم معاملات بالایی مانند بورس لندن ندارد. در این راستا سرمایه گذاری در بازاری با جریان نقدینگی بالا از نظر کارشناسان سودآورتر است.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت امور سهام

ویژگی های اوراق قرضه یورو چیست؟

ویژگی های اوراق قرضه یورو چیست؟

اوراق قرضه یورو ابزارهای مالی هستند که در میان مدت یا بلند مدت بازدهی را فراهم می کنند. اگر می خواهید پول خود را به جای سرمایه گذاری کوتاه مدت در بلندمدت سرمایه گذاری کنید، می توانید اوراق قرضه یورو را به سبد خود اضافه کنید. در اینجا ویژگی های اصلی اوراق قرضه یورو برای سرمایه گذاران بدون ریسک بالا آمده است:

  • آنها معمولا با سررسید ۵-۳۰ سال صادر می شوند.

  • نرخ کوپن می تواند ثابت یا متغیر باشد. پرداخت ها می تواند سالانه یا نیمه سالانه باشد.

  • این جریان نقدی دوره ای را با بهره کوپنی فراهم می کند.

  • در بازاری که نرخ بهره کاهش می یابد، می توان بازدهی بالاتر از حد انتظار به دست آورد و بالعکس.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهامداری

تحویل فیزیکی به خریدار امکان پذیر نیست، اگرچه اوراق قرضه یورو به صورت بلندمدت منتشر می شود، اما به دلیل اینکه در بازار ثانویه قرار دارند، می توان آنها را قبل از سررسید فروخت. در این مورد، شرایط فعلی بازار در نظر گرفته می شود.

از آنجایی که اوراق قرضه یورو در کشورهای مختلف منتشر می شود، نسبت به ریسک های سیاسی و اقتصادی هر کشور حساس هستند. نسبت به نوسانات نرخ ارز نیز حساس است.

  • تفاوت بین مظنه معاملات با توجه به نقدینگی و حجم معاملات اوراق متفاوت است.

  • تاریخ ارزش استاندارد تاریخ معامله به اضافه دو روز کاری است.

  • این یک فرصت سرمایه گذاری بسیار سودآور برای سرمایه گذاران ارز خارجی در محیطی است که نرخ سود سپرده ارز خارجی در حال کاهش است.

  • اوراق قرضه یورو به ارزهایی مانند ین ژاپن و فرانک سوئیس، عمدتاً یورو و دلار آمریکا منتشر می شود.

  • پرداخت های اصلی و کوپن به ارز یوروباند صادر شده انجام می شود.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداران

در نهایت اوراق قرضه یورویی صادر شده توسط وزارت خزانه داری تحت ضمانت دولت هستند و به عنوان ابزار سرمایه گذاری مطمئن تلقی می شوند. اوراق بدهی خارجی نقدینگی بالایی دارند و درآمد اضافی با سود کوپنی پرداختی هر از چندگاهی تامین می شود.

مزیت مالیاتی نیز برای ارجحیت اوراق قرضه یورو انکارناپذیر است. از آنجایی که آنها در بازارهای بین المللی معامله می شوند، می توان آنها را به راحتی آنلاین سرمایه گذاری کرد. شما می توانید به طور قابل اعتماد در یک ابزار مالی سرمایه گذاری کنید که تمام مزایا را در دراز مدت ترکیب می کند و می توانید انتظارات خود را از نتیجه برآورده کنید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهام

یوروباند چقدر درآمد دارد؟

بازده یوروباند بسته به کشور، شرکت و عواملی مانند سررسید متفاوت است.

بیشتر بخوانید: برنامه تحلیل سهام

آیا خرید اوراق قرضه یورو خطراتی دارد؟

بله وجود دارد. ریسک های نرخ ارز، ریسک های زیان در صورت فروش یوروباند قبل از سررسید، تحولات جهانی برخی از آنهاست.

بیشتر بخوانید: برنامه مدیریت امور سهام

آیا تضمین اصلی در یوروباند وجود دارد؟

اوراق قرضه یورو شامل ریسک هایی مانند بهره، کشور، بازار، نرخ ارز و نقدینگی است و هیچ تضمینی برای اصل سرمایه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهام و سهامداران

اوراق قرضه یورو