توزیع کارگزاری، تجزیه و تحلیل مبادله

توزیع کارگزاری، تجزیه و تحلیل مبادله

در این مقاله به شما در مورد تجزیه و تحلیل و تسویه و توزیع کارگزاری می گوییم. هنگام خرید سهم و تصمیم به سرمایه گذاری در سهام، اولین مکان هایی که باید به آن توجه کنید، بخش توزیع و تسویه شرکت کارگزاری است.

بیشتر بخوانید: مدیریت بازار سهام؛ نکات مهم

توزیع کارگزاری به چه معناست؟

تسهیم شرکت کارگزاری جدولی است که سهام شرکت های کارگزاری را نشان می دهد که معاملات خرید و فروش سهام معامله شده را در این معاملات انجام می دهند

توزیع کارگزاری چیست؟

تسهیم کارگزاری نموداری است که میزان خرید و فروش یک سهام توسط شرکت های کارگزاری فعال در معاملات سهام را نشان می دهد. صفحه‌ای که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری که سهام X را از شرکت‌های کارگزاری خرید و فروش کرده است، چقدر خرید و فروش کرده است، صفحه توزیع کارگزاری نامیده می‌شود.

چگونه می توان تجزیه و تحلیل توزیع کارگزاری را انجام داد؟

با تغییر محدوده تاریخ، می توانید معاملات معاملاتی را در تاریخ های مختلف مشاهده کنید.

مهمترین جایی که باید به خصوص در موقعیت های میان مدت و کوتاه مدت خود دنبال کنید، توزیع کارگزاری است.

به منطقه ای تبدیل می شود که هر از چند گاهی از آن بازدید می کنید، اما گاهی اوقات فروش منطقه ای که در توزیع کارگزاری ظاهر می شود صحیح نیست.

به عنوان مثال، اگر بازیکن کالاهای خریداری شده را به حساب دیگری منتقل کند، شما این مورد را در آنجا نخواهید دید.

پس کارگزاری چه اهمیتی دارد؟ این سوال به ذهن شما خطور کرده است.

در این مرحله، پارتیشن swap به کمک شما می آید و وقتی از هر دو با هم استفاده کنید، خواهید دید که چگونه این مشکل حل می شود.

بیشتر بخوانید: سواپ در بورس و فارکس چیست؟ (بخش اول)

توزیع شرکت کارگزاری بورس را کجا باید دید؟

توزیع کارگزاری از طریق ماتریس بررسی می شود. همچنین می توانید بدون خرید برنامه خاصی به توزیع کارگزاری در وب سایت های ارائه شده توسط بانک ها و شرکت های کارگزاری مراجعه کنید.

شرکت های کارگزاری معمولاً خدمات زیر را ارائه می دهند:

اطلاعات موجود در توزیع شرکت کارگزاری:

شرکت کارگزاری: نام شرکت کارگزاری که معامله را انجام می دهد.

مبلغ خرید: مقدار خریداری شده توسط شرکت کارگزاری برای سهام در ساعات معاملاتی آن روز.

مبلغ فروش: تعداد سهام فروخته شده توسط شرکت کارگزاری در ساعات معاملاتی آن روز.

مقدار خالص: مبلغ خالصی است که شرکت کارگزاری در ساعات معاملاتی آن روز برای سهام خرید یا فروخت (مبلغ خرید – مبلغ فروش).

حجم معاملات کل: تعداد کل معاملات انجام شده برای سهام در ساعات معاملاتی آن روز.

درصد: نسبت مبلغ خالص معاملات شرکت کارگزاری به کل حجم معاملات آن.

بیشتر بخوانید: سواپ در بورس و فارکس چیست؟ (بخش دوم)

توزیع کارگزاری به چه معناست؟

صرافی چیست؟

تسویه سهام به فرآیند مورد نیاز برای انجام معاملات خرید و فروش سهام در بورس اوراق بهادار اشاره دارد. این فرآیند شامل ترتیب دادن معاملات بین خریداران و فروشندگان سهام، اوراق بهادار و نقل و انتقال پول است.

تسویه حساب در بورس چیست؟

تسویه در بازار سهام فرآیندی است که در آن خریدار و فروشنده بر سر یک اوراق بهادار (سهام، اوراق قرضه و غیره) توافق می کنند و مالکیت و پول این اوراق تغییر می کند. به بیان ساده، این فرآیند انتقال پولی است که سرمایه گذار هنگام خرید سهام پرداخت می کند به فروشنده و سهام فروخته شده توسط فروشنده به سرمایه گذار.

بیشتر بخوانید: تسویه ناخالص در بورس چیست؟ چه تاثیری بر سهام دارد؟

مانده تسویه در بورس چه زمانی به حساب واریز می شود؟

طبق سیستم T+2 انجام می شود. بنابراین، ۲ روز کاری طول می‌کشد تا یک سرمایه‌گذار سهام بخرد و پولش به حسابش واریز شود. در برخی موارد، سیستمی به نام تسویه ناخالص نیز ممکن است اعمال شود. در تسویه ناخالص، خریدار باید برابر قیمت خرید سهام وجه نقد در حساب خود داشته باشد و فروشنده نیز برای فروش سهام در حساب خود داشته باشد. هنگامی که این معامله اتفاق می افتد، سهام و پول در همان روز تغییر می کنند.

آیا می توان سهام را با پول در سوآپ خریداری کرد؟ دوره تسویه T2 چیست؟

خیر، معمولاً نمی توانید با پول صرافی سهام جدید بخرید. دلیل این امر این است که فرآیند تسویه طبق سیستم T+2 انجام می شود. در سامانه T+2، خرید سهام و واریز پول سرمایه‌گذار به حسابش، ۲ روز کاری زمان می‌برد. در این دوره ممکن است قیمت سهام تغییر کند و سرمایه گذار متحمل ضرر شود. هدف اصلی مبادله سهام این است که اطمینان حاصل شود که سهام به روشی قابل اعتماد تغییر می کند. این فرآیند ممکن است شامل مراحل زیر باشد:

بیشتر بخوانید: مفهوم زمان در بازار سهام به چه معناست؟ (Time)

سفارش خرید و فروش وارد می شود:

سرمایه گذاران سفارش خرید یا فروش سهام را از طریق بسترهای بورس یا کارگزاری انجام می دهند. این سفارش ها به خرید یا فروش مقدار مشخصی از سهام به قیمت مشخص با شناسایی خریداران و فروشندگان اشاره دارد.

تطبیق:

شرکت صرافی یا کارگزاری سفارشات خرید و فروش را در شرایط مناسب مطابقت می دهد. فرآیند تطبیق، سفارش های خرید را با سفارش های فروش مقایسه می کند و معاملات را در شرایط مناسب انجام می دهد.

معادله مبادله ای:

معامله مبادله ای برای انجام انتقال سهام و پول بین خریدار و فروشنده آغاز می شود. در این مرحله خریدار سهام را به فروشنده پرداخت می کند و سهام منتقل می شود.

فرآیند مبادله انجام می شود:

در نتیجه فرآیند مبادله، سهام به خریدار تحویل داده می شود و پرداخت انجام می شود و به حساب فروشنده واریز می شود. این تضمین می کند که معامله انجام شده و هر دو طرف به تعهدات خود عمل می کنند.

معاملات مبادله سهام تابع مقررات و تدابیر امنیتی تعیین شده توسط بورس ها و شرکت های کارگزاری است. به این ترتیب معاملات به صورت امن و منظم انجام می شود و اطمینان فعالان بازار افزایش می یابد.

چگونه می توان تجزیه و تحلیل تبادل انجام داد؟

EXCHANGE ANALYSIS روشی است که باید توسط سرمایه گذارانی که سهام بلندمدت می خرند، استفاده شود. در مبادله سهام خریداری شده پس از ۲ روز به دلیل t2 منعکس می شود. با توجه به تفاوت های زمانی فوق، در حالی که توزیع کارگزاری نتایج بهتری را برای یک دیدگاه کوتاه مدت می دهد، نگاه کردن به بورس نتایج بهتری را برای سرمایه گذاری بلندمدت می دهد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با نرم‌افزار مدیریت پورتفولیو پارس سیستم آشنا

CLEARING ANALYSIS مکانی است که می توانید به راحتی حرکات را مشاهده کنید.

زیرا مدت ها به نقل و انتقالات کسانی که سهام را حمل می کنند نگاه می کنید. به عنوان مثال، ما ۱۰ میلیون لات در شرکت کارگزاری خریدیم و آنها را به صورت ۲ میلیون لات در سایر حساب های خود پخش کردیم. شما نمی توانید سهام منتقل شده را در توزیع شرکت کارگزاری مشاهده کنید. تجزیه و تحلیل سواپ و توزیع کارگزاری مانند همکارانی هستند که مکمل یکدیگر هستند و یکدیگر را تایید می کنند.

هنگام انجام تجزیه و تحلیل EXCHANGE ANALYSIS، وارد کردن تاریخ ۲ روز پس از تاریخ ورود به شرکت کارگزاری، نتایج دقیق تری را ارائه می دهد. اگر تفاوت بین تجزیه و تحلیل تسویه بر اساس گردش واقعی یک سهم و توزیع شرکت کارگزاری میلیونی نیست، لازم نیست زیاد در این مورد نگران باشید. نتایج ممکن است همیشه دقیقاً یکسان نباشد یا بهتر است بگوییم که به این شکل برای شما ظاهر می شود. دلیل این امر این است که موسسه خریدار سهام بیش از یک حساب اصلی و حساب معامله گر دارد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار اسناد

توزیع کارگزاری

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سرمایه گذاری سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی خواهید داشت.

 نرم افزار مدیریت امور سهام

برنامه سهامداران

 نرم افزار امور سهام و سهامداران

 نرم افزار امور سهام

برنامه مدیریت امور سهام

سامانه مدیریت سبد سهام

برنامه تحلیل سهام

 نرم افزار مدیریت امور سهام

سامانه سهامداران

نرم افزار امور سهامداری

سامانه امور سهام و سهامداران

 نرم افزار سهامداران

سامانه امور سهام

 نرم افزار سهام

 نرم افزار خرید سهام

برنامه پیشنهاد بهترین سهام

بهترین برنامه پیشنهاد سهام

 برنامه پیش بینی قیمت سهام

 برنامه مدیریت سبد سهام

 نرم افزار سهامداری

اپلیکیشن ردیابی سهام

 نرم افزار مدیریت سهام

برنامه مدیریت پرتفولیو

 نرم افزار مدیریت سهام اندروید

برنامه مدیریت سهام در بورس

نرم افزار مدیریت سبد سرمایه گذاری

برنامه مدیریت سبد سرمایه گذاری

نرم افزار مدیریت پورتفولیو

برنامه مدیریت سبد سهام در بورس

برنامه ردیابی سهام