نرم افزار مدیریت سهام بورس و کارکرد آن

نرم افزار مدیریت سهام بورس و کارکرد آن

نرم افزار مدیریت سهام بورس چه می کند؟ نرم افزار مدیریت سهام بورس توسط بورس ها و کارگزاری ها برای ردیابی، مدیریت، اجرا و تجزیه و تحلیل معاملات سهام استفاده می شود.

برای آشنایی با ویژگی های دیگر نرم افزار مدیریت سهام در بورس اینجا کلیک کنید.

عملکردهای کلیدی نرم افزار مدیریت سهام

در مقالات بسیاری از کارکردهای نرم افزار مدیریت سهام در بورس صحبت کرده ایم. در اینجا به برخی از مهمترین آنها اشاره می کنیم. نرم افزار مدیریت سهام، ثبت سفارش، مسیریابی، اجرا، تایید، تخصیص و گزارش را تسهیل می کند. ویژگی های کلیدی عبارتند از:

مدیریت و ورود سفارش

معامله‌گران یا سرمایه‌گذاران می‌توانند سفارش‌های خرید یا فروش سهام را مستقیماً از طریق انواع رابط‌ها مانند ایستگاه‌های کاری، پورتال‌های وب یا برنامه‌های تلفن همراه وارد سیستم کنند. این نرم افزار اجازه می دهد تا جزئیات مهم سفارش مانند نماد سهام، مقدار، نوع سفارش، مدت زمان و غیره را وارد کنید.

مسیریابی سفارش هوشمند

این نرم افزار سفارش ها را به محل اجرا هدایت می کند تا بهترین قیمت و نقدینگی را به دست آورد. الگوریتم‌های پیچیده سفارش‌های بزرگ را به سفارش‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کنند و آنها را در صرافی‌های متعدد و استخرهای تاریک هدایت می‌کنند تا تأثیر بازار و هزینه‌های تراکنش را به حداقل برسانند.

اجرای تجارت

پس از مسیریابی سفارش، اجراها از طریق پیوندها و دروازه‌هایی که سیستم مدیریت سهام را به صرافی‌ها، شبکه‌های ارتباط الکترونیکی (ECN)، سیستم‌های معاملاتی جایگزین (ATS) و سایر مکان‌های اجرایی متصل می‌کنند، تسهیل می‌شوند.

تاییدیه ها و تخصیص ها

پس از تکمیل سفارش، جزئیات اجرا مانند قیمت، مقدار، مهر زمانی و غیره ثبت می‌شود و تأییدیه‌ها بلافاصله برای طرف‌های مربوطه ارسال می‌شود. برای سفارش های سازمانی، جزئیات تخصیص به حساب های فرعی نیز محاسبه و ابلاغ می شود.

سفارش مسیر حسابرسی

تاریخچه کامل سفارش از جمله مُهرهای زمانی، قیمت‌های اجرا و سایر جزئیات مورد نیاز برای بازسازی چرخه عمر سفارش در پایگاه‌های داده نگهداری می‌شوند. اینها مسیرهای حسابرسی را برای انطباق، گزارش، تطبیق و غیره فراهم می کنند.

موقعیت های زمان واقعی

سیستم‌های مدیریت سهام، دارایی‌ها را در پرتفولیوها و حساب‌ها در زمان واقعی و همزمان با وقوع معاملات پیگیری می‌کنند و داده‌های موقعیت به‌روز را حفظ می‌کنند:

از آنجایی که اجرای معاملات، اقدامات شرکتی، نقل و انتقالات حساب اتفاق می‌افتد، داده‌های موقعیت مانند مقادیر بلند/کوتاه، هزینه‌های متوسط، P&L محقق نشده و غیره در سراسر پرتفوی به‌روزرسانی می‌شوند. این امکان نظارت بر ریسک در زمان واقعی را فراهم می کند.

مواضع تاریخی

داده‌های موقعیت سری زمانی تاریخی در سراسر دارایی‌ها، دیدگاه‌هایی را به الگوهای نگهداری ارائه می‌دهد. این به تجزیه و تحلیل، ارزیابی استراتژی کمک می کند و همچنین برای گزارش های نظارتی ضروری است.

P&L و تجزیه و تحلیل عملکرد

نرم افزار مدیریت سهام دارای قابلیت های اندازه گیری عملکرد در ابعاد مختلف است:

ردیابی روزانه P&L

نظارت بر سود و زیان بی‌درنگ در سطوح میز معامله‌گر، حساب‌ها، سبد سهام تسهیل می‌شود، زیرا موقعیت‌ها نسبت به اجراها تغییر می‌کند.

P&L پایان روز و اندازه گیری عملکرد

تجزیه و تحلیل سودآوری روزانه، تحقق، عدم تحقق، کمیسیون، مالیات و سایر تفکیک‌های طبقه‌بندی شده را در چندین سلسله مراتب – معامله‌گر، کتاب، استراتژی، میز کار، حساب و غیره ارائه می‌کند.

تجزیه و تحلیل عملکرد تاریخی

این سیستم تاریخچه های به اندازه کافی طولانی برای تجزیه و تحلیل بازده های دوره ای و اپیزودیک در دوره های تعریف شده توسط کاربر، تولید تجزیه و تحلیل ریسک های مختلف مانند نوسانات، نسبت های تیز، کاهش، آلفا/بتا و غیره دارد. این امکان ارزیابی کمی استراتژی را فراهم می کند.

تجارت خودکار

نرم افزار مدیریت سهام نیز از اشکال مختلف معاملات خودکار از پیش برنامه ریزی شده پشتیبانی می کند:

تجارت الگوریتمی

ایجاد، بک تست، بهینه‌سازی و اجرای استراتژی‌های معاملاتی الگوریتمی خودکار را امکان‌پذیر می‌سازد که سفارش‌های بزرگ را بر اساس زمان، حجم یا باند قیمت به سفارش‌های فرزند تقسیم می‌کند و آنها را بر اساس منطق از پیش تعریف‌شده اجرا می‌کند تا هزینه‌های تاثیرگذاری و لغزش را به حداقل برساند.

مسیریابی سفارش هوشمند

همانطور که قبلاً بحث شد، منطق مسیریابی سفارش که به طور پویا به دنبال مکان های اجرای بهینه مانند تطبیق احتمال اجرای پیش از معامله در نقاط قیمتی خاص در برابر فوریت مورد نیاز است، سفارش های زیر مجموعه را بر این اساس ایجاد می کند.

انطباق

مسیرهای حسابرسی قوی، داده ها و کنترل های فرآیند در نرم افزار مدیریت سهام، از نظارت، نظارت و گزارش انطباق با مقررات پشتیبانی می کند:

نظارت بر تجارت

با ادغام با فیدهای داده‌های بازار و داده‌های اجرای استخراج، ماژول‌های نظارت تجاری می‌توانند بررسی‌های انطباق را در زمان واقعی انجام دهند. هشدارها برای ارزیابی یا مداخله دستی مطرح می‌شوند.

گزارش رگولاتوری

گزارش به موقع و دقیق برای تعهداتی مانند گزارش معامله‌گران بزرگ، گزارش سود کوتاه، و غیره تسهیل می‌شود. پایگاه‌های اطلاعاتی تاریخی همچنین امکان تولید گزارش‌ها را برای تنظیم‌کننده‌ها برای ممیزی‌ها و پرس‌وجوهای موقت فراهم می‌کنند.

مزایای نرم افزار مدیریت سهام بورس

استقرار یک سیستم مدیریت سهام در درجه سازمانی برای کارگزاری‌ها، شرکت‌های تجاری، صندوق‌های پوشش ریسک و سایر سازمان‌های بازار سرمایه، چندین مزیت فناوری و تجاری را به همراه دارد، از جمله:

تحکیم

نرم‌افزار مدیریت سهام، عملکردهای اصلی متنوعی مانند مدیریت سفارش، مدیریت ریسک، حفظ موقعیت، P&L، گزارش‌دهی نظارتی، حسابداری، معاملات الگوریتمی و غیره را بر روی یک پلتفرم ادغام می‌کند – گسترش فناوری را کاهش می‌دهد.

مقیاس پذیری و عملکرد

ساخته شده با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها مانند ابر، پایگاه‌های داده درون حافظه، شتاب GPU/FPGA و غیره، سیستم‌های مدیریت سهام بر اساس تقاضا مقیاس می‌شوند تا نوسانات بازار و ترافیک پیام را بدون کاهش عملکرد مدیریت کنند.

زمان تاخیر کم

اتصال با تأخیر بسیار کم و منطق اجرای کارآمد، تأخیرها را به حداقل می‌رساند و امکان مسیریابی سریع‌تر سفارش‌ها و اجرای آنها برای به دست آوردن برتری در بازارها ضروری است.

اتوماسیون

فرآیندهای دستی در مورد اجرای تجارت، به روز رسانی موقعیت، نظارت بر ریسک، گزارش مشتری و غیره از طریق اتوماسیون حذف می شوند. بهبود کارایی، کاهش خطاها و آزاد کردن پرسنل.

مدیریت ریسک

مشاهده بی‌درنگ در موقعیت‌ها و P&Lهای یکپارچه همراه با بررسی ریسک قبل از معامله، تجزیه و تحلیل، نظارت و مدیریت ریسک پرتفوی برتر را تسهیل می‌کند.

انطباق

مسیرهای حسابرسی جامع، سلسله داده ها، کنترل های استحقاق و ویژگی های انطباق ریسک های نظارتی و عملیاتی را کاهش می دهد.

تجزیه و تحلیل و پشتیبانی تصمیم گیری

ارزیابی کمی استراتژی، بینش عملکرد، تجزیه و تحلیل بهره وری معامله گر، گزارش مشتری و سایر قابلیت های تجزیه و تحلیل داده ارائه شده توسط نرم افزار مدیریت سهام، تصمیم گیری مبتنی بر واقعیت را بهبود می بخشد.

کاهش هزینه ها

از طریق ادغام، اتوماسیون، الگوریتم‌های اجرایی برتر و سایر ابزارها – سیستم‌های مدیریت سهام به طور معنی‌داری هزینه‌های معاملاتی مستقیم و همچنین هزینه‌های سربار عملیاتی را برای کارگزاری‌ها و شرکت‌های تجاری پشتیبانی می‌کنند.

به‌طور خلاصه، نرم‌افزار مدیریت سهام، عملکردی جامع را برای راه‌اندازی کارآمد و سودآور کسب‌وکارهای مختلف بازار سرمایه ارائه می‌کند و در عین حال از انطباق با مقررات اطمینان می‌دهد. آن را به یک پلتفرم مأموریتی حیاتی تبدیل می‌کند. ارائه دهندگان پیشرو جهانی نرم افزارهای مدیریت سهام شامل FlexTrade، Tethys، TraderTools، Perzo و غیره هستند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار اسناد

مدیریت سهام بورس

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی داشته باشید.

برنامه سهامداران، نرم افزار سهامداری، نرم افزار امور سهام و سهامداران . نرم افزار امور سهام، برنامه مدیریت امور سهام، نرم افزار مدیریت امور سهام، برنامه تحلیل سهام . نرم افزار مدیریت امور سهام، نرم افزار امور سهامداری، نرم افزار سهامداران، نرم افزار سهام، نرم افزار خرید سهام . برنامه پیش بینی قیمت سهام، برنامه پیشنهاد بهترین سهام، برنامه مدیریت سبد سهام، برنامه ردیابی سهام، اپلیکیشن ردیابی سهام، نرم افزار مدیریت سهام