تاثیر شرکت ها بر قیمت بورس

تاثیر شرکت ها بر قیمت بورس

داشتن دانش و تجربه کافی در تعیین پویایی قیمت ها برای شما ضروری است تا سرمایه گذاری خود را در جهت درست هدایت کنید. اگر با در نظر گرفتن این قانون معامله کنید، دستیابی به سود مورد نظرتان را بسیار امکان پذیر می کنید. تاثیر شرکت ها بر قیمت بورس در این محتوا بررسی شده است.

تاثیر شرکت ها بر قیمت بورس

فعالیت‌هایی که مستقیماً با شرکت‌ها مرتبط هستند ممکن است منجر به تغییرات قیمت در اوراق بهادار عمومی شود. تحولاتی مانند تغییر در تیم مدیریت، اعلام استراتژی ها یا محصولات جدید و اعلامیه های سرمایه گذاری ممکن است از افزایش قیمت حمایت کند.

بیشتر بخوانید: پیامدهای انتشار سهام عادی اضافی توسط شرکت

یک تحول منفی در جهت مخالف ممکن است بر قیمت سهام تاثیر بگذارد.

یا اگر یک تحلیلگر گزارش دهد که فروش محصول بالاتر از هدف است، سهام شرکت ممکن است شاهد تغییر قیمت مثبت باشد. زیرا سرمایه گذاران در پاسخ به خرید سهام بیشتری اقدام می کنند.

برعکس، اگر شرکتی ببیند که برخی از محصولاتش با مشتریانش عملکرد ضعیفی دارند، ممکن است ارزش سهام آن کاهش یابد.

دلیل اینکه سرمایه گذاران اخبار و اطلاعیه های شرکت را از طریق پلتفرم افشای عمومی دنبال می کنند، پیش بینی نوسانات احتمالی است.

وقتی سهامی را می خرید، سهامدار آن شرکت می شوید. قیمت گذاری سهام مالکیت نیز بسته به عملکرد شرکت متفاوت است. انتظار نمی رود سهام شرکت هایی که سود کمتر از حد انتظار را اعلام می کنند یا عملکرد ضعیفی دارند، عملکرد بالایی از خود نشان دهند.

در نتیجه تحولات شرکت، تقاضا برای سهام مؤسساتی که سیگنال‌های مثبت می‌دهند افزایش می‌یابد و قیمت‌ها افزایش می‌یابد. تقاضا کاهش می‌یابد و قیمت‌ها برای شرکت‌هایی با انتظارات پایین کاهش می‌یابد.

تحولات بخش نیز به عنوان عاملی در قیمت های بازار سهام نشان داده می شود. به عنوان مثال، رشد بخش بانکی تأثیر مثبتی بر سهام بانک ها دارد.

نظرات یا پیش بینی های مثبت برای یک بخش نیز برای سهام یا ابزارهای سرمایه گذاری مربوطه خوب است. به این دلایل، به نفع شما خواهد بود که در هنگام نظارت بر تحولات شرکت، تحولات بخشی را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: را های تاثیرگذاری شرکت ها بر منافع سهامداران

تاثیر سیاست های اعمال شده توسط بانک های مرکزی بر قیمت بورس

ارزش کلیه ابزارهای سرمایه گذاری معامله شده در بازارها به ویژه ارز خارجی تحت تأثیر تصمیمات بانک های مرکزی کشورها قرار می گیرد.

بنابراین، همه در دنیای سرمایه گذاری، چه بازار سهام یا بازارهای مالی متفاوت، باید تحولات بانک مرکزی را دنبال کنند.

به عنوان مثال، کاهش ارزش پول چین یا افزایش نرخ بهره توسط FED می تواند جهت بازار سهام را تغییر دهد. البته برای این کار باید سایر تحولات اقتصادی را درک کرده و دنبال کنید.

تاثیر سیاست های اعمال شده توسط بانک های مرکزی بر قیمت بورس

اگر شرکتی برای گسترش و توسعه کسب و کار خود پول قرض کند، نرخ بهره بالاتر بر هزینه بدهی تأثیر می گذارد. این می تواند سود شرکت و سود سهام را کاهش دهد که برای اوراق بهادار منفی است. در مواقعی که نرخ‌های بهره از قبل بالاست، سرمایه‌گذاری‌های دارای بهره برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر از سهام هستند.

به عبارت دیگر، صرفاً پیگیری اظهارات بانک‌های مرکزی کافی نیست. همچنین باید بتوانید دلایل پشت آن، انتظارات بازار، عواقب تصمیم گیری و مسائل مشابه را تجزیه و تحلیل کنید.

بیشتر بخوانید: سه ​​روش رایج ارزش گذاری شرکت های خصوصی

تأثیر اقتصاد کشور و عدم قطعیت های سیاسی بر قیمت بورس اوراق بهادار

تاثیر شرکت ها بر قیمت بورس

همانطور که می دانید شرایط اقتصادی و سیاسی به هم مرتبط هستند.

سیر منفی این عوامل یا عدم قطعیت ها باعث کاهش قیمت ها در بورس خواهد شد. این یکی از مهم ترین عوامل برای بررسی چرایی و چگونگی نوسانات بازار سهام است.

تغییرات محلی یا جهانی می تواند بر اقتصاد و قیمت سهام تأثیر بگذارد.

همه گیری را در نظر بگیرید که در پایان سال ۲۰۲۰ شروع شد. در عرض چند ماه، بازارهای مالی وارونه شدند و در حالی که بازارهای سهام سقوط کردند، جهش هایی در قیمت پناهگاه های امن مانند طلا و دلار مشاهده شد.

روی کار آمدن دولت جدید و سیاست‌های جدید ممکن است قیمت‌ها در بازار سهام را بهتر یا بدتر تحت تاثیر قرار دهد.

اگر اطلاعیه های دولت مورد استقبال دنیای کسب و کار و سرمایه گذاری قرار گیرد، قیمت ها افزایش می یابد و اگر منفی شود، بازار سهام سقوط می کند.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در شرکت های بورس (بخش سوم)

وضعیت خوب اقتصاد برای قیمت گذاری در بورس نیز مهم است.

اقتصاد در وضعیت خوب اقتصادی است که در آن اعتماد مصرف کننده بالا باشد و سرمایه گذاری انجام شود نه پس انداز. بنابراین، از بسیاری جهات، آنها به عنوان محرک برای بازار سهام کار می کنند.

مخالفش هم درست است. عدم اطمینان اقتصادی برای شرکت ها، سرمایه گذاران و مصرف کنندگان به طور یکسان منفی است. در این دوره‌های سیاست‌های ریاضتی و افزایش پس‌انداز، اشتها برای بازار سهام که ریسک‌پذیر دیده می‌شود، کم است.

به طور خلاصه، تحولات اقتصادی و سیاسی از جمله عواملی هستند که بر جهت گیری قیمت ها در بورس تاثیر می گذارند.

بلایای طبیعی – جنگ

قیمت سهام یا ابزار سرمایه گذاری در بازار سهام نیز تحت تأثیر رویدادهایی مانند بلایای طبیعی است. بلایای طبیعی یا جنگ می تواند پیامدهای مخربی برای اقتصاد کشور داشته باشد.

پس از زلزله، بازار سقوط کرد و سرمایه گذاران متحمل خسارات هنگفتی شدند. در طول جنگ روسیه و اوکراین، شرایط مشابهی در بازارهای سهام هر دو کشور رخ داد.

بلایای طبیعی یا جنگ‌ها می‌توانند عواقب جدی برای کسب‌وکارها داشته باشند، زیرا به زیرساخت‌ها و سیستم‌هایی وابسته هستند که نمی‌توانند در برابر چنین رویدادهایی مقاومت کنند. این احتمال وجود دارد که موجی از فروش در بازار سهام در نتیجه زیان هنگفت شرکت ها و اقتصاد دولتی آغاز شود.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در شرکت های بورس (بخش دوم)

عوامل کلان اقتصادی

در میان رویدادها و تحولات تأثیرگذار بر بازار، داده های کلان اقتصادی نیز وجود دارد که خودنمایی می کند.

اگرچه بانک های مرکزی و تحولات اقتصادی نیز از جمله عوامل کلان اقتصادی هستند، اما درست است که به طور جداگانه به آنها پرداخته شود. زیرا همه سرمایه گذاران، چه در بازارهای دیگر و چه در بازار سهام، می دانند که داده های کلان اقتصادی چقدر مهم است.

به خصوص مهم ترین داده های تقویم اقتصادی می تواند برای بورس تعیین کننده باشد.

اینها شامل داده هایی مانند تورم، اعتماد مصرف کننده، بودجه، تولید ناخالص داخلی، بهره، بیکاری، اشتغال و تولید صنعتی است.

هر یک از آنها می تواند در قیمت گذاری برای بازار سهام به طور کلی یا برای بخش های خاص موثر باشد. بنابراین، اگر می‌خواهید در بازار سهام کسب درآمد کنید، باید اهمیت داده‌های کلان اقتصادی و نحوه تأثیرگذاری آن‌ها بر بازار را بیاموزید.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در شرکت های بورس (بخش اول)

در نتیجه:

قیمت ها در بازار سهام در درجه اول بسته به عوامل عرضه و تقاضا تغییر می کند. سایر عوامل مرتبط با عرضه و تقاضا نیز مهم هستند. در عناوین بالا در مورد این موارد و اینکه چرا آنها در تعیین قیمت مهم هستند بحث کردیم.

داشتن دانش و تجربه کافی در تعیین پویایی قیمت ها برای شما ضروری است تا سرمایه گذاری خود را در جهت درست هدایت کنید. اگر با در نظر گرفتن این قانون معامله کنید، دستیابی به سود مورد نظرتان را بسیار امکان پذیر می کنید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار اسناد

قیمت ها در بازار سهام

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی داشته باشید.

برنامه سهامداران، نرم افزار سهامداری، نرم افزار امور سهام و سهامداران . نرم افزار امور سهام، برنامه مدیریت امور سهام، نرم افزار مدیریت امور سهام، برنامه تحلیل سهام . نرم افزار مدیریت امور سهام، نرم افزار امور سهامداری، نرم افزار سهامداران، نرم افزار سهام، نرم افزار خرید سهام . برنامه پیش بینی قیمت سهام، برنامه پیشنهاد بهترین سهام، برنامه مدیریت سبد سهام، برنامه ردیابی سهام، اپلیکیشن ردیابی سهام، نرم افزار مدیریت سهام