رابطه قیمتی بین طلا، دلار و یورو چیست؟ چگونه تفسیر کنیم؟

رابطه قیمتی بین طلا، دلار و یورو چیست؟ چگونه تفسیر کنیم؟

این مقاله اطلاعاتی در مورد رابطه بین فلز گرانبها طلا و ارزهای مهم جهان یعنی دلار و یورو را ارئه می دهد. محصولاتی که بیش از همه مورد علاقه سرمایه گذاران در پرتفوی خود هستند، بدون شک عبارتند از: طلا، دلار و یورو.

رابطه قیمتی بین طلا، دلار و یورو مهم ترین دلیلی است که این ابزارها در پرتفوی ها جای می گیرند. رابطه طلا، دلار و یورو از نظر متعادل سازی و انطباق پرتفوی با توجه به روند متغیر دنبال می شود.

اگر یکی از این سه ابزار را برای ارزیابی پس انداز خود ترجیح می دهید، می توانید اطلاعات مفیدی را در بخش های بعدی مقاله بیابید. ما می خواستیم به این موضوع بپردازیم، به خصوص که بیشتر معاملات در بازارها با دلار انجام می شود. در مورد آنچه که هنگام پیگیری تغییرات قیمت ها باید به آن توجه کنید و اینکه چگونه می توانید رابطه بین این ابزارها را به سود تبدیل کنید صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در طلا

در اینجا اطلاعاتی در مورد رابطه قیمت طلا، دلار و یورو و تأثیر آنها بر یکدیگر آورده شده است:

رابطه طلا و دلار چیست؟ چگونه تفسیر کنیم؟

رابطه طلا و دلار در سال ۱۹۴۴ با قرارداد برتون وودز آغاز شد. با سیستم برتون وودز، تبدیل ارزها به یکدیگر امکان پذیر شد. زیرا ۱ اونس طلا روی ۳۵ دلار ثابت است. کشورهایی که با یکدیگر تجارت می کردند، توانستند ارزهای خود را بر اساس این برابری تبدیل کنند. اما این سیستم در سال ۱۹۷۱ به دلیل مشکل عرضه طلا خاتمه یافت. هنگامی که رئیس جمهور ایالات متحده نیکسون تعهد طلایی خود را شکست و سیستم را رها کرد، هرج و مرج جهانی به وجود آمد و سیستم فروپاشید.

بیشتر بخوانید: آیا هنگام کاهش قیمت طلا باید سرمایه گذاری کرد؟

با فروپاشی سیستم برتون وودز:

رابطه معکوس بین طلا و دلار به وجود آمد. در دنیای اقتصادی امروز، همبستگی بین طلا و دلار بسته به شرایط تجربه شده متفاوت است. به عبارت دیگر، در حالی که دلار در حال افزایش است، طلا نیز به دلایل دیگری در حال افزایش است.

به طور کلی مشاهده می شود که:

طلا با افزایش ارزش دلار ارزش خود را از دست می دهد. ریسک های ژئوپلیتیکی، تصمیمات نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، عرضه-تقاضا و تورم مهم ترین عوامل موثر بر قیمت طلا هستند. از سوی دیگر، دلار با توجه به آمارهای اشتغال و بیکاری غیرکشاورزی، تورم و تصمیمات نرخ بهره FED در نوسان است.

برای مثال در این زمینه؛

بیایید فرض کنیم که آمار اشتغال غیرکشاورزی خوب است. تقاضا برای دلار با داده ها افزایش می یابد و افزایش مشاهده می شود. در شرایط عادی طلا تحت تاثیر منفی این وضعیت قرار می گیرد و کاهش می یابد. با این حال، با توجه به اینکه دوره ای را پشت سر می گذاریم که در آن ریسک های ژئوپلیتیکی افزایش می یابد، ممکن است طلا نیز افزایش یابد. عامل تعیین کننده در اینجا این است که کدام رویداد غالب تر است.

ضمن بررسی رابطه طلا و دلار، ذکر شاخص دلار نیز مفید خواهد بود.

افزایش شاخص دلار که ارزش دلار در برابر ۶ ارز اصلی را نشان می دهد. این به معنای تقویت دلار در برابر سایر ارزها است. بنابراین در دوره هایی که شاخص دلار افزایش می یابد، تقاضا برای طلا به طور کلی کاهش می یابد. در حالت عکس، یعنی در دوره هایی که شاخص دلار کاهش می یابد، درک می شود که دلار در برابر سایر ارزها ضعیف می شود. طلا ممکن است در برابر این وضعیت افزایش یابد.

بین گرمی طلا و نرخ دلار رابطه مستقیم وجود دارد.

با افزایش نرخ دلار، گرم طلا نیز افزایش می یابد. با کاهش نرخ دلار، گرم طلا نیز کاهش می یابد. بسته به شرایط و رویدادهای در حال توسعه می توان آن را با وضوح بیشتری تفسیر کرد. برای این کار ابتدا باید اطلاعاتی در مورد عوامل موثر بر قیمت طلا داشته باشید. سپس باید اثراتی را که باعث می‌شود روند دلار تغییر کند و افزایش یابد، بررسی کنید. به این ترتیب می توانید در مورد جهت نوسانات نظر دهید.

بیشتر بخوانید: چگونه ۱۰۰۰ دلار سرمایه گذاری کنیم؟

رابطه طلا و یورو چیست؟ چگونه تفسیر کنیم؟

رابطه طلا و یورو چیست؟ چگونه تفسیر کنیم؟

رابطه قیمتی بین فلز زرد و یورو به اندازه دلار واضح نیست. زیرا هر دو خط پایدار هستند. بنابراین می توان گفت که نه برعکس و نه همزمان پیشرفت می کنند. بنابراین، اگر می خواهید پس انداز خود را از طریق این دوتایی ارزیابی کنید، باید بازار را سریع و موثر دنبال کنید.

با نگاهی به روند سال های گذشته، تصویر روشنی از رابطه بین قیمت یورو و طلا وجود ندارد. اگرچه رابطه منفی بین یورو و دلار وجود ندارد، اما ایجاد ارتباط مثبت یا منفی بین طلا و یورو اشتباه است. بنابراین، قطعاً باید دانش خود را در مورد هر دو افزایش دهید.

روند یورو به طور پیوسته در حال حرکت است.

روند قیمت از زمانی که برای اولین بار در بازار عرضه شد، صعودی بوده است. این امر به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که برای ارزیابی پس اندازهای خود، سرمایه گذاری در یورو را انتخاب کنند. به همین ترتیب، طلا که به عنوان یک بندر قابل اعتماد شناخته می شود، دست بردار نیست.

عموماً وقتی سرمایه گذاران به اقتصاد اعتماد دارند، تقاضای خود را برای ارزهای خارجی افزایش می دهند. آنها کالاهایی را که دارند می فروشند. به همین دلیل قیمت کالاها کاهش می یابد. در غیر این صورت وقتی اعتمادی به اقتصاد وجود ندارد، ارزهای خارجی رد و بدل می شود و از کالاهای قابل اعتماد استفاده می شود. با تفسیر وضعیت اقتصاد می توان تغییرات سطح قیمت ها را پیش بینی کرد. شما می توانید با انجام معاملات خود در سطوح قیمتی که مناسب می دانید سود کسب کنید.

رابطه یورو و دلار چیست؟ چگونه تفسیر کنیم؟

یورو که اخیراً هم در حوزه تجارت و هم در حوزه سرمایه گذاری شروع به استفاده از آن کرده است با دلار در تضاد است. برای کاهش ارزش دلار وارد بازار شد. پس از ورود به بازارها، ارزهای کشورهای دارای اقتصاد پر جنب و جوش، به ویژه ایالات متحده آمریکا را تحت تأثیر قرار داد. باعث عقب نشینی در روند قیمت شد. برای بهره مندی از این وضعیت، سرمایه گذاران؛ تقاضای آنها برای یورو را افزایش داد. از آن زمان به بعد، یورو که به جز برخی مواقع افت بیش از حد قیمت را تجربه نکرده است، به طور فشرده هم در سرمایه گذاری و هم در تجارت استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: چگونه با یورو معامله کنیم؟ پیشنهاداتی برای کسب درآمد از یورو

به این ترتیب می توانید نوسانات لحظه ای دقیق در روند قیمت را پیش بینی کنید. می توانید از تحلیل ها و شاخص های کمکی توسعه یافته برای پیش بینی تغییرات قیمت بهره مند شوید. بر این اساس، می توانید با استفاده از بازاری که در آن سرمایه گذاری می کنید، پس انداز خود را ارزیابی کنید.

در نتیجه رابطه قیمتی طلا، یورو و دلار را که از ارجح ترین ابزارها در بازارهای مالی هستند، بررسی کردیم.

اشاره کردیم که روند قیمت به طور کلی در یک جهت یا مخالف است. در این زمینه به شما یادآوری کردیم که نباید فراموش کنید که ممکن است شرایط استثنایی وجود داشته باشد. زیرا نباید معامله خود را به طور ناگهانی باز و بسته کنید فقط به این دلیل که روند در جهت مخالف است.

شما همچنین باید به شاخص های دیگر نگاه کنید.

اگر اندیکاتورها نتایجی بر خلاف انتظارات ارائه دهند، سطح قیمت ها در جهت مخالف حرکت خواهند کرد. این امر باعث می شود که سرمایه گذار به دلیل بی احتیاطی پس انداز خود را از دست بدهد. به همین دلیل باید با آموزش شرکت های کارگزاری سواد مالی خود را تا حدی افزایش دهید. پس از یادگیری ترفندها، باید سرمایه گذاری های خود را مدیریت کنید. بنابراین، می توانید به نتایج موثرتری دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار اسناد

طلا، دلار و یورو

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی داشته باشید.

برنامه سهامداران، نرم افزار سهامداری، نرم افزار امور سهام و سهامداران . نرم افزار امور سهام، برنامه مدیریت امور سهام، نرم افزار مدیریت امور سهام، برنامه تحلیل سهام . نرم افزار مدیریت امور سهام، نرم افزار امور سهامداری، نرم افزار سهامداران، نرم افزار سهام، نرم افزار خرید سهام . برنامه پیش بینی قیمت سهام، برنامه پیشنهاد بهترین سهام، برنامه مدیریت سبد سهام، برنامه ردیابی سهام، اپلیکیشن ردیابی سهام، نرم افزار مدیریت سهام