ده شرکت با ارزش جهان و سهام آنها (بخش اول)

ده شرکت با ارزش جهان و سهام آنها (بخش اول)

شرکت هایی که در سراسر جهان به دلیل عملکرد و توسعه خود شناخته می شوند، مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته اند. محتوای ما شامل اطلاعاتی در مورد ده شرکت با ارزش جهان و سهام آنها است. فناوری که امروزه شیوه زندگی ما را کاملاً تغییر داده است، یکی از بخشهای مهمی است که اقتصاد را زنده نگه می دارد. به این ترتیب، سرمایه گذاران در هر رده سنی نیز به شرکت ها و غول های فناوری علاقه دارند.

در مورد نرم افزار سهام بیشتر بدانید.

اگرچه اکثر این شرکتها که با ارزش بازار و عملکرد خود در این صنعت نام خود را به دست آورده اند، توسط ایالات متحده میزبانی می شوند، برخی از آنها در نقاط مختلف جهان فعالیت می کنند. آنها با انواع سرمایه گذاری هایی که انجام می دهند، فرصت های جایگزینی را برای سرمایه و همچنین اطلاعاتی در مورد وضعیت بازار ارائه می دهند. در زیر، نگاهی خواهیم داشت به ده شرکت با ارزش جهان و سهام آنها، که به دلیل شبکه گسترده بازار مشهور هستند.

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

مایکروسافت

مایکروسافت

  • نام کامل: شرکت مایکروسافت

  • دفتر مرکزی: ردموند، واشنگتن، ایالات متحده

  • بورس معامله شده: بورس نزدک

  • کد بورس اوراق بهادار: MSFT

  • ارزش بازار: ۱۰۴۵ میلیارد دلار

مایکروسافت، که بازار فناوری را با دستگاه های هوشمند افزایش داده است. صاحب بسیاری از محصولات آشنا مانندWindows ، Office ، Xbox ، Windows Phone ، Bing ، Security Essentials ، OneDrive ، Enterprise Software است. موسس آن بیل گیتس است.

گیتس با رتبه دوم در میان ثروتمندترین میلیاردرهای جهان، نقش مهمی در رساندن این شرکت به موقعیت فعلی خود ایفا کرد.

سیستم عامل ویندوز که در سالهای اولیه تاسیس ایجاد شد، راه را برای موفقیت های بعدی این شرکت هموار کرد. سیستم مورد بحث توسعه یافته است و امروزه در همه رایانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در مورد نرم افزار سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

خدمات مایکروسافت امروزه فقط برای رایانه ها نیست. بلکه در زمینه سیستم عامل ها و ابزارهای توسعه سرورها، بازی ها، تلفن های هوشمند و سایر محصولات هوشمند نیز خدمات ارائه می دهد.

عملکرد سهام ۵ ساله شرکت به شرح زیر است:

در حال حاضر هر سهم آن ۲۱۳٫۶۷ دلار معامله می شود. سرمایه گذاران می توانند با خرید سهام مایکروسافت از پس انداز خود استفاده کنند.

اپل

شرکت اپل

  • نام کامل: Apple Inc.

  • دفتر مرکزی: کوپرتینو، کالیفرنیا، ایالات متحده

  • بورس معامله شده: بورس نزدک

  • کد معامله مبادله: AAPL

  • ارزش بازار: ۱٫۰۰۳ میلیارد دلار

اپل بدون شک اولین برندی است که در مورد غول های برجسته فناوری به ذهن می آید. شرکتی که از اول آوریل ۱۹۷۶ خدمت می کند. این شرکت توسط استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین تاسیس شد.

در ۳ ژانویه ۱۹۷۷ ، Apple Computer، Inc. تبدیل به شرکت سهامی شد اما در سال ۲۰۰۷ قسمت کامپیوتر حذف شد.

همانطور که مشخص است، اپل که دارای محدوده کاری گسترده ای در بازار رایانه و تلفن های هوشمند است، با گوشی های آیفون توانسته محبوبیت خود را در سراسر جهان گسترش دهد. اپل، یکی از موفق ترین و شناخته شده ترین برند های امروزی، باعث تغییر در سایر بخش ها شده است.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

با توسعه سیستم عامل های موفق مانند MacOS و iOS ، اپل نیز با گردش مالی بالا تقاضا دارد. از سپتامبر ۲۰۱۲، این شرکت از نظر ارزش بازار سهام با ارزش ترین شرکت جهان شد. این واقعیت که او می تواند سالها این عنوان را به نگه دارد موفقیت دیگری است.

عملکرد سهام ۵ ساله شرکت به شرح زیر است:

در حال حاضر هر سهم آن ۳۸۳٫۶۸ دلار معامله می شود. به نظر می رسد پس از کاهش شدیدی که در اوایل ماه مارس به دلیل همه گیری ویروس کرونا ثبت کرد، بهبود یافت و از آن به بعد به تدریج در حال افزایش است.

آمازون

آمازون وارز

  • نام کامل: Amazon.com یا Amazon Inc.

  • دفتر مرکزی: سیاتل ، واشنگتن

  • بورس معامله شده: بورس نزدک

  • کد معامله مبادله: AMZN

  • ارزش بازار: ۹۱۹ میلیارد دلار

شرکت آمازون، یکی از پیشگامان پیشرو در تجارت الکترونیک، همچنین به عنوان خرده فروش شناخته می شود. زیرا حوزه اصلی خدمات این شرکت خرید آنلاین است. جف بزوس، یکی از ثروتمندترین میلیاردرهای جهان، آن را تاسیس کرد.

این شرکت در فروش محصولاتی مانند DVD ، CD موسیقی، نرم افزار رایانه، بازی های رایانه ای، کالاهای الکترونیکی، لوازم جانبی و مبلمان فعالیت می کند.

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

این شرکت با ویژگی های خود مانند ایجاد فرصت های شغلی برای بسیاری از افراد و گران بودن سهام خود برجسته می شود. به طوری که سهام آن در جولای ۲۰۱۸ به بالاترین سطح در تاریخ خود رسید.

عملکرد ۵ ساله سهام به شرح زیر است:

در حال حاضر هر سهم آن با قیمت ۳۲۰۰٫۰۰ دلار معامله می شود. این یکی از شرکت هایی است که با سهام بسیار ارزشمند خود سرمایه گذاران خود را به دست می آورد.

بازار سهام و سهام شرکت های با ارزش