کدام یک سودآورتر است، بازار سهام یا فارکس؟ (بخش دوم)

کدام یک سودآورتر است، بازار سهام یا فارکس؟ (بخش دوم)

کدام یک سودآورتر است، بازار سهام یا فارکس؟ ما در مورد اینکه بازار فارکس دارای مزایا و معایب است بحث کردیم. برای اطلاع از این موارد به شماره قبلی مقاله رجوع کنید. در ادامه مقاله بازار سهام یا فارکس بازار بورس را بررسی می کنیم.

کدام یک سودآورتر است، بازار سهام یا فارکس؟

سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری به دنبال بهترین فرصت ها و بازار ها هستند. بازار فارکس و بازار بورس دو بازار مهم و بزرگ هستند. این دو بازار همیشه توجه ها را به خود جلب می کنند.

مزایای بورس اوراق بهادار

بنابراین، مزایای بازار سهام چیست؟ ابتدا اجازه دهید به طور خلاصه به این سوال که بورس چیست پاسخ دهیم. بازار سهام یک بازار سازمان یافته است که در آن اوراق بهادار، کالاها، ارز خارجی، قراردادهای آتی و اختیار معامله به صورت عمومی معامله می شود.

بیشتر بخوانید: چگونه بورس را در ۱۰ مرحله شروع کنیم؟

یک بازار نهادی و سازمان یافته به سرمایه گذاران اطمینان می دهد. بازارهای سهام را کنترل می کند و شما می توانید در صورت مواجهه با هر گونه شکست به دنبال حقوق خود باشید. برخلاف فارکس، بازار سهام تحت تأثیر عوامل کمتری قرار می گیرد و نوسانات کمتری دارد.

به عنوان مثال، از اقتصاد در حال رشد سود می برد. زیرا با رشد اقتصاد، سود شرکت ها نیز افزایش می یابد.

در عین حال، بازار سهام یکی از بهترین راه ها است که جلوتر از تورم است. با نگاهی به داده های تاریخی، سهام بازده سالانه سخاوتمندانه ای را در بلند مدت ارائه می دهد. این بدان معناست که بازار سهام از میانگین نرخ تورم سالانه بهتر عمل می کند. با این حال، این برای سرمایه گذاری بلندمدت معتبرتر است.

در عین حال، بازار سهام در مقایسه با فارکس ساختار قابل درک تری دارد. به عنوان مثال، می توانید به راحتی خرید و فروش سهام خود را از طریق شرکت های کارگزاری، تلفن، شعبه یا کانال های آنلاین انجام دهید.

پس از ایجاد یک حساب کاربری، می توانید سهام را در عرض چند دقیقه خریداری کنید.

اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، می توانید از طریق کسب و کار خود نیز در سهام سرمایه گذاری کنید. برای شروع سرمایه گذاری در سهام به پول زیادی نیاز ندارید. برخلاف تصور خیلی ها، حتی با چند لیر هم می توانید در بورس سرمایه گذاری کنید.

فرض کنید شما یک سهم به ارزش ۳ دلار خواهید خرید. پس از افتتاح حساب سرمایه گذاری خود می توانید به مبلغی که مشخص کرده اید سفارش خرید بدهید.

بیشتر بخوانید: اهمیت سهامداران در تجارت و کسب و کار کوچک

بازار سهام به شما این امکان را می دهد که هر زمان که خواستید سهام خود را بفروشید، یعنی نقدینگی بالاست.

وقتی پیش‌بینی می‌کنید که ارزش سهام کاهش می‌یابد، می‌توانید با استقراض سهام با استفاده از فرآیند فروش کوتاه، از کاهش ارزش سود کسب کنید.

همه سرمایه گذاران در بازار سهام تحت تاثیر شرایط برابر و نوسانات قیمت یکسان هستند. در این راستا، سرمایه گذاران می توانند پس انداز خود را در فضایی منصفانه ارزیابی کنند.

به غیر از بازده سهام یا سایر ابزارهای معامله شده در بورس، درآمدهای اضافی مانند سود سهام نیز وجود دارد. بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ بازار سهام، سهم قابل توجهی از درآمد خود را از طریق سود سهام شرکت به دست می آورند.

خرید سهام معادل تصاحب مالکیت یک شرکت است.

یک سهامدار به طور کلی قدرت رای دادن به تصمیمات شرکتی را دارد. به دلیل مالکیت آنها بر تجارت، سهامداران می توانند بر مدیریت تأثیر بگذارند تا تصمیماتی را اتخاذ کنند که به نفع آنهاست.

در عین حال، در حالی که سود حاصل از بسیاری از گزینه های سرمایه گذاری دیگر مشمول نرخ های مالیاتی بالایی است، ممکن است معافیت های مالیاتی در بازار سهام وجود داشته باشد. افزایش و نزول اوراق بهادار معامله شده در بورس در محدوده مشخصی نیز می تواند به عنوان یک مزیت تلقی شود.

همچنین ممکن است انگیزه شما برای خرید یا فروش سهام بر اساس شرکت ها و مشاغل باشد.

به عبارت دیگر، سرمایه‌گذاری در مفهومی که به آن علاقه دارید، هم برای سرمایه‌گذاری پولتان و هم برای تمرکز روی زمینه‌ای که به آن علاقه دارید، خوب است.

سرمایه گذاری بلندمدت نیز از مزایای بورس است. در واقع، برخی از سرمایه گذاران وقت ندارند تمام روز را به داده های تحلیلی نگاه کنند.

اگر می‌خواهید پولتان برای شما کار کند، می‌توانید با ایجاد یک سبد مستحکم در بازار سهام از استراتژی «بخرید و فراموش کنید» استفاده کنید. معاملات سهام برای سرمایه گذاران بلند مدتی که قصد دارند ماه ها یا حتی سال ها موقعیت خود را حفظ کنند، مناسب تر و سودآورتر است.

بیشتر بخوانید: استراتژی های سرمایه گذاری در سهام

وقتی صحبت از مزیت بازار سهام می شود، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که سرمایه گذاری های آتی از طریق قراردادهای مشتقه انجام می شود. به لطف این قراردادها، می‌توانید سرمایه‌گذاری‌های خود را با نقدینگی بالا و بهره‌مندی از پوشش ریسک، سفته‌بازی و تضمین آربیتراژ انجام دهید.

از آنجایی که تراکنش ها مانند فارکس فیزیکی نیستند، می توانید پول خود را بدون هیچ مشکلی سرمایه گذاری کنید.

تنوع بخشی را نیز می توان از جمله مزیت های بورس برشمرد. با افزودن سهام به سبد سرمایه گذاری خود، می توانید اقدامات احتیاطی در برابر خطرات احتمالی در سایر انواع سرمایه گذاری انجام دهید.

کدام یک سودآورتر است، بازار سهام یا فارکس؟

معایب بورس اوراق بهادار

یکی از معایب اصلی این است که حجم معاملات بازار سهام کمتر از فارکس است. در عین حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که مانند فارکس بازدهی مثبتی در بازار سهام داشته باشید.

در حال حاضر سرمایه گذاران توسط تنظیم کننده ها مطلع شده اند که عملکرد گذشته یک سهام یا بازار به طور کلی نتایج آتی را تضمین نمی کند.

بیشتر بخوانید: تورم، رکود تورمی و رکود اقتصادی چیست؟

اگر رکود اقتصادی رخ دهد و بازار سهام سقوط کند، عواقب آن می تواند ویرانگر باشد.

اگر به دنبال سرمایه گذاری با ریسک کمتر، هرچند با پتانسیل بازده کمتر هستید، می توانید به اوراق قرضه، اوراق قرضه و سایر جایگزین های قابل اعتماد روی آورید.

همچنین این علیه سرمایه گذار است که شرکت های کارگزاری هنگام معامله در بازار سهام، کارمزدهای خاصی را دریافت می کنند. اگرچه دسترسی به آن بسیار بیشتر از قبل است. اما هنوز از شرکت های کارگزاری برای اطمینان از عملکرد روان بازار استفاده می شود.

موسسات ممکن است کارمزدهای کارگزاری بالایی را دریافت کنند:

که حاشیه سود سرمایه گذاران را کاهش می دهد و جذابیت گزینه سرمایه گذاری را کاهش می دهد.

در بازار سهام، که ممکن است نیاز به تحلیل بیشتری نسبت به فارکس داشته باشد، اطلاعات ناکافی می تواند منجر به زیان های بزرگ شود. علاوه بر این، ما اغلب در مورد افرادی می شنویم که تمام سرمایه خود را بر اساس شنیده ها در بورس سرمایه گذاری کردند و در نهایت ناامید شدند.

اگرچه نهادهای نظارتی شرکت‌های سهامی عام را مجبور به شفافیت می‌کنند، اما اکثر سهامداران نمی‌توانند اطلاعات افشا شده از طریق پلتفرم افشای عمومی در کشور ما را به نفع خود تجزیه و تحلیل و استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: زمان بندی بازار چیست؟ چگونه کار می کند؟

ساعات معاملات در بازار سهام نیز در مقایسه با فارکس محدودتر است.

به عبارت دیگر ساعات جلسه محدود است. خارج از این ساعات هیچ معامله ای انجام نمی شود. متأسفانه هیچ کاری نمی توان برای ضررهای وارده در زمان تعطیلی بازار انجام داد.

در بورس همیشه به دنبال ابزارهایی هستید که ارزش پیدا کنند. در فارکس، نیازی نیست در چنین جستجویی باشید. زیرا ویژگی معامله دو طرفه در بازار به شما این امکان را می دهد که نه تنها زمانی که ارزش ابزارهای سرمایه گذاری افزایش می یابد بلکه در هنگام کاهش نیز کسب درآمد کنید.

اگر سهامی که در آن سرمایه گذاری کرده اید عملکرد ضعیفی دارد، ممکن است وسوسه شوید که آن را تا زمانی که دوباره رشد کند، نگه دارید. اگر نمی توانید خود را متقاعد کنید که زیان خود را کاهش دهید و تنظیمات لازم را انجام دهید، سبد سهام شما می تواند حتی بیشتر از این به سمت منفی برود.

از سوی دیگر، سفارشات خرید و فروش نیز در مقایسه با فارکس زمان بیشتری می برد.

زیرا معاملات از طریق موسسات واسطه انجام می شود و تنها در صورت تطابق محقق می شود.

بازار سهام یا فارکس؟

هیچ پاسخ روشنی برای این سوال وجود ندارد که کدام (بازار سهام یا فارکس) سودآورتر است. زیرا هنگام انتخاب ابزار مالی یا بازار، باید تمامی عوامل مانند تیپ شخصیتی، تحمل ریسک و اهداف کلی معاملات را در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری پول در سهام (بخش اول)

اگر هدف شما کسب سودهای اندک و مکرر از حرکات قیمت با استفاده از استراتژی های کوتاه مدت است، منطقی است که فارکس را انتخاب کنید. با این حال، بازار فارکس در مقایسه با بازار سهام که در آن یک سرمایه‌گذار با تجربه و متمرکز می‌تواند به راحتی سود کسب کند، نوسانات و ریسک بیشتری دارد.

فارکس، جایی که بازده به موازات ریسک افزایش می‌یابد، برای سرمایه‌گذارانی که از شرایط آگاه هستند و ریسک می‌کنند جذاب است. از سوی دیگر، اگر هدف شما اتخاذ رویکرد خرید و نگهداری در موقعیت‌های بلندمدت است، پس صرافی گزینه امن‌تر و تنظیم‌شده‌تری است.

اگر پرتفوی خود را به درستی تهیه کرده باشید، به خصوص در بلندمدت، درآمد کلانی از بورس کسب خواهید کرد.

بنابراین، نمی توانید هم در بازار سهام و هم در فارکس معامله کنید؟ هنگامی که دانش و تجربه لازم را به دست آوردید، استفاده از هر دو بازار سودمند خواهد بود. به این ترتیب می توانید هم سرمایه گذاری های کوتاه مدت و هم بلندمدت انجام دهید و با استراتژی های مختلف از تنوع بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار اسناد

بازار سهام یا فارکس

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی داشته باشید.

برنامه سهامداران، نرم افزار سهامداری، نرم افزار امور سهام و سهامداران . نرم افزار امور سهام، برنامه مدیریت امور سهام، نرم افزار مدیریت امور سهام، برنامه تحلیل سهام . نرم افزار مدیریت امور سهام، نرم افزار امور سهامداری، نرم افزار سهامداران، نرم افزار سهام، نرم افزار خرید سهام . برنامه پیش بینی قیمت سهام، برنامه پیشنهاد بهترین سهام، برنامه مدیریت سبد سهام، برنامه ردیابی سهام، اپلیکیشن ردیابی سهام، نرم افزار مدیریت سهام