سفته بازان معروف جهان

سفته بازان معروف جهان

نمونه های حدس و گمان (سفته بازی) و سفته بازان معروف جهان در این محتوا معرفی و بررسی شده اند. در ادامه همراه ما باشید.

معروفترین سفته بازان جهان

ما در مورد این سوال که حدس و گمان و یا سفه بازی چیست در شماره های قبلی مقاله به تفصیل بحث کرده ایم. حال اجازه دهید موضوع را با برخی از دلالان مشهور جهان و نمونه هایی از حدس و گمان ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: سفته بازی در بورس به چه معناست؟ (بخش اول)

مایکل بری:

یکی از شناخته‌شده‌ترین سفته‌بازان تمام دوران، مایکل بری، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری ریسکی است. که الهام‌بخش فیلم The Big Short در سال ۲۰۱۵ بود. او به دلیل پیش‌بینی حباب در سهام فناوری بیش از حد ارزش‌گذاری شده در اوایل دهه ۲۰۰۰ به شهرت رسید.

بری تا پایان سال ۲۰۰۴، ۶۰۰ میلیون دلار پول را با توجه به استراتژی های سفته بازی به دست آورد.

این بازده را تا حدی با فروش کوتاه سهام های فناوری بیش از حد ارزش گذاری شده در اوج حباب اینترنت به دست آورد. او همچنین یکی از اولین سرمایه گذارانی بود که بحران وام مسکن را که بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ رخ داد، پیش بینی کرد و از آن سود برد.

زمانی که نرخ‌های بهره افزایش یافت و دارندگان وام مسکن دیگر قادر به پرداخت هزینه‌های مسکن خود نبودند، میلیون‌ها مالک مسکن نکول کردند. این باعث فروپاشی تقریباً کل بازار مسکن ایالات متحده شد. سپس، بحران جهانی سال ۲۰۰۸ با یک اثر دومینو آغاز شد.

گفته می شود که بری از گمانه زنی های پیرامون این حادثه بین ۱۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار درآمد داشته است.

بیشتر بخوانید: سفته بازی در بورس به چه معناست؟ (بخش دوم)

سفته بازان معروف جهان: جورج سوروس

یکی از نام هایی که با مطرح شدن حدس و گمان به ذهن می رسد، میلیاردر معروف جورج سوروس است. میلیاردر مجارستانی یهودی الاصل در سال ۱۹۵۶ به آمریکا مهاجرت کرد و اولین کاری که انجام داد معاملات آربیتراژ بود.

او یک سهم یا ارز را در جایی که ارزان بود می خرید و همزمان آن را در جایی که گران بود می فروخت.

در مدت کوتاهی خود را در دنیای مالی ثابت کرد و به لطف صندوق سرمایه گذاری بین المللی که تأسیس کرد، صاحب ثروت بزرگی شد. سوروس بزرگترین شرط زندگی خود را در سال ۱۹۹۲ انجام داد.

سوروس با حدس و گمان در برابر پوند انگلیس، ۱۰ میلیارد دلار استرلینگ فروخت و مارک خرید. اگرچه بانک انگلستان سعی کرد از کاهش استرلینگ جلوگیری کند، اما ابزارهای موجود در اختیارش کافی نبود.

با شتاب گرفتن کاهش توسط سوروس، پوند در ۱۶ سپتامبر ۱۹۹۲ (چهارشنبه سیاه) ۱۶ درصد ارزش خود را از دست داد. سفته باز معروف از این کاهش یک میلیارد دلار درآمد کسب کرد. این اتفاق باعث شناخته شدن او در سراسر جهان شد.

سفته بازان معروف جهان

بیشتر بخوانید: سفته باز در بورس به چه کسی می گویند؟

جسی لیورمور

لیورمور که از ۱۴ سالگی برای کسب درآمد اضافی شروع به سرمایه گذاری در بورس کرد، در طول زندگی خود از طریق بازار سهام امرار معاش کرده است. جسی لیورمور، دلال بدنام قرن بیستم، حدس و گمان را اینگونه تعریف کرد:

یک سفته باز سرمایه گذار نیست. هدف او این نیست که بازدهی ثابتی از پول خود با نرخ خوب دریافت کند. بلکه سود بردن از افزایش یا کاهش قیمت هر چیزی است که در مورد آن حدس و گمان می زند.

کتاب معروف بورس “خاطرات یک سفته باز سهام” در مورد جسی لیورمور نوشته شده است.

لیورمور همچنین اظهار داشت که سفته بازی کاری سخت و طاقت فرسا است. وی گفت: یک سفته باز باید همیشه سر کار باشد وگرنه به زودی شغلی نخواهد داشت.

لیورمور اولین سود بزرگ خود به مبلغ ۱۰۰۰ دلار را در سن ۱۵ سالگی به دست آورد. در ۲۰ سالگی ۱۰۰۰۰ دلار درآمد داشت.

لیورمور با ادامه کسب و از دست دادن پول، ثروتی به دست آورد که در نهایت در سال ۱۹۲۹ به اوج خود رسید. او از سقوط بازار سهام استفاده کرد و ۱۰۰ میلیون دلار درآمد داشت.

بیشتر بخوانید: سفته بازان در بازار سهام چه می کنند؟

سفته بازان معروف جهان: پل تودور جونز

او بنیانگذار شرکت سرمایه گذاری تودور، یکی از صندوق های تامینی پیشرو در جهان است.

یکی از اولین و بزرگترین دستاوردهای جونز پیش بینی دوشنبه سیاه در سال ۱۹۸۷ بود و او در طول این رویداد پول خود را با پوزیشن های فروش بزرگ سه برابر کرد.

تودور جونز پس از کسب حدود ۱۰۰ میلیون دلار از فروش سهام در طول سقوط بازار در سال ۱۹۸۷ به شهرت رسید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار اسناد

سفته بازان

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی داشته باشید.

برنامه سهامداران، نرم افزار سهامداری، نرم افزار امور سهام و سهامداران . نرم افزار امور سهام، برنامه مدیریت امور سهام، نرم افزار مدیریت امور سهام، برنامه تحلیل سهام . نرم افزار مدیریت امور سهام، نرم افزار امور سهامداری، نرم افزار سهامداران، نرم افزار سهام، نرم افزار خرید سهام . برنامه پیش بینی قیمت سهام، برنامه پیشنهاد بهترین سهام، برنامه مدیریت سبد سهام، برنامه ردیابی سهام، اپلیکیشن ردیابی سهام، نرم افزار مدیریت سهام