چگونه می توانید تجارت روزانه را یاد بگیرید؟

چگونه می توانید تجارت روزانه را یاد بگیرید؟

موثرترین راه برای یادگیری تجارت روزانه، تمرین روزانه است. باز هم، مهم است که استراتژی معاملاتی روزانه را تعیین کنید که بهترین کار را برای شما دارد و آن را در تمرین روزانه خود بگنجانید. متداول ترین استراتژی های معاملاتی روزانه، اسکالپینگ و شکست است.

اسکالپینگ چیست؟

ایده اسکالپینگ این است که تعداد زیادی از معاملات را در مدت زمان بسیار کوتاه انجام دهید، هر کدام کمتر از ۱۰ پیپ سود کسب کنید. اما در عین حال ضررهای احتمالی را پایین نگه دارید. اگر با اصطلاح پیپ آشنایی ندارید، توضیح مختصری در اینجا آورده ایم:

بیشتر بخوانید: اسکالپینگ چیست؟

پیپ به معنای “درصد در امتیاز” است.

در معاملات فارکس، این اصطلاح کوچکترین تغییر قیمت را برای جفت ارز مورد نظر، به استثنای چند استثنا مانند ین ژاپن، توصیف می کند. اکثر جفت ارزها با ۵ رقم اعشار نشان داده می شوند – در این مورد، رقم ۴ اعشار، پیپ است.

برای مثال، اگر جفت ارز GBP/USD از ۱٫۴۵۵۸ به ۱٫۴۵۵۹ افزایش یابد، این تفاوت (۱٫۴۵۵۹-۱٫۴۵۵۸) = ۰٫۰۰۰۱ است. قیمت یک پیپ افزایش یافته است. برای معامله گرانی که زمان زیادی در اختیار دارند، این یک استراتژی بسیار جذاب است.

بیشتر بخوانید: معاملات روزانه چیست؟

استراتژی شکست دوباره به دنبال حرکات قوی بازار ناشی از انباشت قیمت است.

این حرکات اغلب به طور غیرمنتظره یا در پاسخ به بیانیه های مطبوعاتی رخ می دهند. در اینجا معامله‌گر می‌خواهد موقعیتی را در جهت حرکت قابل توجه باز کند تا سود قابل توجهی از شکست کسب کند.

این استراتژی مخصوصاً زمانی مفید است که رویدادهای اقتصادی و سیاسی را که بر بازارها تأثیر می گذارد دنبال کنید، اما در طول روز وقت ندارید به نمودار نگاه کنید.

یک معامله گر روزانه که از یک استراتژی برک آوت استفاده می کند، معمولاً معاملات کمتری را نسبت به یک معامله گر روزانه اسکالپینگ انجام می دهد. با این حال، این یک استراتژی عالی و اثبات شده است که می توانید آن را نیز در یک حساب آزمایشی آزمایش و تمرین کنید. بعداً به جزئیات بیشتر در مورد هر دو استراتژی خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: آیا می توان از معاملات روزانه درآمد کسب کرد؟

تجارت روزانه چطور انجام می شود؟

قبل از اینکه وارد بخش فنی راهنمای خود شویم، می‌خواهیم اصول اولیه‌ای را به شما بگوییم که به عنوان یک معامله‌گر روزانه باید بدانید:

صرف نظر از مشخصات ریسک خود، همیشه باید استراتژی های معاملاتی روزانه خود را ابتدا در یک حساب آزمایشی رایگان آزمایش کنید یا مقداری بک تست انجام دهید.

مهمترین ابزار سرمایه گذار روزانه تحلیل تکنیکال است.

برخلاف یک معامله گر بلند مدت، یک معامله گر روزانه نمی تواند حرکت ۱۰ پیپ را نادیده بگیرد. این ۱۰ پیپ می تواند تفاوت بین یک روز برد و باخت را ایجاد کند. البته چنین حرکتی باید ابتدا اتفاق بیفتد، که در شرایطی که بازار نقدینگی بیشتری دارد، احتمال بیشتری دارد.

اگر بازار نقدینگی نداشته باشد، ممکن است سفارشی با قیمت درخواستی اجرا نشود. به همین دلیل است که برخی از معامله گران روز فقط ابزارهای خاص و فقط در بازه های زمانی معین معامله می کنند.

بیشتر بخوانید: تجزیه و تحلیل سهام (تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال)

مهمترین عوامل استراتژی معاملات روزانه شما نوسانات و نقدینگی است.

نوسانات بازار نشان می دهد که حرکت قیمت چقدر قوی است. سطح مشخصی از نوسانات برای معاملات روزانه مورد نیاز است. در غیر این صورت حرکتی برای معاملات وجود نخواهد داشت. این امر تا حدودی انتخاب ابزارهای مالی مناسب برای تجارت روزانه را محدود می کند.

برای به حداقل رساندن ضرر و در نتیجه به حداکثر رساندن سود باید از استراتژی های معاملاتی یک یا چند روزه استفاده کرد. از آنجایی که شرایط بازار روز به روز تغییر می کند، باید بتوانید آنها را درک کرده و دنبال کنید. برای اینکه بتواند موفق بماند، یک معامله گر روزانه موفق معمولاً باید هر چند روز یک بار یک استراتژی جدید ایجاد کند یا حداقل یک استراتژی موجود را با شرایط فعلی بازار تطبیق دهد.

بیشتر بخوانید: نوسانات ارز در فارکس برای پوشش اقتصادی و مدیریت سهام

خلاقیت و سازگاری ویژگی هایی هستند که می توانند در تجارت روزانه بسیار مفید باشند.

استراتژی های تجارت روزانه متفاوتی وجود دارد. برخی از معامله گران روز اخبار و انتشارات مرتبط اقتصادی را هدف قرار می دهند. در حالی که برخی دیگر فقط در هنگام باز شدن بازارهای سهام معامله می کنند.

بیشتر بخوانید: سامانه مودیان پرشین رایگان

تجارت روزانه چطور انجام می شود؟

استراتژی تجارت روزانه ۱: دنبال کردن روند

برای یک معامله گر بی تجربه، استراتژی دنبال کردن روند ساده ترین روش در تجارت روزانه است. شما به دنبال حرکات قوی با حجم زیاد هستید و روند را دنبال می کنید. اگرچه این استراتژی معاملاتی روزانه برای مبتدیان مناسب است. اما نیاز به نظم و کنترل بالایی دارد تا بهترین زمان برای باز کردن و بستن موقعیت ها را پیدا کنید.

تجارت روزانه گاهی به عنوان سریع ترین راه برای کسب درآمد در بازار سهام توصیف می شود. با این حال، ناگفته نماند که این یک شکل پیچیده از تجارت است که یادگیری آن اغلب آسان نیست و دارای درجه بالایی از ریسک است.

بیشتر بخوانید: نرم افزار حضور و غیاب رایگان

استراتژی تجارت روزانه ۲: عقب نشینی

معکوس شدن روند استراتژی نام های مختلفی دارد: معامله معکوس یا معامله عقبگرد. این استراتژی معاملاتی روز برای مبتدیان مناسب نیست. زیرا شما برخلاف روند معامله می کنید. شما باید بتوانید از قبل یک تغییر روند احتمالی را تشخیص دهید.

شما باید نه تنها تغییر جهت قیمت، بلکه قدرت آن را نیز پیش بینی کنید. این امر مستلزم تجربه زیاد، دانش عمیق از بازار مورد نظر و رویکردی معمول برای معاملات قیمت است.

بیشتر بخوانید: استراتژی های سرمایه گذاری

استراتژی تجارت روزانه ۳: Scalping

اسکالپینگ یک استراتژی معاملاتی است که سعی می کند از طریق نوسانات کوچک قیمت، سودهای کوچک زیادی را از بازار خارج کند. در بازه های زمانی کوچک، ثانیه ها و دقیقه ها معامله می شود. اسکالپرها به بسیاری از تراکنش ها متکی هستند، بنابراین رویکرد کمی داشته باشید.

این یک سبک معاملاتی بسیار سریع است و بنابراین می تواند بسیار هیجان انگیز باشد، اما با افزایش ریسک نیز همراه است. یک اسکالپر باید با نرخ ضربه بالا کار کند تا بتواند از سودهای کوچک زیادی برای جبران چند معامله از دست رفته استفاده کند. احتمالاً سخت ترین بخش اسکالپینگ، بستن معاملات بازنده است. اسکالپر نباید منتظر بماند و امیدوار باشد که در نهایت بازار دوباره به سمت او حرکت کند.

بیشتر بخوانید: استراتژی های سرمایه گذاری بلندمدت

اگر می خواهید در مورد اسکالپینگ بیشتر بدانید، باید نوعی حس ششم را برای بازار ایجاد کنید:

در حال حاضر کدام بازارها دارای نوسانات بالایی هستند؟

آیا نقدینگی کافی وجود دارد؟

آیا اجرای سریع سفارش تضمین شده است؟

اگر به اسکالپینگ تسلط داشته باشید، بدون توجه به اینکه در چه بازاری هستید، بدون توجه به اینکه در چه بازاری هستید، مطمئناً سودآورترین استراتژی است. با این حال، باید دائماً ریسک را محدود کنید. زیرا فرصت ها و ریسک ها همیشه دست به دست هم می دهند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار اسناد

تجارت روزانه

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سرمایه گذاری سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی خواهید داشت.

برنامه سهامداران، نرم افزار سهامداری، نرم افزار امور سهام و سهامداران . نرم افزار امور سهام، برنامه مدیریت امور سهام، نرم افزار مدیریت امور سهام، برنامه تحلیل سهام . نرم افزار مدیریت امور سهام، نرم افزار امور سهامداری، نرم افزار سهامداران، نرم افزار سهام، نرم افزار خرید سهام . برنامه پیش بینی قیمت سهام، برنامه پیشنهاد بهترین سهام، برنامه مدیریت سبد سهام، برنامه ردیابی سهاماپلیکیشن ردیابی سهام، نرم افزار مدیریت سهام . برنامه مدیریت پرتفولیو، برنامه مدیریت سهام در بورسنرم افزار مدیریت سهام اندروید، نرم افزار مدیریت سبد سرمایه گذاری، برنامه مدیریت سبد سرمایه گذاری . برنامه مدیریت سبد سهام در بورس، نرم افزار مدیریت پورتفولیو