کدام یک سودآورتر است، بازار سهام یا فارکس؟ (بخش دوم)

کدام یک سودآورتر است، بازار سهام یا فارکس؟ (بخش اول)

سرمایه گذاری در کدام ابزار برای شما سودآورتر است؟ بازار سهام یا فارکس؟ اگر فکر می کنید که آیا سرمایه گذاری در بورس سود بیشتری دارد یا فارکس، در جای مناسبی هستید. پاسخ سوال متداول و بیشتر را برای شما بررسی کردیم.

کدام یک سودآورتر است، بازار سهام یا فارکس؟

بازار سهام و فارکس که از محبوب ترین بازارهای جهانی هستند، بسیاری از سرمایه گذاران را در مورد سود احتمالی سردرگم می کنند. اگرچه منطق مانند هر بازاری «کم بخر، بالا بفروش» است، اما تفاوت های زیادی وجود دارد.

از نظر عواملی مانند خرید و فروش، گزینه های معاملاتی، نقدینگی، حاشیه، زمان معاملات، ابزارهای معامله شده، اهرم متفاوت است. به موازات آن، بسته به نوع سرمایه گذاری، فرصت ها یا مزایای متفاوتی دارد.

بیشتر بخوانید: راه های چند برابر شدن پول کم در فارکس

به عنوان مثال:

برای کسی که می خواهد با اهرم معامله کند، ممکن است بهتر باشد بازار فارکس را انتخاب کند. از طرفی روش های کسب درآمد در بورس برای کسانی که تمرکز بیشتری روی سهام دارند مناسب است.

نکته اصلی این است که هم بازار سهام و هم فارکس به سرمایه گذاران فرصتی برای سرمایه گذاری پول خود را ارائه می دهند. با این حال، نکات خاصی وجود دارد که برای دستیابی به سود هدفمند باید مورد توجه قرار گیرد.

مزایای بازار فارکس

اول از همه، اجازه دهید این را برای کسانی که نمی‌دانند بازار سهام بهتر است یا فارکس، بیان کنیم. در حالی که بازده بالایی را می توان از هر دو بازار به دست آورد، شما مجبور نیستید تنها یکی را انتخاب کنید. شما می توانید هم سرمایه گذاری در بورس را انتخاب کنید و هم سرمایه گذار فارکس باشید و از مزیت های مختلف بازارها بهره مند شوید.

البته قبل از انتخاب، باید عملکرد و ویژگی های بازارها را با جزئیات کامل یاد بگیرید.

اشتباه بزرگی است که بدون دانستن فارکس چیست و بدون تحقیق در مورد مزایا و معایب بازار که به طور خلاصه به معنای تجارت ارز است شروع به معامله کنید.

فارکس که با حجم معاملات روزانه خود بزرگترین بازار جهان است، عموماً به مبادلات ارزی معروف است. اما در عین حال یک بازار خارج از بورس است که در آن ابزارهای زیادی خرید و فروش می شود.

بازار ارز که در کشور ما توسط هیات بازار سرمایه تنظیم می شود، مرکز معاملات واحدی ندارد. از آنجایی که به یک مرکز وابسته نیست، می توان آن را در مقایسه با بازار سهام برای سرمایه گذاران سودمندتر دانست.

علاوه بر بیش از ۱۰۰ برابری، شامل ابزارهای بسیاری مانند کالاها، طلا، سهام، شاخص های بازار سهام، اوراق قرضه، قراردادهای مابه التفاوت (CFD) می شود. بنابراین با تنوع محصولات خود متمایز است.

بیشتر بخوانید: فرهنگ لغت فارکس: اصطلاحات رایج فارکس (بخش اول)

بازار فارکس یا بورس؟

در پاسخ به سوال بازار فارکس یا بورس باید به جنبه تجارت آنلاین از هر نقطه جهان در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۵ روز هفته نیز توجه کرد. زیرا بازار سهام در مقایسه با فارکس ساعات معاملاتی بسیار محدودتری دارد.

فارکس با نقدینگی بالا نیز با استفاده از اهرم و فرصت های معامله دو طرفه، سرمایه گذاران را جذب می کند. در واقع، با معاملات اهرمی، سرمایه گذاران این فرصت را دارند که بازدهی بسیار بالاتری به دست آورند.

اهرم در بازارهای مالی علاوه بر سرمایه، به تجارت با منابع استقراضی نیز کمک می کند.

مثلا:

شما می خواهید یک سفارش خرید ۱۰۰ دلاری برای دارایی X بدهید. وقتی نسبت اهرم ۱:۱۰ را در اینجا انتخاب می کنید، با ۱۰۰۰ دلار معامله خواهید کرد.

محاسبه سود و زیان نیز بر اساس حجم معامله ۱۰۰۰ دلار محاسبه می شود.

به طور خلاصه، اهرم در فارکس نوعی وام است که شرکت کارگزاری به سرمایه گذار می دهد تا سرمایه گذار بیشتر از سرمایه اولیه خود باشد. مقادیر اهرمی که در قالب نسبت‌ها نشان داده می‌شود، بسته به سرمایه سرمایه‌گذار یا معیارهایی مانند مقررات کشور، می‌تواند از ۱ تا ۱۰۰ تا ۱ تا ۱۵۰۰ متغیر باشد.

به هر حال، تراکنش های اهرمی، کسب بازدهی بزرگ را حتی با مقادیر اندک پس انداز ممکن می کند. البته، شما باید در مورد نحوه بازی فارکس و آنچه در تراکنش های اهرمی باید به آن توجه کنید، آگاه باشید.

حساب‌های آزمایشی یادگیری بازار را برای شما آسان‌تر می‌کنند و به شما امکان می‌دهند استراتژی‌های مناسبی را توسعه دهید زیرا با پول واقعی معامله نمی‌کنید.

بیشتر بخوانید: فرهنگ لغت فارکس: اصطلاحات رایج فارکس (بخش دوم)

بازار فارکس یا بورس؟

به همین دلیل:

قبل از افتتاح حساب واقعی فارکس، باید در یک حساب مجازی تجربه کسب کنید. حساب‌های آزمایشی، که در آنها می‌توانید با قیمت‌های واقعی معامله کنید، به شما این امکان را می‌دهند که خود را در بسیاری از جنبه‌ها، از اهرم‌ها گرفته تا استراتژی‌هایی که استفاده خواهید کرد، بهبود ببخشید.

هزینه های معاملات فارکس می تواند بسیار پایین باشد.

در واقع، اکثر کارگزاران فارکس از تفاوت بین قیمت واحد سود می برند. بنابراین سرمایه گذاران نیازی به نگرانی در مورد هزینه های اضافی کارگزاری ندارند.

این واقعیت که بازارهای فارکس ۲۴/۵ باز هستند به مردم اجازه می دهد تا به راحتی تجارت کنند. که به ویژه برای سرمایه گذاران کوتاه مدت سودمند است. بسیاری از معامله گران با استفاده از روش های اسکالپینگ در عرض چند دقیقه سود می کنند.

در مقایسه با سایر بازارهای مالی، بازار فارکس با حجم معاملات خود برجسته است که بالاترین سطح نقدینگی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند. این بدان معناست که حتی سفارشات خرید و فروش بزرگ نیز بدون انحرافات زیاد قیمت به راحتی و کارآمد پر می شوند.

بیشتر بخوانید: سواپ در بورس و فارکس چیست؟ (بخش اول)

بنابراین دستکاری قیمت و ناهنجاری رخ نمی دهد.

ارزهای اصلی اغلب نوسانات قیمت بالایی را نشان می دهند. اگر معاملات هوشمندانه انجام شوند، نوسانات بالا می تواند فرصتی برای کسب سودهای عظیم ایجاد کند.

صدها شاخص فارکس و نظریه ها و ابزارهای مختلف تحلیل بنیادی وجود دارد که سرمایه گذاران می توانند از آنها سود ببرند. این امر به معامله گران با سطوح مختلف تجربه کمک می کند تا سریعا وارد بازار فارکس شوند.

معایب بازار فارکس

اگرچه باز بودن بازار غول پیکر ۲۴ ساعته و ۵ روز هفته از مزایای آن است، اما ممکن است برای برخی از سرمایه گذاران یک نقطه ضعف باشد.

به عبارت دیگر، اگر سفارشات لازم مانند توقف ضرر و کسب سود را انجام ندهید، موقعیتی که باز کرده اید ممکن است به سطوحی برسد که هرگز در خواب نمی خواهید. به خصوص کسانی که تازه وارد بازار شده اند و می خواهند در کوتاه مدت پول زیادی به دست بیاورند اغلب در این دام می افتند.

در نتیجه، خطر عدم نقدشوندگی برای یک موقعیت باز شده به ویژه در معاملات با اهرم بالا زیاد است. سرمایه گذاران تازه کار نیز زمانی که پوزیشن باز می کنند و سفارش های لازم را انجام نمی دهند با این وضعیت مواجه می شوند.

اهرم بالا به معنای ریسک بالا و همچنین فرصت بازده بالا است.

زیرا ممکن است سرمایه سرمایه گذار در معرض بیش از یک مضرب سود/زیان قرار گیرد. تجارت فارکس می تواند به راحتی به یک کابوس مخرب تبدیل شود. مگر اینکه دانش قوی در مورد اهرم، یک برنامه تخصیص سرمایه موثر و روانشناسی قوی داشته باشد.

اگر دائما بازار را رصد نکنید و معاملات خود را کنترل نکنید، ممکن است ضرر کنید.

نوسانات بالا همچنین می تواند یک نقطه ضعف در بازار فارکس ایجاد کند. به دلیل ناتوانی در کنترل تحولات کلان اقتصادی و ژئوپلیتیکی، ممکن است زیان های زیادی در بازار با نوسانات بالا رخ دهد.

در عین حال، از آنجایی که این یک بازار خارج از بورس است، معامله گران فارکس در صورت بروز هر گونه اتفاق ناگوار جایی برای رفتن ندارند. به عنوان مثال، زمانی که ایسلند ورشکست شد، تمام معامله گران فارکس که کرون ایسلند را در اختیار داشتند، فقط در حال تماشای آن بودند.

بیشتر بخوانید: سواپ در بورس و فارکس چیست؟ (بخش دوم)

با توجه به ماهیت غیرقابل تنظیم بازار فارکس تحت سلطه کارگزاران، معاملات اساساً علیه حرفه ای ها انجام می شود.

دلال بودن به این معنی است که بازار فارکس ممکن است کاملاً شفاف نباشد. یک سرمایه گذار ممکن است هیچ کنترلی بر نحوه اجرای دستور معاملاتی نداشته باشد. ممکن است بهترین قیمت را دریافت نکند، یا ممکن است فقط دید محدودی نسبت به پیشنهادات معاملاتی ارائه شده توسط کارگزار انتخابی خود داشته باشد.

بازار فارکس تحت تأثیر عوامل بسیاری از جمله سیاست جهانی یا اقتصاد قرار دارد. جایی که تجزیه و تحلیل اطلاعات و نتیجه‌گیری قابل اعتماد برای تجارت دشوار است.

بیشتر معاملات فارکس بر روی اندیکاتورهای فنی انجام می شود که:

دلیل اصلی نوسانات زیاد در بازارهای فارکس است. خواندن و تحلیل نادرست شاخص ها منجر به زیان می شود.

علاوه بر همه اینها، فقدان یک متخصص یا مشاور نمونه کار که بتوانید به آن اعتماد کنید یک نقطه ضعف است. سرمایه گذاران فارکس باید ترفندهای کسب و کار را از طریق تجربه خود بیاموزند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار اسناد

بازار سهام یا فارکس

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی داشته باشید.

برنامه سهامداران، نرم افزار سهامداری، نرم افزار امور سهام و سهامداران . نرم افزار امور سهام، برنامه مدیریت امور سهام، نرم افزار مدیریت امور سهام، برنامه تحلیل سهام . نرم افزار مدیریت امور سهام، نرم افزار امور سهامداری، نرم افزار سهامداران، نرم افزار سهام، نرم افزار خرید سهام . برنامه پیش بینی قیمت سهام، برنامه پیشنهاد بهترین سهام، برنامه مدیریت سبد سهام، برنامه ردیابی سهام، اپلیکیشن ردیابی سهام، نرم افزار مدیریت سهام