سهام اپل را چگونه و از کجا بخریم؟

سهام اپل را چگونه و از کجا بخریم؟

سهام اپل را از کجا بخریم؟ اپل، بزرگترین شرکت جهان با ارزش بازار تقریباً ۳ تریلیون دلار، غول پیشرو در زمینه خود است. اپل در سال ۱۹۷۶ تأسیس شد و پس از آن به طور مداوم در حال رشد بود، به ویژه پس از معرفی آیفون در سال ۲۰۰۷، به موفقیت های بزرگی دست یافت.

پس از معرفی آیفون محبوب در سراسر جهان و به گفته بسیاری بی رقیب، افزایش قابل توجهی در سهام این شرکت رخ داد.

اپ استور با طراحی هایی مانند آی پاد تاچ، آی پد و مک بوک، موفقیت را به سبد خود اضافه کرد. اپل، یکی از شرکت‌هایی که شایسته‌ واژه ی غول فناوری است. سهام این شرکت در میان سهام‌های محبوب و پس از آن بازارها قرار دارد.

سهام اپل چیست؟

اپل در ۱ آوریل ۱۹۷۶ با سه شریک تاسیس شد. شرکای آن استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین هستند. با این حال، ۱۱ روز پس از تأسیس، رونالد وین سهام خود را به دو شریک دیگر، استیو جابز و استیو وزنیاک، تنها به مبلغ ۲۳۰۰ دلار آمریکا واگذار کرد.

برای شروع فرآیند ادغام، دو شریک با مایک مارککولا به توافق رسیدند که هم کمک های تجاری و هم مالی به آنها ارائه می کند. مارکولا با سرمایه ۲۵۰۰۰۰ دلاری به عنوان مدیرعامل اپل منصوب شد.

در ۳ ژانویه ۱۹۷۷، Apple Computer, Inc. به شرکت سهامی تبدیل شد. کلمه “کامپیوتر” در نام آن با معرفی آیفون در ۹ ژانویه ۲۰۰۷ حذف شد.

اپل، یک شرکت به سرعت در حال توسعه و در حال رشد، در سال ۱۹۸۰ شروع به رقابت با IBM و مایکروسافت کرد.

در ۱۲ دسامبر ۱۹۸۰، اپل با قیمت ۲۲ دلار به ازای هر سهم، سرمایه بیشتری نسبت به عرضه اولیه سهام شرکت فورد موتور در سال ۱۹۵۶ و میلیونرهای بیشتری (نزدیک به ۳۰۰ نفر) از هر شرکت دیگری در تاریخ ایجاد کرد.

سهام اپل چیست؟

مطلب مرتبط: برترین شاخص های بورس جهان

دفتر مرکزی اپل در کوپرتینو، کالیفرنیا، امروز در تعدادی از صنایع که سبد محصولاتش شامل سخت افزار و فناوری کامپیوتر، پخش ویدئو و محاسبات ابری است، فعالیت می کند.

اپل که اولین انتخاب بسیاری از افراد در زمینه وسایل الکترونیکی مانند تلفن، کامپیوتر و لپ‌تاپ است، سهم بازار خود را به ویژه بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ گسترش داد.

این شرکت که سهم بازار بالایی دارد، در سال ۲۰۱۲ جای خود را در بازار سهام باز کرد و موقعیت خود را در میان با ارزش ترین شرکت ها به دست آورد و سود بالایی را به سرمایه گذاران ارائه کرد.

اگرچه مرگ استیو جابز در ۵ اکتبر ۲۰۱۱ اپل را تکان داد، اما آنها به لطف مدیریت بحران توانستند روزهای تاریک را در مدت کوتاهی پشت سر بگذارند. به طوری که در سال ۲۰۱۳ در مجله Fortune 500 رتبه ۱۱ را در بین ۱۲ شرکت با بالاترین گردش مالی سالانه کسب کرد.

اپل در جلسه روزانه ۳ ژانویه ۲۰۲۲ به اولین شرکت ۳ تریلیون دلاری جهان تبدیل شد.

سازنده آیفون همچنین دارای امتیاز به عنوان اولین شرکت در جهان است که به ارزش ۱ تریلیون و ۲ تریلیون دلار رسیده است. اپل در سال ۲۰۱۱ به با ارزش ترین سهام جهان تبدیل شد، زمانی که ارزش بازار آن کمتر از ۳۴۰ میلیارد دلار بود و حدود ۳٫۳ درصد از S&P 500 را به خود اختصاص داد.

مدیر عامل این شرکت تیم کوک است که در سال ۲۰۱۱ جایگزین استیو جابز شد. قبل از انتقال به سمت مدیرعاملی، کوک به عنوان یکی از مدیران اپل خدمت می کرد و از سال ۱۹۹۸ در اپل بود.

به هر حال، غول فناوری؛ محصولات الکترونیکی شخصی مانند گوشی های هوشمند، تبلت ها، رایانه های رومیزی، دستگاه های پوشیدنی، تلویزیون و هدفون را طراحی و تولید می کند. این شرکت همچنین ارائه دهنده خدمات ذخیره سازی ابری و همچنین خدمات شناخته شده دیگری مانند اپ استور و اپل موزیک است. اپل به تازگی با Apple Pay و Apple Card نیز وارد فضای پرداخت شده است.

چگونه سهام apple بخریم؟

برای خرید سهام اپل ابتدا باید سرمایه گذار بورس یا فارکس باشید. زیرا سهام در بازارهای مالی معامله می شود. بنابراین، برای استفاده از پس انداز خود، باید با عقد قرارداد با بورس یا یک شرکت کارگزاری فارکس، یک حساب سرمایه گذاری باز کنید.

مطلب مرتبط: فارکس چیست؟ تمام جزئیات در ۳۰ مورد (بخش اول)

پس از باز شدن حساب اسناد خود، می توانید با واریز هر مقدار پولی که می خواهید، در اپل یا سایر سهام سرمایه گذاری کنید. شما به راحتی می توانید این معاملات را به صورت آنلاین و از طریق پلتفرم های ارائه شده توسط شرکت های کارگزاری انجام دهید.

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی داشته باشید.

نرم افزار مدیریت سهام، برنامه سهامداران، نرم افزار سهامداری، نرم افزار امور سهام و سهامداران، نرم افزار امور سهام، برنامه مدیریت امور سهام، نرم افزار مدیریت امور سهام، برنامه تحلیل سهام

سهام اپل