طلا چیست و در کجا استفاده می شود؟

طلا چیست و در کجا استفاده می شود؟ (بخش اول)

طلا از دوران باستان یکی از مهمترین فلزات گرانبها برای انسان بوده است. اگرچه از زمان تمدن های باستانی به روش های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. اما همیشه ارزش خود را حفظ کرده است.

به عنوان مثال، فلز زرد، که برای پرداخت بدهی های دولتی در دوره روم استفاده می شد، با زیاد شدن طلا در دهه ۱۸۰۰ در تاریخ ثبت شد. در حالی که با گذشت زمان معانی مختلفی پیدا کرد و شکل کنونی خود را به خود گرفت. اما امروزه برای اقتصاد از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنابراین هر کسی که می خواهد سواد مالی خوبی داشته باشد باید حداقل نکات خاصی را در مورد طلا بداند.

بیشتر بخوانید: آیا هنگام کاهش قیمت طلا باید سرمایه گذاری کرد؟

طلا چیست؟

طلا به عنوان فلزی براق، کمی زرد متمایل به قرمز، نرم، انعطاف پذیر و چکش خوار به شکل خالص آن تعریف می شود.

فلز سنگین که دارای خواصی مانند مقاومت در برابر اسیدها، آزاد بودن در طبیعت و پردازش آسان است، تحت تأثیر هوا و آب قرار نمی گیرد. این ویژگی طلا به این دلیل است که زنگ نمی زند و تیره نمی شود.

دایره المعارف بریتانیکا فلز زرد را به شرح زیر توضیح می دهد:

طلا از نظر رنگ و درخشندگی جذاب است. تا حدی که تخریب نشدنی است بادوام است. بسیار چکش‌خوار است و معمولاً در طبیعت به شکل نسبتاً خالص وجود دارد. “تاریخ طلا به دلیل ارزش درک شده آن از زمان های قدیم برای هر فلز دیگری منحصر به فرد است.”

طلا، یکی از متراکم ترین فلزات، رسانای خوبی برای گرما و الکتریسیته است. فلز زرد با زیبایی خود هزاران سال است که در جواهرات، سکه ها و آثار هنری استفاده می شود. در عصر ما، استفاده از آن بیشتر برای مقاصد سرمایه گذاری مطرح می شود. پاسخ دقیق به این سوال که چگونه در طلا سرمایه گذاری کنیم را با شما در میان گذاشته ایم.

چگونه طلا بدست آوریم؟

یکی از عجیب ترین چیزها در مورد فلز زرد، همچنین یکی از با ارزش ترین معادن جهان، نحوه به دست آوردن آن است. اگرچه ما از فیلم ها یا اینترنت در مورد چگونگی به دست آوردن طلا یاد می گیریم، حقیقت این است که طلا در همه جای دنیا وجود دارد.

بنابراین فقط در آفریقای جنوبی، آلاسکا یا استرالیا طلا وجود ندارد. با توجه به این واقعیت که از جمله اطلاعات جالب در مورد فلز زرد است، مقادیر کمی طلا در سراسر جهان وجود دارد. حتی بدن انسان دارای فلز زرد است.

به گفته اداره کل تحقیقات و اکتشافات معدنی، طلا در طبیعت بسیار رایج است. با این حال، از آنجایی که نرخ درصد بسیار پایین است، مناطق مناسب برای مدیریت کارآمد بسیار نادر هستند.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در طلا

چگونه طلا بدست آوریم؟

تقریباً تمام فلز زرد تولید شده در جهان از رگه های کوارتز یا شیست و ماسه های طلا استخراج می شود.

طلای مایع موجود در ماگما با فشار آزاد شده در اثر زلزله و سایر حرکات زمین شناسی درون سنگ ها پر می شود. علاوه بر این، عوامل طبیعی مانند باد و آب باعث ظهور فلز زرد در بستر نهرها می شود.

فرآیندهای مکانیکی یا شیمیایی برای جداسازی طلای موجود در طبیعت روی مواد معدنی اعمال می شود.

در روش مکانیکی، ماده معدنی را به صورت پودر ریز آسیاب می کنند. سپس در مخلوطی از آب و یک ماده روغنی شستشو می دهند. در روش شیمیایی، امکان بهره برداری از ذخایر طلا بسیار متنوع است.

طلا از طریق حفاری در زمین هایی به نام معادن یا معادن فلز زرد یا با شکستن سنگ ها به دست می آید.

بیشتر بخوانید: قوانین طلایی سرمایه گذاری

چرا فلز زرد مهم است؟

طلا یکی از اولین فلزاتی بود که به دلیل ظاهر زیبا، چکش خواری و عدم کدر شدن و خوردگی آن توجه مردم را به خود جلب کرد. به همین دلیل از قدیم الایام اهمیت خود را حفظ کرده است.

این فلز که به دلیل خواص بسیار جذابتر از سایر فلزات است، به دلیل استفاده گسترده از آن نیز حائز اهمیت است.

اگرچه نقره به طور کلی وسیله پرداخت استاندارد در سیستم های تجارت جهانی است، اما طلا به شکل سکه یا شمش گهگاه نقش مهمی را به عنوان یک ارز با ارزش ایفا کرده است.

اگرچه ارزش وجودی ندارد، اما با معانی که مردم در طول سالیان به آن نسبت داده اند، به آنچه امروز است تبدیل شده است.

فلز زرد که همچنان در ساخت جواهرات و سایر اشیاء تزیینی به عنوان یک ماده ترجیح داده می شود، همچنین مهم است. زیرا تنها ماده ای است که به دلیل ویژگی های منحصر به فردش برای کالاها و خدمات پذیرفته شده است.

بیشتر بخوانید: آیا طلای دیجیتال یک سرمایه گذاری مطمئن است؟

فلز گرانبهایی که برای هزاران سال نماینده قدرت، موفقیت و ثروت بوده است. امروزه یکی از ابزارهای اصلی دنیای مالی است.

مهمترین ویژگی این فلز در مقایسه با سایر ابزارهای سرمایه گذاری این است که کمتر تحت تأثیر بحران قرار می گیرد.

بحران های اقتصادی در کشورهای مختلف به طور مستقیم بر ارز آن کشورها تأثیر می گذارد. اما بازار فلز زرد رفتار جهانی تری از خود نشان می دهد و به شما این امکان را می دهد که به احتمال زیاد در بلندمدت سود ببرید.

این دلیل علاقه به این ماده معدنی زرد روشن است. پاسخ های بسیار بیشتری برای این سوال وجود دارد که چرا طلا اینقدر مهم است. فلز زرد که قابلیت تبدیل به تمامی ارزها را دارد با این ویژگی خودنمایی می کند.

این فلز که برای محافظت در برابر تورم استفاده می شود، یک سرمایه گذاری نقدینگی در سراسر جهان است. در کشور ما، موقعیت‌های با ارزش طلا اغلب برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت ترجیح داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار اسناد

چرا طلا مهم است؟

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی داشته باشید.

برنامه سهامداران، نرم افزار سهامداری، نرم افزار امور سهام و سهامداران . نرم افزار امور سهام، برنامه مدیریت امور سهام، نرم افزار مدیریت امور سهام، برنامه تحلیل سهام . نرم افزار مدیریت امور سهام، نرم افزار امور سهامداری، نرم افزار سهامداران، نرم افزار سهام، نرم افزار خرید سهام . برنامه پیش بینی قیمت سهام، برنامه پیشنهاد بهترین سهام، برنامه مدیریت سبد سهام، برنامه ردیابی سهام، اپلیکیشن ردیابی سهام، نرم افزار مدیریت سهام