قوانین طلایی سرمایه گذاری

در این محتوا قوانین طلایی سرمایه گذاری را با شما به اشتراک می گذاریم. در زمان سرمایه گذاری نکات بسیار مهمی وجود دارد که توجه به آنها شما را از خطرات موجود و غیر قابل پیش بینی در بازار حفظ می کند. پس در ادامه مطلب قوانین طلایی سرمایه گذاری با ما همراه باشید تا از این نکات آگاه شوید.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بیشتر بدانید.

اهداف و اولویت های سرمایه گذاری خود را تعیین کنید.

  • انگیزه شما برای سرمایه گذاری چیست؟

  • به عبارت دیگر، اهداف سرمایه گذاری شما چیست؟

مانند هر موضوع دیگری، تعیین اهداف خود در سرمایه گذاری اولین قانون طلایی سرمایه گذاری در مسیر موفقیت است. زیرا اهدافی که تعیین می‌کنید مستقیماً بر انتظارات شما از سرمایه‌گذاری و ریسک‌هایی که می‌توانید بپذیرید و سرمایه‌گذاری خود را هدایت کنید، تأثیر می‌گذارد.

در مورد سامانه تحلیل بازار سهام بخوانید.

زمان سرمایه گذاری خود را انتخاب کنید.

تعیین کنید که چه مدت پول خود را به یک سرمایه گذاری گره می زنید. دوره سرمایه گذاری عامل دیگری است که بر نوع سرمایه گذاری و ریسک هایی که می توانید بپذیرید تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال، شما می خواهید خانه ای بخرید و برای خود هدف گذاری کرده اید که در چند سال آینده پیش پرداخت خانه را دریافت کنید. در این مورد، ممکن است برای شما مناسب نباشد که به سهام یا صندوق های قابل معامله در بورس روی بیاورید. زیرا نوسانات برای مدت کوتاهی در این نوع سرمایه گذاری زیاد است. بنابراین، حساب های پس انداز ممکن است انتخاب منطقی تری برای شما باشد.

اما اگر هدف شما این است که بعد از ۲۵ سال حقوق بازنشستگی دریافت کنید، سهام و صندوق های سرمایه گذاری می توانند در دراز مدت بازدهی بیشتری نسبت به حساب های پس انداز به شما بدهند.

در مورد نرم افزار مدیریت سهام بیشتر بدانید.

در قوانین طلایی سرمایه گذاری یک برنامه سرمایه گذاری داشته باشید.

دز قوانین طلایی سرمایه گذاری یک برنامه سرمایه گذاری داشته باشید.

داشتن یک برنامه سرمایه گذاری به شما این امکان را می دهد که از خود در برابر ضررهای غیرمنتظره محافظت کنید. اگر ایده سرمایه گذاری در بورس را دارید، اول از همه از پیشنهادات سرمایه گذاری که به طور خودجوش به شما می رسد دوری کنید. در چنین شرایطی می توانید نگاهی به سوابق ثبت تجاری شرکت هایی که به شما توصیه می شود بیاندازید.

در مورد نرم افزار سهام بیشتر بدانید.

از قوانین طلایی سرمایه گذاری این است که قبل از اینکه تصمیم بگیرید کجا سرمایه گذاری کنید از افرادی که به آنها اعتماد دارید مشاوره بگیرید.

پس از روشن شدن نیازها و اهداف سرمایه گذاری خود و تصمیم گیری در مورد دوره سرمایه گذاری خود، باقی مانده است که یک برنامه سرمایه گذاری تهیه کنید. شرط اساسی یک طرح در قوانین طلایی سرمایه گذاری، ساختار ریسک است.

ابتدا سرمایه گذاری های کم ریسک را در نظر بگیرید. در این زمینه می توانید مقداری از پول خود را به حساب سپرده مدت دار واریز کنید یا اسناد خزانه خریداری کنید.

در مورد سامانه تحلیل بازار بخوانید.

پس از پیکربندی کم ریسک، می توانید بخشی از سرمایه خود را در ابزارهای سرمایه گذاری با نوسانات بالاتر و همچنین بازدهی بالاتر مانند سهام با ریسک متوسط، تراست های سرمایه گذاری و اوراق قرضه سرمایه گذاری کنید.

توصیه می کنیم پس از اینکه پیکربندی ریسک کم و متوسط ​​خود را انجام دادید، سرمایه گذاری های پرریسک مانند بازارهای فارکس و بورس اوراق بهادار را ارزیابی کنید.

حتی در این مورد، به یاد داشته باشید که همیشه خطر از دست دادن پول سرمایه گذاری شده و همچنین شانس کسب بازده بالا در سرمایه گذاری های پرخطر وجود دارد. زیرا چنین ابزارهای سرمایه گذاری نسبت به تحولات اقتصادی و سیاسی که ممکن است به معنای جهانی رخ دهد بسیار حساس هستند.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد بخوانید.

سبد سرمایه گذاری خود را متنوع کنید.

سبد سرمایه گذاری خود را متنوع کنید.

هر چه ریسک بالاتر باشد، بازده بالاتری دارد. این یکی از موارد اساسی در قوانین طلایی سرمایه گذاری است. متنوع کردن سبد سرمایه گذاری به شما کمک می کند تا با سرمایه گذاری در بخش های مختلف، بازده بیشتری با ریسک کمتر داشته باشید. به طور خلاصه، تعادل ریسک و بازده را به نفع خود تغییر می دهید.

تصمیم بگیرید که چقدر در فرآیند سرمایه گذاری خواهید بود.

اول از همه، اگر فکر می کنید که برای درک بهتر ابزارهای سرمایه گذاری به کمک نیاز دارید، ممکن است به دنبال مشاوره مالی باشید. در فعالیت سرمایه گذاری، هرچه بیشتر بخواهید وارد این فرآیند شوید، زمان بیشتری می برد.

اگر می‌خواهید بر سرمایه‌گذاری خود نظارت داشته باشید و تصمیمات سرمایه‌گذاری خود را بگیرید، خرید و فروش سهام ممکن است برای شما مناسب باشد.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

اگر فکر می کنید نمی توانید وقت زیادی بگذارید یا فکر می کنید سرمایه شما محدود است، می توانید به صندوق های سرمایه گذاری متقابل مراجعه کنید. به لطف صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، پس‌اندازهای محدود سرمایه‌گذارانی مانند شما در یک استخر جمع‌آوری می‌شود و سرمایه‌گذاری‌هایی در اندازه‌هایی که توسط پس‌اندازهای فردی قابل دستیابی نیست، توسط مدیران پرتفوی حرفه‌ای تامین و مدیریت می‌شوند.

در این مرحله، اگر در مورد اینکه کدام صندوق سرمایه گذاری مشترک را انتخاب کنید، کمبود اطلاعاتی احساس می کنید، به شما یادآوری می کنیم که مشاوره مالی دریافت کنید.

در قوانین طلایی سرمایه گذاری کمیسیون ها و هزینه ها را در نظر بگیرید.

در قوانین طلایی سرمایه گذاری کمیسیون ها و هزینه ها را در نظر بگیرید.

صرف نظر از نوع سرمایه گذاری که انتخاب می کنید، کمیسیون ها و هزینه های مختلفی برای معاملاتی که انجام می دهید ایجاد می شود. به عنوان مثال، اگر قرار است در بازار سهام معامله کنید، از شما کارمزد خدماتی مانند افتتاح حساب، کارمزد نگهداری حساب و کمیسیون خرید/فروش دریافت می شود.

حتما بخوانید: عوامل افزایش خطرات در بورس سهام

اگر تصمیم به سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری مشترک دارید، باید هزینه مدیریت صندوق را بپردازید. البته خدمات مشاوره مالی که در مقاله خود چندین بار به شما توصیه کرده ایم قیمتی به نام حق مشاوره دارد. این هزینه ها بسته به اینکه کدام بانک، کدام صندوق یا مشاور را انتخاب می کنید ممکن است متفاوت باشد. برای اینکه از قبل بدانید بابت پورسانت ها و هزینه ها چه می پردازید، لیستی از این هزینه ها را از موسسه یا مشاور مربوطه درخواست کنید.

می توان گفت که قیمت یک محصول، تصوری از کیفیت آن می دهد. در این راستا می توانید فکر کنید که هر چه هزینه ای که از شما درخواست می شود بیشتر باشد، کیفیت خدمات ارائه شده بالاتر خواهد بود. اگرچه این فکر اشتباه نیست، اما خودتان تحقیق کنید تا کیفیت بهتر یا همان خدمات با کیفیت را با همان قیمت یا ارزان تر دریافت کنید.

در قوانین طلایی سرمایه گذاری کارهایی وجود دارد که باید از انجام آنها اجتناب کنید.

توصیه می‌کنیم از ابزارهای سرمایه‌گذاری پرخطر دوری کنید، مگر اینکه ریسک‌های موجود را کاملاً درک کرده و بپذیرید. اگر اصرار دارید که سرمایه‌گذاری‌های پرریسک را در سبد خود بگنجانید، به نفع شماست که ابتدا ساختار ریسک با ابزارهای سرمایه‌گذاری با ریسک پایین و متوسط ​​و سپس ارزیابی سرمایه‌گذاری‌های با ریسک بالا انجام دهید.

ابزارهای سرمایه گذاری را به خوبی تحقیق و درک کنید. در این زمینه، شاید بهتر باشد که برخی از ابزارهای سرمایه گذاری را انتخاب نکنید.

حتما بخوانید: چرا باید امور سهام را مدیریت کنیم؟

۸٫۲۴ ساعت سرمایه گذاری های خود را جلوی صفحه دنبال نکنید.

سبد خود را به طور منظم مرور کنید، اما بازار سهام را به صورت شبانه روزی یا از طریق دستگاه هوشمند خود دنبال نکنید.

مطالعات نشان داده است که سرمایه‌گذارانی که دائماً بازار سهام را از روی صفحه دنبال می‌کنند تمایل به خرید و فروش بیشتری نسبت به دیگران دارند و بنابراین در مقابل سرمایه‌گذارانی که سهام را برای مدت طولانی نگه می‌دارند بازده کمتری دریافت می‌کنند.

اشتباه نکنید، ما نمی گوییم به گذشته نگاه نکنید. بررسی های منظم، حداقل چند بار در سال، به شما اطلاعات کافی در مورد عملکرد سرمایه گذاری های خود می دهد و شما را قادر می سازد تا اقدامات مربوطه را برای دستیابی به اهداف سرمایه گذاری خود انجام دهید.

در مورد نرم افزار امور سهام بیشتر بدانید.

به یاد داشته باشید، شما نباید نسبت به نوسانات بازار واکنش نشان دهید، سعی کنید تصویر بزرگ را ببینید و فعال باشید. در کوتاه مدت همیشه فراز و نشیب در بازارها اتفاق می افتد. نکته مهم این است که بدانید این نوسانات در بلندمدت روند متوسطی دارند و توجه داشته باشید که این روند عموما در جهت صعودی است.

در مورد نرم افزار مدیریت سهام بیشتر بدانید.

قوانین طلایی سرمایه گذاری