سرمایه گذاری سهام: پنج گام برای یادگیری نحوه خرید سهام

سرمایه گذاری سهام: پنج گام برای یادگیری نحوه خرید سهام

تصمیم گرفته اید در بازار سهام سرمایه گذاری کنید و حتی ایده هایی در مورد سهامی که می خواهید بخرید دارید. اما واقعاً چگونه این سهام را خریداری می کنید؟ خوشبختانه، فرآیند خرید اولین سهام شما به صورت آنلاین نسبتا سریع و آسان است. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای شروع سفر سرمایه گذاری سهام  آورده شده است.

در مورد برنامه سهام  بیشتر بدانید.

سرمایه گذاری سهام

پنج گام برای سرمایه گذاری سهام در این محتوا آورده شده است. با استفاده از این موارد و کاربرد آن، روند خرید و ثبت سفارشات خرید سهام خود را با راحتی انجام دهید.

یک حساب کارگزاری باز کنید

ابتدا برای سرمایه گذاری سهام و خرید سهام به یک حساب کارگزاری نیاز دارید. هنگام انتخاب کارگزاری آنلاین سهام، دو عامل اصلی را در نظر بگیرید:

در مورد نرم افزار مدیریت سهام  بیشتر بدانید.

کارگزاری چه چیزی ارائه می دهد:

آیا شرکت کارگزاری هر محصول و خدماتی را که شما نیاز دارید ارائه می دهد؟ برخی از کارگزاری ها منابع آموزشی عالی را برای سرمایه گذاران جدید منتشر می کنند. برخی دیگر دسترسی به تحقیق و ابزارهای تحلیلی سهام را فراهم می کنند. بعضی از کارگزاری های آنلاین شعبه هایی دارند که می توانید به صورت حضوری راهنمایی دریافت کنید. شاید ویژگی های دیگری مانند امکان معامله سهام بین المللی یا خرید سهام کسری برای شما مهم باشد. همه کارگزاری ها اینها را ارائه نمی دهند.

کاربر پسند بودن پلت فرم کارگزاری:

آیا پیمایش پلت فرم کارگزاری آسان است؟ اگر می‌خواهید با استفاده از دستگاه تلفن همراه خود معامله کنید، رابط تلفن همراه کارگزاری باید به خوبی طراحی شود. بسیاری از بزرگ‌ترین کارگزاری‌ها به شما اجازه می‌دهند تا قبل از سرمایه‌گذاری، از بازی پول برای تجربه پلتفرم‌های معاملاتی خود استفاده کنید. بنابراین تعدادی از آنها را امتحان کنید تا تصمیم بگیرید کدام پلتفرم را بیشتر دوست دارید.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

تصمیم بگیرید کدام سهام را می خواهید بخرید

بدون عمیق‌تر شدن بسیاری از روش‌های ممکن برای تجزیه و تحلیل و انتخاب سهام برای خرید، قدم بعدی این است که تعیین کنید کدام سهام را می‌خواهید خریداری کنید.

چند نکته:

از استراتژی «خرید و نگه داری» پیروی کنید:

فقط سهامی را بخرید که می‌خواهید سال‌ها مالک آن باشید. سهام را فقط به این دلیل نخرید که فکر می کنید در چند هفته یا چند ماه آینده عملکرد خوبی خواهد داشت.

دارایی های خود را متنوع کنید:

تمام پول خود را فقط در یک یا دو سهام قرار ندهید. حتی اگر برای شروع فقط مقدار نسبتا کمی پول سرمایه گذاری می کنید، با خرید چند سهم از چندین سهام مختلف، سبد خود را متنوع کنید. با ظهور تجارت بدون کمیسیون، داشتن سهام بسیاری از شرکت های مختلف هزینه اضافی را متحمل نمی شود.

در مورد نرم افزار اسناد بخوانید.

تصمیم بگیرید که چه تعداد سهم بخرید

تصمیم بگیرید که چه تعداد سهم بخرید

برای تعیین تعداد سهامی که باید بخرید، ابتدا تصمیم بگیرید که می خواهید در هر سهمی که به آن علاقه دارید چقدر پول سرمایه گذاری کنید. سپس این مقدار را بر قیمت فعلی سهام تقسیم کنید. شما می توانید با جستجوی نماد سهام یا نام شرکت، قیمت سهام را در پلت فرم کارگزاری خود پیدا کنید.

در مورد نرم افزار سهام  بیشتر بدانید.

اگر کارگزاری شما سهام کسری را معامله می کند، می توانید هر مقدار از سهام را بدون توجه به قیمت سهام آن خریداری کنید. بسیاری از کارگزاری‌ها سهام کسری را نمی‌خرند یا نمی‌فروشند. بنابراین در این صورت باید به نزدیک‌ترین تعداد سهام برگردید تا مشخص کنید چه تعداد سهام می‌توانید بخرید.

به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید ۱۰۰۰ دلار در مایکروسافت سرمایه گذاری کنید (NASDAQ:MSFT). شما قیمت سهام مایکروسافت را بررسی می کنید و متوجه می شوید که ۱۴۹٫۵۰ دلار است. تقسیم ۱۰۰۰ دلار بر این قیمت سهم نشان می دهد که می توانید تا ۶٫۷ سهم بخرید. با فرض اینکه کارگزاری شما سهام کسری را معامله نمی کند، باید شش سهم از سهام مایکروسافت را خریداری کنید.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

نوع سفارش را انتخاب کنید

انواع مختلف سفارش برای سرمایه گذاری سهام و خرید سهام وجود دارد. نوع سفارشی که برای خرید سهام انجام می دهید شرایطی را مشخص می کند که می خواهید کارگزار شما از طرف شما معامله کند. قرار دادن “سفارش بازار” که به کارگزار شما دستور می دهد سهام را فورا و با بهترین قیمت موجود خریداری کند، معمولا بهترین نوع سفارش برای سرمایه گذاران خرید و نگهداری است.

با این حال، ممکن است به جای آن بخواهید یک «سفارش حد» قرار دهید، که به کارگزار شما حداکثر قیمت سهامی را که مایل به پرداخت آن هستید نشان می دهد. به عنوان مثال، اگر سهامی در حال حاضر با قیمت ۲۰٫۵۰ دلار به ازای هر سهم معامله می شود، و شما می خواهید آن را تنها زمانی بخرید که قیمت آن کمتر از ۲۰ دلار باشد. در این صورت یک سفارش محدود قرار می دهید. کارگزار شما فقط در صورتی از طرف شما معامله می کند که قیمت سهام به زیر ۲۰ دلار کاهش یابد.

در مورد نرم افزار سهامداری بیشتر بدانید.

سفارش سهام را با کارگزاری خود انجام دهید

برای ثبت سفارش سهام، به بخش مربوطه از بستر کارگزاری خود دسترسی پیدا کرده و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. چه می خواهید سهام بخرید یا بفروشید، یا مقدار دلار یا چند سهم را می خواهید، کارگزاری شما معمولاً نام شرکت یا سهام را می پرسد.

پس از زدن دکمه “سفارش”، خرید سهام شما باید در عرض چند ثانیه انجام شود (اگر نوع سفارش، سفارش بازار باشد). سبد شما باید فوراً به روز شود تا مالکیت سهام تازه خریداری شده را منعکس کند.

در مورد نرم افزار امور سهام  بیشتر بدانید.

سرمایه گذاری سهام